Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

audi 80 coupe vs VW corrado (G60)

Anbefalte innlegg

Nå har jeg i en annen tråd nesten bestemt meg for audi 80 coupe, men så kom jeg over en bil som jeg fulstendig hadde glemt.

VW Corrado er jo kjekk og jeg syns den ligner litt på Coupe'en.

Begge to er fwd (de jeg har sett på) men audien har oftest 140 hk mot Corradoen sine 160. Dette har ikke mye å si egentlig ;)

Det jeg tenkte på var; er det mye den samme bilen? Er det en som er spesielt bedre enn den andre og hvorfor. Audi har jeg jo hørt skal ha sånn moderat bensinforbruk på rundt 1 liter, er Corradoen bedre på dette? Hvordan er det prismessig på reserve deler. Er det motoren det er snakk om når det gjelder G60 på corradoen?

De koster rundt det samme, men jeg kan få en strøken Corrado til 45-50k mens med audien må jeg litt høyere opp i pris.

Setter pris på alle svar, fordeler og ulemper og selvfølgelig andre alternativer som ligger i samme (pris)klasse.

Audien: http://www.tinde.no/au/car.tas?Ref=1437090

VW: http://www.tinde.no/au/car.tas?Ref=1347405

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil det at VW har 1.8 liter formiske levetiden på motoren når de har presset 160hk ut av den?

Audien har jo mindre hk og større motor, mener jeg lese at dette forlenget levetiden?  :hmm:

Trenger fler svar her, spesielt på VW  :innocent:

8312903[/snapback]

så vidt jeg har forstått det er g60 kompressor ladet og audien er bare tunet uten turbo eller kompressor. dette vil jo gi e mer driftsikkerbil og mindre som kan gå galt og mindre slitedeler som engang må byttes. med det i bakhodet ville jeg iallefall undersøkt nøye angående servicer og slikt på vw'en før jeg vill tatt den du kan jo ende opp med et verksteds objekt. :(

Lenke til kommentar

G60 har en tendens til og ryke ganske så kjapt. Nå skal det sies at alt holder lenge om du bruker det pent, noe som ikke er tilfellet til de fleste corradoene. Men som sagt, g-ladern burde du være forsiktig med.

Audien har jo såvidt jeg vet en rekkefemmer, som lager en heerliig lyd. Og den har ikke pustehjelp, så kanskje den er mer driftsikker?

Personlig ville jeg valgt audien. Corradoen har et veldig kjipt interiør synes jeg. Pluss at jeg er for feit til å sitte behagelig i de stolene :p

Jeg synes også at Audien ser best ut. Det er en av de få bilene jeg vet om, som faktisk kunne passet "plastikkrakket" stuket. Dvs, rieger-styling. Eller du kan kjøre den clean med s-fangere og sånt. Uansett, så er det en veldig pen bil.

MEN. Om du bestemmer deg for audien, se etter en med Quattro. Det er så hinsides morsomt på vinterføre. Utrolig kjøreglede. Og 4x4 er et stort pluss på vintern når du faktisk ikke bare skal leke deg, men skal noen plasser. Quattrosystemet har såvidt jeg vet differensialsperrer på alle 4, noe som er kjekt. Styres med en knapp i midtkonsollen.

Bottom line: Audi. (Mener da jeg)

Lenke til kommentar

Bra med utfylende svar, takker for det :thumbup:

Hmm.. så en G60 som hadde gått 240k, den hadde skifta g-lader på 200k.

De burde vel holde bra når de bare er 40k km gamle, eller?

Vi får se da. Kanskje jeg må ta sommerjobb for å få råd til en quatrro.

Fler forslag og meninger mottas med stor takknemlighet :whistle:

Lenke til kommentar

Finnes Audien som quatro? Isåfall hadde jeg kjøpt audien ;)

Har hørt mye negativt om eldre vw, og da spes Corrado. Er jo ganske fete biler da.

Kjipt med fwd da, men om du finner en fin Audi coupe quattro, så hadde jeg kjøpt en sånn ;)

Endret av ssswopp
Lenke til kommentar
Ville ikke tatt noen av de.. Tysk er crap.

Sånn er det bare.

8321622[/snapback]

"Franske biler er laget av illeluktende ost, alle italienske ruster bort på fem minutter, japanske biler er blikkbokser, britiske biler er like pålitelige som en sunnmøring med ambisjoner for penger, amerikanske biler er store og drikker mer bensin enn alle andre biler, koreanske biler er dårlige, tyske biler er laget av granitt og svenske biler er firkantede."

1. Franske biler er ikke så ille på pålitelighet, i alle fall ikke på alle modeller, og de fleste er sikre.

2. Italienske biler er bedre enn før.

3. Japanske biler er gode biler for tiden.

4. Britiske biler er mer pålitelige enn før.

5. En Corvette Z06 bruker mindre bensin på motorvei enn en 911 997 Turbo.

6. Koreanske biler? Kia Cee'd er en god bil.

7. Tyske biler er solide, og har sin egen sjarm. Gode på opplevd kvalitet.

8. Svenske biler er ikke lenger firkantede.

LENGE leve idiotiske fordommer. Jada, alle tyske biler er crap, det sier seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...