abene Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 En privatperson har saksøkt Microsoft for å drive villedende markedsføring av Windows Vista. Les mer Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Problemet var at PC-en kun var klar for "Home Basic"-utgaven. Det er jo virkelig verdt 26 mill. Heia USA... Lenke til kommentar
asad Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Helt utrolig, men ikke overraskende. Folk i usa er ikke gode i huet :S Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 26 millioner kroner høres jo ut som en fornuftig sum det.. Jeg brukte vel selv ca 30 millioner kroner når jeg byttet hjemme pc sist Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Dette her er så tragisk som det går ann. Håper bare det bli leeenge til vi ser slike saker i norge, hvis noensinne. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Står i stil med heksejakten på piratene dette. -Du kopierte en låt, vi skal ha 10 mill. Morro å vist hva som legges til grunn for summen. Dessuten er det vel han fyren fra Acer som påsto at MS mente Home Premium. Endret 4. april 2007 av Limbeck Lenke til kommentar
meron Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jauda han har grunn til å saksøke, men beløpet var jo litt i overkant. Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Sier bare Go go amerikansk lovsystem Lenke til kommentar
ptta Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Nei da, en del av summen er jo så klart straff, som må stå i still til størrelsen på bedriften :!: Faktisk tror jeg ikke vedkommende gjør dette for personlig vinning i det hele tatt [/ironi] Helt sprøtt er det. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Glad jeg ikke driver business i USA. I Norge er det vel bare Per Danielsen som ville ha tatt en lignende sak :!: Lenke til kommentar
molsen Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Golddiggers.. moro å lese om disse latterlige saksøkingene. Jeg håper de bruker minst ressurser på denne saken! Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Herregud, blir jo som hu derre som fikk erstatning etter å ha trodd at cruise-control betydde at bilen kjørte helt av seg selv. Ehm: Endret 4. april 2007 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Voldsomt til missunnelse her da... Et system hvor man kan saksøke bedrifter som bedriver villedende markedsføring er et bra system. Hvordan skal man ellers stoppe bedrifter som driver på slik? Hva bryr vel Microsoft seg om de får en bot på 50 000 + saksomkostninger?? Om beløpet er i overkant, betyr det bare at denne fyren er en lucky s.o.b. Se på det som en finnerlønn. Han fant noe å "ta" Microsoft på. Hvor mange 100 millioner har ikke Microsoft tjent på villedende markedsføring? Han blir vel kanskje overkjørt av MS sine advokater til slutt allikevel... Her i Norge er vi så vant til å tie og bli overkjørt. Vassen pommes frites på McDonald's? GET OVER IT... Individet her er ikke vant til å ha slike rettigheter de har i USA. -Visjoner- Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Erligtalt, skjønner ikkje ka de syte om at det er tragisk, det er jo nesten ein vanntett måtte å tjenne 26 millioner på. Det er faktisk ingen dårlig sum å ha på kontoen. Fyren er jo smart! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Steike.. Hadde jeg bodd i USA hadde jeg gjort det samme! Genialt! Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvis dere hadde sjekket kildene litt ville dere sett at dette er en såkalt class action suit. Dvs et gruppesøksmål, og dette beløpet skal da fordeles på alle som melder seg som parter i saken på saksøkers side. Dvs at alle de som har kjøpt en slik maskin i det gjeldende området (er ikke sikker på om det er hele usa eller bare den staten søksmålet er tatt ut i) kan melde seg og få sin del av erstatningssummen Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 26 millioner kroner høres jo ut som en fornuftig sum det.. Jeg brukte vel selv ca 30 millioner kroner når jeg byttet hjemme pc sist 8306152[/snapback] I USA er kravene generelt sett større enn i norge, fordi erstatningen også skal virke prevantivt. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 men det burde da ikke være privatpersoner som fikk erstatningen. greit nok at man kan saksøke for villedende markedsføring, feil osv, men at en privatperson skal kunne sanke inn 20mill pluss pluss for å kjøpe noe man angret på?? boten burde gått i et fond for ettellerannet, ikke inn på kontoen til én person.. man burde ikke kunne bli rik fordi man er dum og ikke sjekker ut hva man egentlig kjøper Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg er helt enig med mannen, saksøk fletta av dem. Hele "Vista Ready" (og lignende) er jo bare en hype. Når ble verden slik at hardware må tilpasses software? Er det ikke MS ansvar of støtte mest mulig av hardware? Det er mye bedre å kalle en spade for en spade enn slike elkjøp-like-hype's. Lenke til kommentar
Beeblebrox Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Hvis dere hadde sjekket kildene litt ville dere sett at dette er en såkalt class action suit. Dvs et gruppesøksmål, og dette beløpet skal da fordeles på alle som melder seg som parter i saken på saksøkers side. Dvs at alle de som har kjøpt en slik maskin i det gjeldende området (er ikke sikker på om det er hele usa eller bare den staten søksmålet er tatt ut i) kan melde seg og få sin del av erstatningssummen 8306641[/snapback] Ettersom hun (ja, det var en dame) gikk til sak i hjemstaten sin (altså ikke via det føderale rettsystemet) må nok Microsoft kun punge ut til saksøkerne i staten Washington, hvis de taper da naturligvis. Problemet da er jo at personer i alle de andre statene ser at her er det penger å tjene. Skjønt, det har også skjedd at domstolene har bestemt at avgjørelsen skal dekke alle medlemmene av den gruppen som har blitt utsatt for uretten uavhengig av stats- eller landegrenser. Forøvrig skjønner jeg ikke hvordan Hw.no klarer å få "in excess of $5 million" til å bli 26 millioner norske kroner? I følge dagens kurser blir det jo i overkant av 30 millioner. Endret 4. april 2007 av Beeblebrox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå