Gå til innhold

Tråden for tedrikkere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wow, visste ikke at denne tråden eksisterer. Jeg er selv en aktiv tedrikker. Men hvordan drikker dere te med melk? Aldri prøvd det. Hvor mye melk har dere opp i? Og vil det funke med skummet melk?

Og er det sant at ulemper med å drikke te er at man får gule tenner? Aldri hørt om det før.

8488553[/snapback]

JA, man får gule tenner av å drikke te!

Har ikke prøvd skummet melk før, men det går sikkert helt fint! Du trenger ikke mye melk, bare prøv deg frem så finner du ut hvor mye som er passe. Begynn med en liten dråpe, så får du helle i mer hvis det trengs.

Lenke til kommentar

Blomsterte/håndknyttet te

Håndknyttet te som folder seg ut i blomst. For deg som setter pris på det vakre i hverdagen - visuelle og smaksmessig opplevelser. KvaliTe blomsterteer er grønne teer og kommer fra Fujian-provinsen i Kina. En nytelse for sansene!

Dragemunn Blomst KvaliTe

Aroma og smak:

Anvendelse: Fyldig, rik og fin, kraftig preg av jasmine og fersken.

Anvendelse: Når den trekkes i varmt vann åpner "Dragemunnen" seg, og åpenbarer en hvit tanngard og en rød flammetunge av blomster

Denne må prøves! :)

Lenke til kommentar

Tesortene fra London Herb Company, som fåes på bl.a. Sunkost-butikkene til 50kr pakken, er helt geniale. Teen er som de beste lipton-teene, uten den litt bitre/beske ettersmaken. Dessuten er den koffeinfri, så du kan drikke så mye av det uten å bli uggen i magen som man gjerne blir med vanlig te i store doser.

Favorittene så langt er Apple Cinnamon, Vanilla Strawberry og Orange Spicer. Anbefales!

Lenke til kommentar
Tesortene fra London Herb Company, som fåes på bl.a. Sunkost-butikkene til 50kr pakken, er helt geniale. Teen er som de beste lipton-teene, uten den litt bitre/beske ettersmaken. Dessuten er den koffeinfri, så du kan drikke så mye av det uten å bli uggen i magen som man gjerne blir med vanlig te i store doser.

Favorittene så langt er Apple Cinnamon, Vanilla Strawberry og Orange Spicer. Anbefales!

8502898[/snapback]

Endelig en som er enig! Jeg snakket om de samme Teene for et par sider siden i denne tråden.

Lenke til kommentar

Så slem mamma du har da :realmad: Forøvrig er det vell en fordel å ikke oppbevare teen på kjøkkenet da den lett tar til seg lukt og smak fra andre matvarer? Skal vel forøvrig helst oppbevares mørkt, tørt og kjølig tror jeg.

Lenke til kommentar
Så slem mamma du har da  :realmad: Forøvrig er det vell en fordel å ikke oppbevare teen på kjøkkenet da den lett tar til seg lukt og smak fra andre matvarer? Skal vel forøvrig helst oppbevares mørkt, tørt og kjølig tror jeg.

8520892[/snapback]

Slem og slem. Drittlei av at teen min tok halve kjøkkenskuffen hvertfall =P

Nå står det i hylla på rommet mitt. Funker greit det forsåvidt.

Nå smakte jeg nettopp på London Strawberry & Vanilla Fool. Det er nesten så jeg vil gifte meg med den, for den var voldsomt godt. Løp og kjøp!

B000EPR1JO.01._AA280_PIbundle-12,TopRight,0,0_AA280_SH20_SCLZZZZZZZ_V52024278_.jpg

Lenke til kommentar
Men åssen var den. Var det type daglig dags te, eller var det mer av en desert te?

8520974[/snapback]

Den var søt, men ikke ekkel søt. Litt bitter smak. Veldig, veldig god. Merker ikke vaniljen så altfor godt, noe jeg tror jeg er greit da den sikkert hadde vært mer klissete da.

Egner seg både og, spør du meg. Selvom den sikkert går under 'dessert'-te

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...