theoriginalAidskake Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Har noen smakt en te som heter "PG"? Selv synes jeg den er ganske god. Best uten noe som helst, men kan også fungere med noe melk.8343926[/snapback] Hørtes spennende ut. Hva smaker den, og hvor får man kjøpt det? Lenke til kommentar
flippant Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Den beste poseteen jeg har kommet over kommer fra London Fruit & Herb Company og kommer i ymse smaker. De beste er uten tvil "Orange Spicer" og "Apple & Cinnamon Twist". De smaker like godt som de lukter. Jeg mener du kan få tak i dem i litt større matvarebutikker som Ultra og Centra. Ellers er de også å finne i stort sett alle helsekostforretninger. Det koster vel en 30-35kr for en 20-pakning; ikke la prisen avskrekke deg, dette er enormt god te! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har noen smakt en te som heter "PG"? Selv synes jeg den er ganske god. Best uten noe som helst, men kan også fungere med noe melk.8343926[/snapback] Hørtes spennende ut. Hva smaker den, og hvor får man kjøpt det? 8345700[/snapback] Jeg synes at den er litt friskere enn feks. Twinings Earl Grey. Ligger nærmere Lipton Earl Grey i smaken. Dvs. litt sterkere smak. Teen er veldig kjent i England, men de eneste stedene jeg vet om der du kan få den er på innvandrersjapper. Ganske vanlig sort te, men så er jo det yndlingssorten min. Lenke til kommentar
.sere Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Husker du merke? Eller utseende på emballasjen? 8336346[/snapback] Nei, smakte litt av en venninnes på kafé, fikk ikke sett noen emballasje. Kunne jo kanskje spurt de kafeen, da. Både kiwi, rimi, prix, rema og bunnpis har dårlig utvalg av te. For å få tak i bra te (bortsett fra de helt vanlige slik som twinings english breakfast) må man på meny, ultra, centra, etc. 8336621[/snapback] Jeg merka det. Fant noe som kalte seg blue tea, en blanding av forskjellige blå bær. Gleder meg til å prøve den. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Earl Grey med melk og litt sukker/sukett er favoritten her. Men den persiske fra Twinings var også god Lenke til kommentar
hauska Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Earl Grey med melk og litt sukker/sukett er favoritten her. Men den persiske fra Twinings var også god 8350590[/snapback] Earl Grey med melk og litt sukker Nam,nam ... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Earl Grey med melk og litt sukker/sukett er favoritten her. Men den persiske fra Twinings var også god 8350590[/snapback] Earl Grey med melk og litt sukker Nam,nam ... 8353219[/snapback] Tulling! Earl Grey skal drikkes med honning og uten melk eller sukker Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har enda ikke vært borti en te som er "laget" for bruk med sukker. Foretrekker alt naturelt jeg. En annen ting. Te uten sukker er en veldig fin måte å trene opp smakssansen på. Vi i den vestlige verden er blitt så vant med at nesten all mat inneholder masse sukker eller søtningsstoffer som smaksforsterkere. Så vanlig mat uten noen form for smaksforsterkning smaker ofte svært lite. Det er egentlig synd, og det er en fin ting å trene litt på. OT: Akkurat det samme gjelder for salt. Det er altfor mye salt i maten vår, og det gjør at vi ikke smaker "vanlig" mat fordi vi er så vant med saltet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Nå fikk jeg lyst å starte en "te-ring". Hver gang noen er i utlandet må de ta med en pose med en eller annen obskur lokal te, også har man te-smake-kvelder. Eneste problemet er vell når man finner en te som er helt sinnsykt god, også får man ikke tak i mer av den Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Derfor man først smaker på teen der man kjøper den, og så kjøper alt for mye av den tilbake til hjemlandet. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Tulling! Earl Grey skal drikkes med honning og uten melk eller sukker 8353240[/snapback] Brewing Instructions: Brew for 3-5 minutes. Drink black or with a little milk, or with a slice of lemon. You stand corrected. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Brewing Instructions: Brew for 3-5 minutes. Drink black or with a little milk, or with a slice of lemon. You stand corrected. 8359458[/snapback] Det er slik JEG liker den da Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det er slik JEG liker den da 8359640[/snapback] Selv drikker jeg den helst med bittelitt sukker og en dæsj melk, og derfor burde du gjøre det samme (sukkeret er valgfritt). Drikker ikke så veldig mye annet enn Earl Grey og English Breakfast Tea i grunn, jeg, men til gjengjeld blir det en god del kopper om dagen. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 15. april 2007 Forfatter Del Skrevet 15. april 2007 Dette er altså tekoppen min<3 Og til uka skal jeg innom både helsekost og tehuset i Oslo. Te hjelper så godt når man er syk! Åh. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Twinings Voyage Første kopp: Ganen min ble voldtatt av det glovarme vannet og jeg peste som en galning i noen minutter. Andre kopp: Teen en ganske kraftig smak av kanel, ingefær og kardemomme som ikke akkurat appelerer til meg, men etter at en dæsj melk og en smule sukker fikk lagt en liten demper på krydderet, uten å overdøve smaken av det, vel og merke, smakte det atskillig bedre. Den er litt skarp av seg, men har en veldig god ettersmak. Hvis du, i motsetning til meg, liker krydrene i denne teen vil du nok elske den. 3/6 Endret 20. april 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Drikker for det mest wild berries tee... Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Grønn te og honning er yummy! Men kan drikke det meste. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Tenkte jeg skulle tipse dere teentusiaster om et temerke som heter Dilmah. Jeg har alltid kjøpt det i matbutikker med ganske stort utvalg av te, så det er nok til sånne steder dere må for å få tak i den. Uansett. Jeg har hittil bare prøvd: Peach - 8 kroner for 20 gram / 10 poser Veldig naturlig og god smak, og gir ikke den parfymefølelsen merker som f.eks Lipton ofte gir. Strawberry - 8 kroner for 20 gram / 10 poser Samme som med Peach. Naturlig smak. Dette er min personlige favoritt fra Dilmah, selvom de andre jeg har smakt har vært gode de også. De har også smaker som banan, eple, karamell, solbær, x-antall varianter av grønn te, kirsebær, mint, mango, bringebær and so on. Pakkene fåes også i forskjellig størrelser. Lenke til kommentar
Hoenheim Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg har smakt en eple og kanel te fra twinings (hvis jeg ikke husker helt feil) Den var sinsykt god og anbefales på det sterkeste, den har en orange embalasje, og kan kjøpes overalt tror jeg. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg har smakt en eple og kanel te fra twinings (hvis jeg ikke husker helt feil) Den var sinsykt god og anbefales på det sterkeste, den har en orange embalasje, og kan kjøpes overalt tror jeg. 8459822[/snapback] Den kjøpte jeg også. Skal ikke si jeg er enig med deg, jeg drakk to kopper, resten står gjemt bort langt bak i matskapet i håp om at jeg ikk trenger å drikke den igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå