Freidig Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Jeg drikker Pucca te nesten hele tiden. Men føler jeg har gått litt lei, - er det noen som har noen anbefalinger av det litt søte? Vil gjerne ikke ha noen bitter ettersmak. Jeg hater det. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Mener du Pukka? Men det er et merke, de lager mange forskjellige typer.. Og bitterheten er nok stort sett brukerfeil, dessverre.. Trakt teen litt kortere og med passe varmt vann og en forvarmet kanne, så blir den ikke så bitter. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Oi, jeg skrev Pucca. Og takk for tips. Skal testes nå! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Kom nylig hjem fra en tur til Kina, og har rasket med meg en anseelig mengde te av diverse typer. Trenger dog å lagre de i noe, for å bruke "poseklemmere" fungerer heller dårlig, spesielt når det skal stables. Er på jakt etter bokser som kan romme omtrent 100 gram te, men ned mot 50-75 gram går også greit. Kommer nok til å trenge 10-15 bokser, så en veldig stor fordel om de ikke er dyre. Uaktuelt å betale 100 kroner for en boks, er nok mer på en tiendedel eller en femtedel av det. Hvor bør jeg starte å kikke? Holder til i Stavanger, hvis det er verdt noe. Lenke til kommentar
festen Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Du skulle hatt små glass med en form for forsegling. http://www.clasohlso...330001#moreinfo vanskelig å se hva slags størrelse de er. http://www.clasohlso...okk/Pr349628001 (jeg har filtermalt kaffe i sånn) fungerer utmerket. Det lukter litt av den røde gummien, men tviler på at det påvirker aromaen til kaffen. Jeg bruker sånne til te. http://www.bodum.com...9-913/?navid=69 Fungerer det, men lokket sitter ikke så godt. Og da har jeg bare hele teposen nedi. Jeg har sett de har sånne som er mye større 2l eller noe til 40 kr som har dufte telys inni på europris av samme variant som i link 2. Du kunne brukt en sånn en, og hatt mange teposer i samme glass. Tror de har bedre silikon enn den i nest øverste linken, som er mer som en bred syltetøystrikk. Endret 7. februar 2013 av festen Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Takk for gode tips! Den første blir nok litt liten - 0,13L er ikke allverdens. Den andre ser veldig bra ut størrelsesmessig, og prismessig er det også midt i blinken. Tanken er at jeg kan slippe å spare på de små aluminiumsposene, og heller lagre teen lett synlig i lufttette bokser. Lenke til kommentar
festen Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Mulig du kunne brukt tradisjonelle syltetøyglass også, men det er kanskje upraktisk. Fordelen er at du da kan få tak i reservedeler som strikker senere, og kan ha dem lenge. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Hva med Culina? Chili Kjøkkenutstyr AS på Randaberg skal være forhandler. Lenke til kommentar
festen Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 http://www.ikea.com/no/no/search/?query=syltet%C3%B8y Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 På black cat har de små bokser til te. http://www.black-cat.no/category.html/beholdere/bokser har noen selv. de funker fint Lenke til kommentar
festen Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60149673/?query=pruta Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) Jeg har sett på det pruta settet. Om min nese for plast er noe å stole på så ville det ikke vært lov til å selge det, hvis det faktisk hadde vært testet ordentlig. Det er et generelt problem med mange produkter fra Asia. At ting ikke er som spesifisert. Neppe noe problem for tørrvarer som te, men jeg tror ikke det ville egne seg for varm mat eller oppvarming i mikrobølgeovn. Endret 12. februar 2013 av festen Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hvor lenge kan man opbevare te i sånne blikkbokser? har noen jeg har hatt i over et år Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg fant forresten Norgesglass-kopier på Åhlens i passende størrelse. Får plass til 50-100 gram te i hver, har gummiring rundt og lukkes på med en klemme som på denne. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 den var fin hvor lenge tar du vare på teen din flr du kaster den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Er det noen som har noe god te å anbefale? Har ikke særlig med butikker så må helst selges på en matvarebutikk, og ikke være for dyr. Kan gjerne være posete altså er ikke så kresen. Liker blant annet den blå lady grey fra twinings of London. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Vill nå si at alle "Yogi tee" har en veldig god smak. Hmm prisen er kanskje litt dyr? Man får den ihvertfall på matvare butikker i pose. De har veldig mange gode og intense smaker, kan egentlig ikke kjøpe feil smak, kan anbefales (Kanskje ikke sjokoladesmaken er så bra, men ellers) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Ok, takk for tips! Hvor mye er det snakk om da? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Koster vel 30-40 kroner på min lokale Coop Mega, men det er jo en forholdsvis dyr butikk. Tror kanskje det er omtrent dobbel enhetspris kontra vanlig Twinings, så ikke avskrekkende mye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Koster vel 30-40 kroner på min lokale Coop Mega, men det er jo en forholdsvis dyr butikk. Tror kanskje det er omtrent dobbel enhetspris kontra vanlig Twinings, så ikke avskrekkende mye. Ok, takk! Synes ikke den prisen er noe ille, så det går nok fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå