Chocolate-Monster Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg drikker som regel tee i teeposer, men om jeg drikker løstee så foretrekker jeg bilde nr 2. for meg selv, ca en kopp. Om med flere personer eller på resturant foretrekker jeg bilde nr 3. Men som sakt er det ikke så offte siden jeg nesten bare drikker tee i teeposer etter at jeg startet sammle på teeposer. Før jeg sammlet drakk jeg bare løstee. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Har en sånn kanne fra eva solo som jeg synes er ganske kjiip. Fin å se på da. Bruker som regel teklyper ettersom jeg ikke kjenner noen andre som er glade i te og dermed blir 1Liter litt for mye. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Har et par teklyper, men bruker de sjeldent. Sverger til Bodum sin yo-yo. 1 Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg har også et lignende filter som settes rett i kopp eller kanne. Fungerer utmerket til de fleste teer jeg drikker. Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Har et par teklyper, men bruker de sjeldent. Sverger til Bodum sin yo-yo. Pris? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Pris? http://www.amazon.com/Bodum-YoYo-Stainless-Steel-Infuser/dp/B0000U7EMM Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Billigere variant, men like god: http://www.temedstort.no/products/kurvfilter Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Dette er en veldig god kinesisk te som er svært billig. Slike finner man i gode asiatiske dagligvarebutikker. Og jeg syns faktisk den smaker bedre enn den langt dyrere teen jeg kjøpte på tepalasset Endret 2. januar 2013 av Ramius 1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Ja tror det. Men da dømmer jeg rent ut fra smaken, utseende (ikke grønn farge) og min egen erfaring. Det står ikke noe på pakken om hva slags type te det er. Men det er litt av sjarmen og utfordringer med enkelte eksportprodukter fra østen. Produsenten er sannsynligvis ekspert på te, men ikke ekspert i engelsk, eller kommunikasjon. Sånn er det ofte, og plutselig snubler du over et enormt kvalitetsprodukt forkledd som en vanlig dagligvare. Edit: Jeg tror jeg klarte å oversette kaligrafien på boksen: 精选名茶 - Og den viste seg å bety såkalt Tieguanyin-te. En kinesisk premiumvariant av Oolong-te. Endret 2. januar 2013 av Ramius Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 nice! skal se etter den der Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hvor får man kjøpt den? Finnes den også i Norge eller må man bestille via nettet da? (: Fikk lyst å smake den nå jeg å. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 finner det sikkert i asiabutikker i norge Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Det er bare sånne tilfeller som beviser for meg at teen i jålebutikker som Tepalasset er altfor dyr. Og at kvalitet ikke henger sammen med høye priser. 1 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Enig i deg der. Kanskje ikke like enig i den kvalitet, men de gode smakene er ikke nødvendigvis dyrere og billig te er ikke noe dorligere (: Jeg samler jo på Teposer og kjøper da hellst billigere te siden da kan jeg kjøpe flere forskjellige. Og de smaker ganske gode alle sammen Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 hvor lenge kan man oppbevare løsvekt te? Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Dette er en veldig god kinesisk te som er svært billig. Jeg er urolig for at kinesisk te kan ha litt varierende kvaliteter i forhold til hvor det er dyrket med tanke på forurensning. 1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg er urolig for at kinesisk te kan ha litt varierende kvaliteter i forhold til hvor det er dyrket med tanke på forurensning. Jeg ser litt enklere på det jeg. Er det én ting kineserne kan så er det te. Jeg stoler på hvordan de håndterer teen sin. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg er urolig for at kinesisk te kan ha litt varierende kvaliteter i forhold til hvor det er dyrket med tanke på forurensning. Da tror jeg du skal være like redd for det meste du putter i munnen din. 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Får komme med den teen jeg drikker for øyeblikket. Lipton green tea, Indonesian sencha. Jeg syns dette er den beste av de som er til salgs på vanlige dagligvare butikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå