trollfacelol Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei! Jeg har lyst til å lære meg å like te (eller kaffe), men syntes ikke det smaker noe godt. Mulig jeg gjør noe feil eller no, men hver gang smaker teen min helt forferdelig:S Hvordan lager man te? Jeg gjør sånn det står på pakka, men resultatet blir feil hver gang:S Begyn med te- eller kaffesorter som er milde on lette å like. Av te kan jeg anbefale frukt- og bærte. Da spesielt blackcurrant (skriveleif?). Av kaffe kan jeg anbefale deg en tur på kaffebar for et par latte eller mocca... Jeg elsker selv kaffe - og har enorm nytte av koffeinen... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Se om du finner frukt-teen fra london fruit & herb company. Utrolig lett å få til god, og utrolig lett å like. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Å lage vanlig te er ikke noe stor kunst. Det eneste man må huske er å ikke la den trekke for lenge eller for kort. Trekker den for lenge blir den ofte bitter, og trekkes den for kort blir den smakløs. Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Må innrømme at jeg ikke har giddet å lese alle 18 sidene av tråden, men henger meg på trenden. Begynte å drikke te da jeg begynte å jobbe i helsevesenet for halvannet år siden. Virket så koselig med den koppen om morgenen, og kaffe var ikke noe for meg. Til å begynne med hadde jeg en teskje sukker i teen, egentlig bare fordi de andre tedrikkerne ved frokosten på avdelingen gjorde det og dette med te var jo tross alt nytt for meg. Etter en stund, da jeg etter hvert begynte å drikke te utenom jobb også, sluttet jeg med dette sukkeret. Egentlig bare fordi jeg syns det rett og slett smakte bedre uten det. Jeg drikker helst grønn eller svart te, men det har nok også mest med vane å gjøre. Endret 18. februar 2009 av Birthe Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Noen som har tips mot en avslappende te? En jeg kan drikke om kvelden som vil gjøre det lettere sovne Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Noen som har tips mot en avslappende te? En jeg kan drikke om kvelden som vil gjøre det lettere sovne Jeg finner twinings hvite svært avslappende; deres Cinnamon Apple Breakfast Tea fungerer også godt. Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Noen som har tips mot en avslappende te? En jeg kan drikke om kvelden som vil gjøre det lettere sovne Kamille te? Lenke til kommentar
lilko Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Noen som har tips mot en avslappende te? En jeg kan drikke om kvelden som vil gjøre det lettere sovne Det er faktisk noe som heter sovete. Funker utmerket Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Good Night Tea! Det burde passe godt. Elsker te. Drikker flere kopper om dagen, spesielt når jeg ser film. Er en sånn lemon tea jeg drikker til vanlig. Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 prøvde twinings sin apple cinnamon & rasin MEGETgod !helst uten sukker :!: Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Bruker aldri sukker i te, derimot har jeg en liten skje honning i teen min, værtfall i twinning earl grey =) Andre som bruker honning i teen? Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Drikker 5-6 kopper om dagen med alt fra frukt-te til earl grey (som er favoritten) uten noe ekstra oppi og lar alltid teen trekke i ihvertfall et 2-3 minutter. Noen som har tips til en litt kraftigere te? Siste par dagene har jeg egentlig syntes at earl grey har begynt å smake litt lite, mulig jeg begynner å bli forkjøla eller noe sånt men kan bare være at jeg har drukket for mye te i det siste. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Siste par dagene har jeg egentlig syntes at earl grey har begynt å smake litt lite, Vanskelig å finne, men Liptons Earl Grey er mye kraftigere og bredre på smak. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Twinings sin English Breakfast er sterkere enn Earl Grey. Jeg liker smaken veldig godt. Lenke til kommentar
Thyristor Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Har drukket Twinnings Earl Grey så får nesten prøve Liptons også da. Blir nok en tur innom English Breakfast for å smake litt der også tenker jeg Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Noen andre her som drikker Twinings Indian Spiced Chai Tea? Tror det er noe sånt den kalles Kjøpte den her om dagen, kjempegod! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 I det siste har jeg ikke drukket så mye te at det gjør noe, men jeg har kost meg en god del med noe te min far kjøpte i India. Aner ikke navnet på de, for selgeren skrev så utrolig stygt på lappene, så det er litt vanskelig å se hva som faktisk står - men de er utrolig gode! Lenke til kommentar
plaskedamm Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 noen som vet om hvor man får tak i tyrkisk te ? smakte d i tyrkia ,godt både eple og ymse sorter Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Min favoritt te for tiden er faktisk Russian Earl Gray. syns den har en veldig god smak. Den bør prøves. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Twinings sin English Breakfast er sterkere enn Earl Grey. Jeg liker smaken veldig godt. Enig. Når jeg skal ha en enkel "standard" kopp te, velger jeg heller Breakfast enn Ear Grey, nettop på grunn av en fyldigere/kraftigere smak. Forøvrig; jeg skal til Oxford på mandag, noen spesielle typer te jeg bør kjøpe med meg hjem, som jeg ikke får tak i her i det ganske Norge? Endret 19. mars 2009 av lurvefranzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå