Lurvefranzen Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Ah, jeg er for lat. For lat til å prøve ut nye te- sorter, for lat til å prøve ikke å ha sukker i teen, og for lat til å lage meg te. Har gått fra å drikke te hver dag til 3-4 ganger i uken. Jeg må skjerpe meg. Twinings Earl Grey er selvfølgelig favoritten. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg bruker aldri sukker i teen min. Maks litt honning i den. Det er nok bare en vanesak. Når jeg var liten brukte jeg alltid en god dose søtt i teen. Har nylig kjøpt en pose med "sjokolade te". Ganske interessant smak. Det smaker sort te med en klar kakao smak i bakgrunnen. Passer nok ikke så bra som frokost te men den er sikkert ypperlig til dessert ellerno. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg elsker å drikke urte-te når jeg er syk. Da har jeg null sukker i, men lar den trekke litt lenger. Velger ofte merker som er litt kraftigere på smak også. Lindrer en sår hals! Hvertfall litt. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Er te surt eller rimelig nøytralt? Altså, kan mye te drikking virke skadelig på tennenes emalje? Varrierer sikkert litt mellom ulike te typer men noen som vet litt generelt? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Bruker du ikke sukker eller sitron i teen vil ikke skaden på tennene være noe å snakke om. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 I bl.a. grønn te fungerer en dash/skive sitron ganske godt til å fremheve smaken. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Bruker du ikke sukker eller sitron i teen vil ikke skaden på tennene være noe å snakke om. Jeg har drukket med melk i teen i ... 11-12 år nå, og tennene har tydelig preg. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Bruker du ikke sukker eller sitron i teen vil ikke skaden på tennene være noe å snakke om. Jeg har drukket med melk i teen i ... 11-12 år nå, og tennene har tydelig preg. Nå er det vel ikke melken som skaper misfargingen. En må heller ikke sette likhetstegn mellom misfarging og skade. Lenke til kommentar
Addan Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Er te avhengighetsskapende (vanedannende), slik som kaffe ? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Er te avhengighetsskapende (vanedannende), slik som kaffe ? Både ja og nei. Mange teer inneholder koffein, men ikke i like stor grad som kaffe. Så om du er en stordrikker, ja; ellers er det høyt tvilsomt. Selv om avhengighetspotensialet er lite, er det ganske vanedannende (psykisk). Jeg klarer meg ikke uten en kopp te om morgenen. Endret 2. juni 2008 av Otth Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Jeg er avhengig, men det ligger nok mest i mitt eget hode. Mmmm! o_O Slenger med noen oppskrifter mens vi er i gang. Godnatt te 1 del lindeblomster og blader 1 del havre høstet før den er moden og tørket 1/2 del kamille 1/4 del lavendel Alt skal være tørket Honnigte 2-4 ss honning 1 liter sterk, nytrukket te sitronskiver Frukt Te med is 1 del lindeblomster og blader 1 del havre høstet før den er moden og tørket 1/2 del kamille 1/4 del lavendel Alt skal være tørket Beklager fargekodene, men det er sommer, sol og fresht. =D Endret 2. juni 2008 av Loveless Lenke til kommentar
GeO Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Er te avhengighetsskapende (vanedannende), slik som kaffe ? Både ja og nei. Mange teer inneholder koffein, men ikke i like stor grad som kaffe. Så om du er en stordrikker, ja; ellers er det høyt tvilsomt. Det ligger vel kanskje litt "avhengighet" i det å faktisk være en stordrikker? Men jeg har også tenkt på det sånn som at det først og fremst er smaken man blir hektet på, og ikke så mye de avhengighetsskapende stoffene som måtte finnes i teen. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg er hektet å selve rutinen også. Det å sette seg ned med en god, varm (eller kald =O) kopp med te. Det får meg rett og slett til å slappe av! Kosestund. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg MÅ ha to-fire kopper te om morgenen, ellers våkner jeg ikke skikkelig, og jeg må ha samme dose om kvelden, ellers sovner jeg ikke. Sære saker. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 En ypperlig kombinasjon er After Eight og Earl Grey. Nam. ‹3 Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Vet ikke helt, jeg. Kaffe og sjokolade har liksom alltid vært perfekt. Tror ikke (form min del) at te kan matche den kombinasjonen. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Te og scones? Come on!<3 Lenke til kommentar
Addan Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Te og frokost comon yyeah elsk >3 Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Uansett ingenting som slår kaffe og sjokolade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå