Gå til innhold

Tråden for tedrikkere

Anbefalte innlegg

Hm, kjempelenge siden jeg har postet i denne tråden nå, men tilfeldigvis kom jeg over den nå mens jeg satt og drakk en - hold dere fast, folkens - kopp te, så det passet jo fint.

Akkurat nå går det i Lipton White Tea (den i sånne fancy pyramideposer som et eller annet markedsføringsgeni mente skulle være så lurt). En mild og god te som passer fint om kvelden. Det at jeg drikker Lipton-te er et unntak, siden det stort sett utelukkende går i varianter av Dilmah (English Afternoon, Earl Grey, Blueberry, Sencha with Lemongrass).

Merker ellers at jeg har falt litt tilbake til gamle te-vaner. Da jeg gikk på videregående gikk det veldig mye i te, men det siste året har kaffe dominert. Nå ser det ut til at teen begynner å ta tilbake noe av det gamle territoriet (eller hva jeg nå skal kalle det) igjen, men fortsatt er kaffe en vinner særlig om morgenen, syns jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal du ha sukker i teen? Det smaker ikke så mye bedre, og det er ikke bra for tennene dine.

Av samme grunn som vi har sukker på alt annet. Det framhever smaken. Og 2-3 tesjeer gjør det vel ikke mye mer usunt enn saft foreksempel. Så jeg tror jeg overlever :p

Lenke til kommentar
Du kan prøve Twinings' Voyage. Det er to forskjellige - Brazilian Baía og Indian Chai. Begge er gode, men Brazilian Baía er min favoritt.

Verdt et forsøk, de har kraftig og god smak, og sannsynligvis klarer du deg uten sukker i de.

Hvor får jeg tak i dem? Rimi? Spar?

Lenke til kommentar

For meg går det hovedsaklig i sort te, og da spesielt Earl Grey med en dash melk. Før har det hovedsaklig gått i Twinings, hvor av jeg til min egen forargelse greide å kjøpe den milde varianten jeg ikke liker annenhver gang. Nå har jeg så og si utelukkend gått over til Liptons Earl Grey. Finne er den sterkere, og mye bedre når den er kompaniert med en dash melk.

English Breakfast te er også en favoritt, men av en eller annen grunn pleier skjeldent kjøpe den. Sist den ble kjøpt var som en del av en sort te-samling fra Lipton. Pakken inneholdte English Breakfast, Persian Earl Grey, Russian Earl Gray og vanlig Earl Grey. Mens den russiske earl grayen var en av de beste jeg har smakt, må jeg si den periske var helt forferdelig.

Jeg drakk en del grønn te med sitron før, men sluttet med hensyn på tennene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...