GeO Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hm, kjempelenge siden jeg har postet i denne tråden nå, men tilfeldigvis kom jeg over den nå mens jeg satt og drakk en - hold dere fast, folkens - kopp te, så det passet jo fint. Akkurat nå går det i Lipton White Tea (den i sånne fancy pyramideposer som et eller annet markedsføringsgeni mente skulle være så lurt). En mild og god te som passer fint om kvelden. Det at jeg drikker Lipton-te er et unntak, siden det stort sett utelukkende går i varianter av Dilmah (English Afternoon, Earl Grey, Blueberry, Sencha with Lemongrass). Merker ellers at jeg har falt litt tilbake til gamle te-vaner. Da jeg gikk på videregående gikk det veldig mye i te, men det siste året har kaffe dominert. Nå ser det ut til at teen begynner å ta tilbake noe av det gamle territoriet (eller hva jeg nå skal kalle det) igjen, men fortsatt er kaffe en vinner særlig om morgenen, syns jeg. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Driker nå Pure white tea av twinnings.. Kjempe god Den anbefales Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Har fast rutine med skogsbærtepose, 2-3 tesjeer sukker og en liten skvett melk Men kunne tenkt meg å prøve noe nytt. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Liker du grønn te er "Chiran Kagoshima Green Tea Bags" fra o-cha.com veldig god, selv om den ikke akkurat er billig sammenlignet med vanlige teposer her i landet. Eneste problemet er at alt av vanlig grønn te blir kjedelig etterpå http://www.o-cha.com/green-tea/chiran-tea-bags.html Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Liker du grønn te er "Chiran Kagoshima Green Tea Bags" fra o-cha.com veldig god, selv om den ikke akkurat er billig sammenlignet med vanlige teposer her i landet. Eneste problemet er at alt av vanlig grønn te blir kjedelig etterpå http://www.o-cha.com/green-tea/chiran-tea-bags.html Grønn te er godt ja. Skal se om jeg finner den Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hvorfor skal du ha sukker i teen? Det smaker ikke så mye bedre, og det er ikke bra for tennene dine. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hvorfor skal du ha sukker i teen? Det smaker ikke så mye bedre, og det er ikke bra for tennene dine. Av samme grunn som vi har sukker på alt annet. Det framhever smaken. Og 2-3 tesjeer gjør det vel ikke mye mer usunt enn saft foreksempel. Så jeg tror jeg overlever Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Uten sukker er te faktisk godt for tennene dine, men med sukker er det dårlig. Men det er ditt valg. Forøvrig kan du prøve forskjellige te-typer, kanskje du finner en du kan drikke uten sukker? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Forøvrig kan du prøve forskjellige te-typer, kanskje du finner en du kan drikke uten sukker? jepp, will do Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Du kan prøve Twinings' Voyage. Det er to forskjellige - Brazilian Baía og Indian Chai. Begge er gode, men Brazilian Baía er min favoritt. Verdt et forsøk, de har kraftig og god smak, og sannsynligvis klarer du deg uten sukker i de. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Du kan prøve Twinings' Voyage. Det er to forskjellige - Brazilian Baía og Indian Chai. Begge er gode, men Brazilian Baía er min favoritt. Verdt et forsøk, de har kraftig og god smak, og sannsynligvis klarer du deg uten sukker i de. Hvor får jeg tak i dem? Rimi? Spar? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Finnes nesten alle steder med middels utvalg av te. Kjøpte på Kiwi, men jeg har sett de på Meny og Rimi også. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 For meg går det hovedsaklig i sort te, og da spesielt Earl Grey med en dash melk. Før har det hovedsaklig gått i Twinings, hvor av jeg til min egen forargelse greide å kjøpe den milde varianten jeg ikke liker annenhver gang. Nå har jeg så og si utelukkend gått over til Liptons Earl Grey. Finne er den sterkere, og mye bedre når den er kompaniert med en dash melk. English Breakfast te er også en favoritt, men av en eller annen grunn pleier skjeldent kjøpe den. Sist den ble kjøpt var som en del av en sort te-samling fra Lipton. Pakken inneholdte English Breakfast, Persian Earl Grey, Russian Earl Gray og vanlig Earl Grey. Mens den russiske earl grayen var en av de beste jeg har smakt, må jeg si den periske var helt forferdelig. Jeg drakk en del grønn te med sitron før, men sluttet med hensyn på tennene. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Holder meg for det meste til grønn te og rooibos te, begge smaker svært godt etter min mening og er i tillegg sunne. Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 English Breakfast tea er best synes nå jeg liker smaken meget godt. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 en kopp te, seks (pluss pluss) skjeer sukker = nam Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 en kopp te, seks (pluss pluss) skjeer sukker = nam Grøss og gulp. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hehe. Men det er nesten mer grøss og gulp over de som ikke bruker sukker i det hele tatt i teen. Ville vel ikke drukket brus uten sukker eller søtningstoffer heller? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Men seks+? Yuck! Holder da med en eller to? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Seks skjeer sukker er alt for mye. Det er ikke engang mulig å løse opp så mye sukker i teen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå