Gå til innhold

Tråden for tedrikkere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, man må da få lov å ha melk i teen uten å bli hengt ut her.. ;) da jeg var liten fikk jeg nemlig ikke ha sukker i teen (jada, ondskapsfulle foreldre), så da fikk jeg melk i stedet, for å gjøre smaken litt mildere. Og jeg ser virkelig ikke poenget med å avvenne meg heller, da jeg mest sansynlig kommer til å skolde kjeften, og miste smakssansen for ei uke!

Men bare melk i svart te da, i andre typer te blir det bare rart.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri smakt det før, så må vel teste før jeg sier noe^^.

Dilmah er ikke så ille egentlig. Ga en pakke til te-slukeren (venninnen min), og hun likte den veldig godt også. Nå har jeg kun smakt to forskjellige typer dog. Men den var veldig mild, frisk og naturlig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sverger vel egentlig til vanlig frukt-te man kjøper i butikken, men om jeg skal være litt sær må jeg si Gunpowder (som nevnt), som er en kinesisk grønn te. Hvit te er også noe..spesiell. Begge typer kan være en anelse besk, dersom man ikke har sukker i.

En gang jeg var i Marokko fikk vi servert tradisjonell te, denne var kjempe god, men veldig veldig søt.

edit: Kamomille te med honning er også utrolig god.

Endret av flodhest
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er veldig glad i Earl Gray, gjerne med et par dråper sitron i, men det går også en del i Java Green Tea og Twinings' Voyage - Indian Chai.

Men nå vil jeg prøve noe nytt. Noen som har smakt de jeg har nevnt, og har noen gode forslag som vil passe meg?

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
Jeg er veldig glad i Earl Gray, gjerne med et par dråper sitron i, men det går også en del i Java Green Tea og Twinings' Voyage - Indian Chai.

Men nå vil jeg prøve noe nytt. Noen som har smakt de jeg har nevnt, og har noen gode forslag som vil passe meg?

Sjekk ut Stockfleth´s<3

Mye snadder man kan få kjøpt der.

Lenke til kommentar

Takk for linken Loveless. Skal kikke litt der.

Forresten, noen som har prøvd Diggnation-teen fra Adagio.com og kan si noe om den?

Kevin Rose og Alex Albrecht sine virker gode, lurer litt på å bestille.

Og så trenger jeg anbefalinger til gode teposer. Skal på butikken nå snart, og tenkte at jeg kunne handle litt te sammen med druene.

Forslag?

Lenke til kommentar

På Europris (faktisk) har de en type te som heter Luxus, den med skogsbær (tror jeg) er veldig god. :) Og så er det en te som heter Forest Red Fruits eller noe lignende, den er også veldig god. Bruker to suketter i teen, for de som måtte lure.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...