Dahl Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Man spiser jo sukker med te i. Ikke te med sukker i! Det er jo du som er gal! Oi, du er tøff. -- Finnes det noen te-typer med høyt koffeininnhold? Jeg trenger koffein for å komme meg gjennom dagen, men begynner å bli litt smålei kaffe... Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Koffein/Tein I kaffe heter det oppkvikkende stoffet koffein. Samme stoff i te heter tein, men det er egentlig identisk med koffein. Mengden tein varierer fra tesort til tesort. Hva det kommer av vites ikke, men den oppkvikkende effekten av tein kommer langsommere enn den oppkvikkende effekten av koffein. Til gjengjeld varer den lenger. Te er derfor mer oppkvikkende enn kaffe Det er i sort te at koffeininnholdet er høyest. Selv om koffeininnholdet i sort te jevnt over er lavere enn i kaffe, så finnes det faktisk sort te som inneholder omtrent dobbelt så mye koffein som kaffe. Oolong-te har betydelig mindre koffein enn sort te, grønn te enda mindre, mens hvit inneholder så å si ingenting. Jeg leste at Yerba mate visstnok skal være rik på tein/koeffein. Endret 12. januar 2008 av KittyCat Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Drakk nettop en indisk, svart løs-te. Den var veldig god. Den hadde visstnok godt ut på dato for lenge sia, men den hadde ligget i vakuum så tror ikke det spilte så stor rolle. Sterk smak i teen uansett. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Varm te Regn ute Varm dyne Diskusjon.no Et vakkert og stemningsfullt dikt Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Varm teRegn ute Varm dyne Diskusjon.no Et vakkert og stemningsfullt dikt Ja, det var faktisk veldig stemmningsfullt. Unnet meg å kjøpe Prince of Wales i løs nå. Den er så herlig. <3 Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Er ikke noe te-menneske, og har aldri vært, men i de sene nattetimer når jeg ikke orker kaffe, går det i Earl Grey, den gule jævelen. Med en spjætt sukker og melk, så funker den. Når jeg har vondt i halsen, skjærer jeg opp en ingefær-rot og lager te av saken, og har litt akasie-honning i. Nesten instant cure mot halseonde Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Ingenting er som te med honning i om man er syk! Twinings English Breakfast Tea med andre ord. Og en stor teskje honning i. Mm så deilig. Lenke til kommentar
Aces Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Mhm, honning er godt i te når man er syk Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Nei, nå var det kjedelig her. Jeg syns alle skal si hvilken som er favoritt-teen deres. You know mine. <3 Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Jeg er ikke helt sikker. Det er jo så mange, men er veldig glad i : English breakfast, Earl Grey, Lady Grey, Prince of Wales og Darjeeling. Men jeg har tenkt til å prøve noe nytt og bestille fra denne siden. Denne her er også en mulighet: Stockfleth's. Endret 19. januar 2008 av Loveless Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Herlig! En god kopp te av en eller annen sort, en god bok, og litt rolig musikk Er noe svart te med veldig fin aroma fra Palais du theé, lukter deilig Første gangen jeg prøver denne. Endret 20. januar 2008 av jzono1 Lenke til kommentar
_marielle_ Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Da jeg var i Irland i sommer kom jeg over Barry's tea gold blend, og forelsket meg! Det er en vanlig svart te, men veldig god og fyldig i smaken, samtidig som litt "rundere i kantene" enn de andre typene svart te jeg har smakt. Dessverre er ikke denne å få tak i i Norge, men viss noen skulle komme over den en gang, så må jeg absolutt anbefale å prøve den!! Og ja, jeg er nok en av de som må ha en skvett melk i teen yummi!! Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Da jeg var i Irland i sommer kom jeg over Barry's tea gold blend, og forelsket meg! Det er en vanlig svart te, men veldig god og fyldig i smaken, samtidig som litt "rundere i kantene" enn de andre typene svart te jeg har smakt. Dessverre er ikke denne å få tak i i Norge, men viss noen skulle komme over den en gang, så må jeg absolutt anbefale å prøve den!! Og ja, jeg er nok en av de som må ha en skvett melk i teen yummi!! Den ser meget god ut. Synd du ødelegger den med melk! Er det forresten bare meg som blir litt tørr på tungen når jeg drikker te? Merker det nå her jeg sitter, akkurat som med tørr vin. Kan ikke være honningen i alle fall. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg merker det også. Men trodde det var fordi jeg pleier å brenne meg litt/svi meg. Men jeg syns det er så godt at det er varmt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Klarer ikke te som er kjempevarm jeg, så som oftest lar jeg den stå i noen minutter, evt. bare sitter der med den varme koppen i hånda og venter Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Om du tar en skvett melk i så kan du drikke teen med en gang den er ferdig. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Melk i grønn te? Nei fysj Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Melk i grønn te? Nei fysj I grønn? Nei, det kan jeg ikke si jeg veit noe om. Må prøves. Endret 21. januar 2008 av Underpants Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Melk eller sitron i teen. Kommer ann på hva slags type te det er. Melk blir bare klumper i feil te. Endret 21. januar 2008 av Haute couture Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg syntes melk ødelegger den gode smaken av teen. Blir så tamt og kjedelig med sånn mild smak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå