Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc starter, men ingenting skjer!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig kjøpt nye specs til pcen min:

MSI p9n SLI platinum

Intel E6600 c2d

Corsair TWIN2X 6400 DDR2

Corsair Powersupply 620W

Eg beholdt den gammle hardisken (IDE) og skjermkortet (X1600XTX) for dette er ting som eg skal oppgradere senere...

Problemet oppstod når eg hadde montert alt og hadde trykt på power knappen.

Skjermen visste ingen respons i det heile tatt!

-Så eg prøvde å gå over alle kabler, og alt var som det skulle

-Prøvde 1 og 1 minnebrikke, til intet nytte

-Prøvde med et annet skjermkort, til intet nytte

-Tok dataen til en Pc reparatør, der koblet vi på den dingsen som viser lyskoder for ka som e feilen, den visste CPU... Greit, so vi skifta cpu, ikkje bare en gang med 2 ganger (forskjellige cpuer), til intet nytte...

Noen som har peiling på ka d kan være? Selv reparatøren visste ikkje ka d var :p

Tar imot all hjelp med opne armer! :)

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-UUbruw

Du sa du hadde prøvd en og en RAM brikke, men har du prøvd å sette de på forskjellige plasser? Nyere hovedkort har noe sånn derre DUAL DDR opplegg, så hvis du setter RAMen på feil sted, vil ikke PCen starte...

Lenke til kommentar

Pcen starter fint altså, vifter og alt går som det skal... men skjermen blir det ingen respons i :)

Hadde meg en hyggelig tlf samtale med Komplett nettopp, skal returnere HK og få et nytt, håper dette vil løse problemene! :)

Skal oppdatere om det ikke blir noe forandring! :thumbup:

Takker for alle innspill! Kan alltid stole på dere forum folk :w00t:

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar
Pcen starter fint altså, vifter og alt går som det skal... men skjermen blir det ingen respons i :)

Hadde meg en hyggelig tlf samtale med Komplett nettopp, skal returnere HK og få et nytt, håper dette vil løse problemene! :)

Skal oppdatere om det ikke blir noe forandring! :thumbup:

Takker for alle innspill! Kan alltid stole på dere forum folk :w00t:

8306320[/snapback]

"Ny pc vil ikkje starte!" vil da bli litt feil og si i starten når den starter men intet skjermbilde.. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppdatering:

Oki no har eg nettopp installert det nye Hovedkortet som er nøyaktig det samme som sist (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329286) og eg får opp den samme feilen! :(

Den dingsen med lys på viser at det er prosessoren det er noke gale med, men ka i alle dager kan det være?? Sist var det akkurat det samme, og vi prøvde med 3 forskjellige CPUer (og ja alle var 775) men det kom opp den samme feilmeldingen! Skjermen forblir helt svart som om ingenting er koblet i, så å komme i biosen er utelukket :(

Har prvød å slett biosen og en pc reparatør har sett på det men sier at det er hovedkortet som er defekt... 2 stk på rad som er defekt?

Noken andre som har erfaringer med samme type HK?

HJELP PLIIZ!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...