kribjo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei. Jeg holder på med en webapp i Visual Web Developer 2005 Express Edition. Denne webapp'en lagrer data i MS SQL Server 2005 Std. Det er flere tabeller i databasen, men dette gjelder to av de. * Kunde (Primary key: Kunde.ID (autoincrement)) * Ordre (Primary key: Ordre.ID (autoincrement), Foreign key: Ordre.KundeID) Dette presenteres på websiden med flere felter fra kunde-tabellen, så en gridview med ordre-tabellen og så flere felter igjen fra kunde-tabellen. Alt dette er plassert inn i en FormView. Problemet mitt er følgende: Hvordan kan jeg liste ordre hvor Ordre.KundeID = Kunde.ID? I datasourcen for Ordre ser SQL'n slik ut: SELECT [id], [KundeID], [OrdreNR], [kommentar], [type], [revidert] FROM [Ordre] WHERE ([KundeID] = @KundeID) @KundeID har jeg bygget opp i Add WHERE clause vinduet med følgende verdier: * Column: KundeID * Operator: = * Source: Control * Control ID: FormView1 Det betyr at feltet SQL expression blir: [KundeID] = @KundeID Og feltet Value blir: FormView1.SelectedValue Er FormView1.SelectedValue det samme som Kunde.ID (primary key)? Hvis ikke hvordan kan jeg få dette til? Bjørn Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 "SELECT * FROM Ordre WHERE Ordre.KundeID = " + FormView1.SelectedValue.ToString(); For å sjekke om FormView1.SelectedValue er den du skal ha, kan du sette et brakpoint her (F9) og sjekke verdien runtime. Lenke til kommentar
kribjo Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Hei. Takk for hjelpen. Det gjorde susen. Bjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå