Gå til innhold

Bios passord til IBM ThinkPad 600e

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger litt hjelp.

En jeg kjenner har kjøpt en brukt Thinkpad, og etter noen gode måneders bruk vil den plutselig ha biospassord.

Jeg har litt begrensede søkemuligheter herfra (alskens morsomme sider er blokkert) så jeg trenger hjelp!

Fins det et default passord?

Kan passordet evt slettes på en enkel måte?

takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det alltid vært der, eller kommet etter at han kjøpte pc'en. Har det kommet etter at han kjøpte pc'en må det være han som har satt passordet, og da er det bare å sette seg i tenkeboksen.

Har det alltid vært der må du kontakte selger... Om ingen kan passordet... Lykke til med kodeknekking :p

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Har det alltid vært der, eller kommet etter at han kjøpte pc'en. Har det kommet etter at han kjøpte pc'en må det være han som har satt passordet, og da er det bare å sette seg i tenkeboksen.

Har det alltid vært der må du kontakte selger... Om ingen kan passordet... Lykke til med kodeknekking :p

8305619[/snapback]

neeh, det dukket bare opp etter at den gikk tom for strøm på batteri.

Og den er kjøpt av en som kjøpte den brukt selv, så det blir tricky å spore den tilbake.

Har funnet "merlin" og "Balti" som default ibm-passord her og der, men de funker ikke.

Dette kan bli tricky kanskje :ph34r:

Lenke til kommentar
Kan passordet evt slettes på en enkel måte?

8305511[/snapback]

Hei! Hadde en TP600 hvor jeg hadde BIOS-passord. Det ble nullstilt da jeg byttet systembatteriet (ikke hovedbatteriet). Dette var et lite, rundt batteri som jeg mener å huske lå like ved harddisken. Napp det ut, vent litt, sett det inn igjen. Da skal passordet bli nullstilt, det vil si at PC'en booter uten å be om passord.

Kult bilde! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...