erikstein Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Noen som kan si meg hvor målesensorene ligger hen? er det en på "selve" hk? På f.eks mbm5. så har man Sensor1: 25C og sensor2: 30C. Skjønner jo at sensor 2 er cpu. men hvor er sensor 1? er den bare plassert på hk et sted? eller? Har et asus p4t-e hk. (P4) Dessuten så vil jeg sette en vifte på chipsette til hk'et. hvilken er å anbefale? Burde jeg lime den på med artic silver lim? eller? Noen som vet om runde ide kabler har noen spesiell effekt på luftstrømingen i kabinettet? merkbar forskjell? Forslag og svar mottas med takk:D Lenke til kommentar
sirius Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Det er en sensor inne i CPU og en i nærheten av chip-settet. Du behver ikke vifte på chip settet om det ikke er orginalt. Det bråker mer, og har ingen spesielle fordeler. Hvis kabinetttemp er høy, sett heller inn en kabinettvifte. Runde IDE kabler gir bedre luftgjnnomstrømmning. Men hvis du stripser de flate kablene, og legger den litt fornuftig er forskjellen liten. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Forskjellig fra kort til kort... Alle har jo en under cpu da. På mitt msi kort sitter det en til ved northbridge-chipen. På mitt forrige abit kt7 satt det en ved northbridge og en ved southbrigde.. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 P4 har i allefall en sensor inne i CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå