S.M. Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Har lyst til å stive opp bilen så billig som mulig så da tenkte jeg på stabstang. Har en 4hjulstrekker galant. Kan en lage dette selv uten at det går utover sikkerheten? ( strak stålrør med feste.) Bør en montere både bak og fremme og hvor bra stiver dette opp ? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Tenker du har missforstått litt her. Stabstag (stabilisatorstag) finnes allerede på bilen. I alle fall foran, kanskje også bak. Jeg tror ikke jeg har sett en bil uten stabstag foran. Du tenker nok sikkert på tårnstag (strut brace) som ligger mellom toppene på støtdempertårnene. Disse kan du helt greit lage selv, men lag dem da slik at de skrues fast i bilen, ikke sveises. Dog skal sies at tårnstag ikke pleier å være dyrt, så trolig sparer du på å kjøpe dem ferdige og heller jobbe overtid den tia du ville brukt på å lage dem. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 og hvor bra stiver dette opp ? 8305449[/snapback] Som natt og dag. Har dette foran og bak på Lanceren min, samt på undersiden bak. Kan overhodet ikke sammenlignes med en standardbil, ei heller senkesett. Du får følelsen av at det er noe som rett og slett klemmer bilen mot veien, anbefales på det sterkeste om du kan få tak i det. Men det er verdt å merke seg at du ofrer veldig mye komfort i samme slengen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 walter_melon: komfort ? Hvordan da ? Og uten å ta over tråden til s_tone_meg: vil man merke dette mer på en pizzabil(som absolutt ikke er lagd for baneracing) og en bmw av nyere slag ? Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hvordan da? Rent logisk; Du stiver opp bilen, hva skjer da? Jo.. bilen blir stivere Dumper, småstein osv vil du kjenne MYE bedre. Men tatt i betraktning at du kan kjøre svinger med helt ny giv, så er det verdt det! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 De jeg har montert stag på har ikke blitt noe mer ubehagelige synes jeg. Har bare merka at de føltes litt mer presise. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Takk for gode svar.. Da montere jeg de på toppen av støtdemper tårnene. Skal bli herlig å få stabilert den blaute galanten Hvordan er forresten lovligheten hvis jeg lager dem selv? Endret 9. april 2007 av S_tone_meg Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 skal ikke alt sånt være CE eller TüV -godkjent? blir vel ikke godkjent på teknisk kontroll eller EU kontroll vis ikke. dette med tanke på at du vil lage slike selv men ellers ja. swaybars og strutbracers(ikke helt sikker på hva du kaller det på norsk) er fin fint det for stiv bil. men ville gått for noen stivere dempere og fjærer også. Du trenger ikke nødvendigvis å senke bilen for dette. mulig det finnes noen originale dempere som er stivere en de du har. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 skal ikke alt sånt være CE eller TüV -godkjent? blir vel ikke godkjent på teknisk kontroll eller EU kontroll vis ikke. dette med tanke på at du vil lage slike selv men ellers ja. swaybars og strutbracers(ikke helt sikker på hva du kaller det på norsk) er fin fint det for stiv bil. men ville gått for noen stivere dempere og fjærer også. Du trenger ikke nødvendigvis å senke bilen for dette. mulig det finnes noen originale dempere som er stivere en de du har. 8399982[/snapback] Regnet med at det måtte være godtjent men det er ikke allverdens å skru dem av ved eu-kontroll tenker jeg.. Nå har jeg laget fester og stang fremme, trenger bare skaffe meg sveiseapparat for å sikre et par fester.. Skal bli spennende å prøve Når du sier orginale dempere, mener du orginale som sitter på eventuellt en annen modell ? Har muligheten for å stikke til bilhuggen en dag.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 skal ikke alt sånt være CE eller TüV -godkjent? blir vel ikke godkjent på teknisk kontroll eller EU kontroll vis ikke. dette med tanke på at du vil lage slike selv men ellers ja. swaybars og strutbracers(ikke helt sikker på hva du kaller det på norsk) er fin fint det for stiv bil. men ville gått for noen stivere dempere og fjærer også. Du trenger ikke nødvendigvis å senke bilen for dette. mulig det finnes noen originale dempere som er stivere en de du har. 8399982[/snapback] Regnet med at det måtte være godtjent men det er ikke allverdens å skru dem av ved eu-kontroll tenker jeg.. Nå har jeg laget fester og stang fremme, trenger bare skaffe meg sveiseapparat for å sikre et par fester.. Skal bli spennende å prøve Når du sier orginale dempere, mener du orginale som sitter på eventuellt en annen modell ? Har muligheten for å stikke til bilhuggen en dag.. 8402928[/snapback] ja tenker vis det finnes en sportspakke til bilen din(de senker også ofte bilen men noen millimeter gjerne fra 10 til 25) eventuelt kjøpe noen av de kjentemerkene med sports dempere og fjærer. jeg ville begynt sånn da jeg ikke er helt overbevist om utsette originale dempere og fjører for slik avstivning. vis du sette på stag oppe og nede foran og bak så blir det jo litt å pelle av og på vær eu kontroll da hehe. du kan jo også prøve å få staget ditt godkjent da. hehe Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 skal ikke alt sånt være CE eller TüV -godkjent? blir vel ikke godkjent på teknisk kontroll eller EU kontroll vis ikke. dette med tanke på at du vil lage slike selv men ellers ja. swaybars og strutbracers(ikke helt sikker på hva du kaller det på norsk) er fin fint det for stiv bil. men ville gått for noen stivere dempere og fjærer også. Du trenger ikke nødvendigvis å senke bilen for dette. mulig det finnes noen originale dempere som er stivere en de du har. 8399982[/snapback] Regnet med at det måtte være godtjent men det er ikke allverdens å skru dem av ved eu-kontroll tenker jeg.. Nå har jeg laget fester og stang fremme, trenger bare skaffe meg sveiseapparat for å sikre et par fester.. Skal bli spennende å prøve Når du sier orginale dempere, mener du orginale som sitter på eventuellt en annen modell ? Har muligheten for å stikke til bilhuggen en dag.. 8402928[/snapback] ja tenker vis det finnes en sportspakke til bilen din(de senker også ofte bilen men noen millimeter gjerne fra 10 til 25) eventuelt kjøpe noen av de kjentemerkene med sports dempere og fjærer. jeg ville begynt sånn da jeg ikke er helt overbevist om utsette originale dempere og fjører for slik avstivning. vis du sette på stag oppe og nede foran og bak så blir det jo litt å pelle av og på vær eu kontroll da hehe. du kan jo også prøve å få staget ditt godkjent da. hehe 8403499[/snapback] Ok takk for svar Hehe de får seg nok en god latter hvis dem hadde sett stanga mi Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Kan ikke se for meg at et skrudd tårnstag skulle by på noen problemer ved eu-kontroll. Jeg har i alle fall aldri satt feil på det eller funnet noe punkt i boka som tilsier at det skal settes feil på sånt. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Kan ikke se for meg at et skrudd tårnstag skulle by på noen problemer ved eu-kontroll. Jeg har i alle fall aldri satt feil på det eller funnet noe punkt i boka som tilsier at det skal settes feil på sånt. 8404036[/snapback] hehe nå skal vel rett og slett alle deler egentlig være godkjent når de brukes i en slik samenheng. grunnet ikke godkjente deler kan det ikke sies noe om kvalitet på eventuelle sveisesømmer elle materialle som er brukt og det kan føre til mer skade å kjøre med det en å kjøre uten det. vis du har foretatt EU kontrol og sett et stag som ikke er godkjent(skal så vidt jeg vet være stemplet godkjenning på staget, eller være papirer på det i bilen) så vet jeg ikke helt jeg. hadde følt meg trygere vis de som sjekka bilen min påpekte at staget jeg eventuelt hadde ikke var godkjent og måtte taes av eller fremvises godkjenningspapirer. en vis dem bare overså det. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 http://www.kollevold.no/omp/fjerbeinsstag.htm Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 17. april 2007 Forfatter Del Skrevet 17. april 2007 http://www.kollevold.no/omp/fjerbeinsstag.htm 8404254[/snapback] Takk for den men de hadde ingen til galant. kansje de har en annen som passer. Kansje det bare er meg meg jeg finner ikke frem på deres sider.. Du vet vel ikke ca priser på fremme og bak ? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 http://www.kollevold.no/omp/fjerbeinsstag.htm 8404254[/snapback] Takk for den men de hadde ingen til galant. kansje de har en annen som passer. Kansje det bare er meg meg jeg finner ikke frem på deres sider.. Du vet vel ikke ca priser på fremme og bak ? 8404316[/snapback] De har noen universale. Men ring dem og spør, de kan sikkert finne noe til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå