Caze Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg har en Voyager som er registrert som kombinertbil. Den er nå 10 år og jeg har tenkt å bytte ut det ubrukelige kombinert-setet med enten 2 x 1 seter eller en 1 x 3-seter - med andre ord har jeg ikke tenkt å fylle opp til full 7-seters konfigurasjon, men beholde litt lasteplass bak til hundebur etc. Jeg vet at bilen skal vises hos en trafikkstasjon etter at modifikasjon/omgjøring til personbil er gjort; men hva er det egentlig som skal vises? Setene som skal settes inn er jo "modulære" og kan tas ut og settes inn som jeg føler for det. Hvis jeg f.eks. tar ut kombi-setet nå, men ikke vil kjøpe nye seter før om x tid, betyr det da at jeg ikke kan omgjøre den til personbil før jeg har de nye setene? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jepp. Her må du trå riktig! Har hørt om en som hadde tatt ut baksetene i en landrover for reperasjon. (Biskjen klødde i tennen beit i setet) Ble stoppet i teknisk kontroll UTEN bakseter. Fikk en sinnyk bot. Men klarte å ro seg vekk etter uker med diplomati. Ring et vegkontor og spør! (Og post her etterpå). Lykke til! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 De skal godkjenne at setene er festet skikkelig og at belter o.l er forsvarlig festet. Du bør vise den med de setene du skal bruke, og gjør endelig som den andre posteren nevner, ta kontakt før du endrer noe, pga avgiftene er alle endringer på slike kombi, buss og varebiler livsfarlig og kan medføre store økonomiskekonsekvenser. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvordan kan det være et problem å ta ut seter i en bil som er registrert som personbil, da? Det er jo den høyeste avgiftsklassen. Men setter man INN seter i en f.eks: varebil, har du driti på draget... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Nei, men og dille med en bil som f.eks er kombiregistrert skal man passe seg for. Den landrover-historien må dreie seg om en kombi eller ett bussregistrertkjøretøy. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Bare for oppklaring; den er registrert som kombi. Jeg kommer til å registrere den som personbil (inntil 7 seter). I og med at den er 10 år, er det ingen avgift for å gjøre dette. Jeg må bare ha et nytt vognkort (som vil koste ca 500,-). Men det var dette med setene som er det viktigste spørsmålet; om jeg f.eks. setter inn 1 stk 1-seter og viser den, for så senere (1 år) å kjøpe et sete til - det kan jo ikke være nødvendig å vise den igjen da (?). Og si jeg senere bytter de 2 1-seterne til en 3-seter osvosv... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Så lenge du har orginalsete og belter vil det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå