Gå til innhold

Fotomontasje - Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Heisann !

Ny på forumet og prøver med mitt andre bilde her på Bildekritikken. Denne gang et bilde av en fotomontasje jeg laget for noen år tilbake.

Bildet er satt sammen av 3 ulike bilder.

1: Nordlyset

2: Fjell/landskapet

3: Mann forran bålet

Som sikkert de fleste skjønner ville et slikt bilde være vanskelig å ta uten å "jukse" eller blande flere bilder sammen slik jeg har gjort.

Selv synes jeg at resultatet ble stemningsfult og bra.

Nå er det opp til Dere å si hva dere synes?

Venter spent på reaksjoner & kommentarer.

Med vennlig hilsen

Kristen Ryeng

http://www.kristenryeng.com

post-101342-1175668581_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det ser ut som du har gjort veldig godt håndtverk her, bildet ser ut til å være "ekte".

Fantastisk imponerende rett og slett.

Nydelig komposisjon, og basert på tre veldig gode eksponeringer.

På den negative siden, jeg har problemer med montasjer og manipuleringer, og ønsker at alle sånne flagges eksplisitt, så jeg ville likt om du hadde latt tittelen reflektere det: "Vinternatt - montasje".

Men flott poster å ha på veggen i stort format, det er det!

Edit: Men montasjen, består den av bilder tatt på forskjellig sted og tid, eller av tre eksponeringer gjort der og da? Er det mer som hdr enn montasje? I tilfelle er det også mer spiselig å ikke flagge montasje-biten.

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Først og fremst: Godt arbeid.

Jeg ville kanskje tonet litt ned nordlyset, slik at bålet var mest fremtredende, og nordlyset den lille prikken over i-en...

Nå kjemper begge om oppmerksomheten :-D

Men alt i alt, godt utført.... :-)

Lenke til kommentar

Heisann !!

Takk for tilbakemeldinger så langt :-)

Til noen av spm lengre opp, så er alle 3 bildene tatt på HELT forskjellige steder. Ingen motiver (nordlys, landskap eller mann forran bålet) har noe med hverandre å gjøre.

Enig i at tittelen på bildet burde endres slik at det fremkommer at dette er en "fake" eller en fotomontasje. Ærlighet varer lengst, og dette bildet er på ingen måte laget i den hensikt av å lure noen. Bildet er et resultat av litt "kjedsomhet" en kveld forran PC'n :-))

Litt av utfordringen med montasjer og annen "tukling" med virkeligheten i Photoshop er å få resultatet til å fremstå som "ekte".

Flere kommentarer mottas med takk.

Mvh

Kristen Ryeng

http://www.kristenryeng.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...