krisryen Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Heisann ! Ny på forumet og prøver med mitt andre bilde her på Bildekritikken. Denne gang et bilde av en fotomontasje jeg laget for noen år tilbake. Bildet er satt sammen av 3 ulike bilder. 1: Nordlyset 2: Fjell/landskapet 3: Mann forran bålet Som sikkert de fleste skjønner ville et slikt bilde være vanskelig å ta uten å "jukse" eller blande flere bilder sammen slik jeg har gjort. Selv synes jeg at resultatet ble stemningsfult og bra. Nå er det opp til Dere å si hva dere synes? Venter spent på reaksjoner & kommentarer. Med vennlig hilsen Kristen Ryeng http://www.kristenryeng.com Lenke til kommentar
kaian Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Jeg synes det ser ut som du har gjort veldig godt håndtverk her, bildet ser ut til å være "ekte". Fantastisk imponerende rett og slett. Nydelig komposisjon, og basert på tre veldig gode eksponeringer. På den negative siden, jeg har problemer med montasjer og manipuleringer, og ønsker at alle sånne flagges eksplisitt, så jeg ville likt om du hadde latt tittelen reflektere det: "Vinternatt - montasje". Men flott poster å ha på veggen i stort format, det er det! Edit: Men montasjen, består den av bilder tatt på forskjellig sted og tid, eller av tre eksponeringer gjort der og da? Er det mer som hdr enn montasje? I tilfelle er det også mer spiselig å ikke flagge montasje-biten. Endret 4. april 2007 av kaian Lenke til kommentar
cycorax Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Først og fremst: Godt arbeid. Jeg ville kanskje tonet litt ned nordlyset, slik at bålet var mest fremtredende, og nordlyset den lille prikken over i-en... Nå kjemper begge om oppmerksomheten :-D Men alt i alt, godt utført.... :-) Lenke til kommentar
krisryen Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Heisann !! Takk for tilbakemeldinger så langt :-) Til noen av spm lengre opp, så er alle 3 bildene tatt på HELT forskjellige steder. Ingen motiver (nordlys, landskap eller mann forran bålet) har noe med hverandre å gjøre. Enig i at tittelen på bildet burde endres slik at det fremkommer at dette er en "fake" eller en fotomontasje. Ærlighet varer lengst, og dette bildet er på ingen måte laget i den hensikt av å lure noen. Bildet er et resultat av litt "kjedsomhet" en kveld forran PC'n :-)) Litt av utfordringen med montasjer og annen "tukling" med virkeligheten i Photoshop er å få resultatet til å fremstå som "ekte". Flere kommentarer mottas med takk. Mvh Kristen Ryeng http://www.kristenryeng.com Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg likte bildet ditt godt! Bra arbeid:) Ser veldig ekte ut. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Litt uenig med de andre, syns nordlyset og fjellene passet, men bålet hadde litt feil farger i fra hva det ville hatt. Skulle hatt litt mildere farger både i flammene og lyset i ansiktet. Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Syntes ikke dette var så "all that", men det fungerer helt greit som kunst.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå