VikinGz Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Jeg kjøpte meg en XBoX HDTV AV Pack til den gode gamle xboxen og har kobla den til tven, men får ikke bilde over komponent kablene. Er det noe innstilinger jeg må stille om? i ms dash? evt i xbox media center? Finner bare innstilinger for 16:9 eller 4:3 ingen om oppløsning. (og det med orgianl kabelen) Noen som kan hjelpe meg? jeg betalte en del for den pluggen og vill gjærne at den fungerer! Endret 4. april 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Har du valgt komponent (og ikke s-video) på den lille bryteren som er på pluggen som går inn bakpå Xboxen... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Har du valgt komponent (og ikke s-video) på den lille bryteren som er på pluggen som går inn bakpå Xboxen... 8305851[/snapback] fant ikke noen plugg, men kan sjekke når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Fant den, men skjer ikke noe uansett hvordan den står heller Det kommer blå skjerm bare på komponent på tven Jeg bruker de orgianle gul-hvit-rød kabler mellom boksen og tven istede for rød-blå-grønn, det har vell ikke noe å si? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg bruker de orgianle gul-hvit-rød kabler mellom boksen og tven istede for rød-blå-grønn, det har vell ikke noe å si? Vel så lenge du kobler blå mot blå, rød mot rød, grønn mot grønn, så skal du i teorien kunne bruke hvilke phono-kabler som helst. Men kanskje du burde prøve en ordentlig komponent-kabel. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Jeg bruker de orgianle gul-hvit-rød kabler mellom boksen og tven istede for rød-blå-grønn, det har vell ikke noe å si? Vel så lenge du kobler blå mot blå, rød mot rød, grønn mot grønn, så skal du i teorien kunne bruke hvilke phono-kabler som helst. Men kanskje du burde prøve en ordentlig komponent-kabel. 8307554[/snapback] tja, disse er dyre og svært få plasser som selger (i forhold til de gode gamle) Og det påske og jeg vill spille i bedre kvalitet enn det jeg har nå :/ kan prøve ett annet sett med kabler, kan jo hende det er skade på de... på komponent, får man da bilde viss man bruker bare en kabel også, eller må alle 3 inn før det blir bilde? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 på komponent, får man da bilde viss man bruker bare en kabel også, eller må alle 3 inn før det blir bilde? Kommer an på skjermen, noen viser bilde i bare en farge om du ikke kobler til alle 3. Komponent-kabel er vel ikke så veldig dyrt, 100-200kr, om du ikke kjøper av dyrt merke eller skal ha 10 meter. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 VikinGz: Om du bruker de originale gul-rød-hvit-kablene er det jo ikke komponent du bruker, men kompositt (og får da heller ikke HD-bilde). Sjekk tv'ens video (eller video-1 etc)-inngang, så skal du nok få bilde, serru. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 VikinGz: Om du bruker de originale gul-rød-hvit-kablene er det jo ikke komponent du bruker, men kompositt (og får da heller ikke HD-bilde). Sjekk tv'ens video (eller video-1 etc)-inngang, så skal du nok få bilde, serru. 8307603[/snapback] Jeg vet de andre ikker er samme kabel. Men når jeg bruker de på samme måte, og etter det jeg har forstått er de laget av akurat det samme, så jeg kan ikke sjønne at det er noe forsjell Kanalen min heter: kompositte Og så har jeg to som heter scart, en som heter hdtv inn (dvi inngangen) og pc som er vga inngangen. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 på komponent, får man da bilde viss man bruker bare en kabel også, eller må alle 3 inn før det blir bilde? Kommer an på skjermen, noen viser bilde i bare en farge om du ikke kobler til alle 3. Komponent-kabel er vel ikke så veldig dyrt, 100-200kr, om du ikke kjøper av dyrt merke eller skal ha 10 meter. 8307601[/snapback] på nette ja. Ikke i butikken, skulle egentlig ha hatt i dag serru, men ekspert hadde ikke, coop elektro hadde ikke, telekjosken hadde ikke, biltema hadde ikke. Elkjøp hadde, men kunn monsterkabel. ikke at jeg gidder å bruke mer penger på kabelene enn selve xboxen hehe Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Kanalen min heter: kompositte Og så har jeg to som heter scart, en som heter hdtv inn (dvi inngangen) og pc som er vga inngangen. Kompositt er en annen type tilkobling (bruker kun 1 stk gul phono-kontakt). Du har vel komponent-inngang (rød, grønn, blå phono-kontakter) på skjermen din? Da må du jo i så fall ha en "kanal" som samsvarer med inngangen. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 VikinGz: Om du bruker de originale gul-rød-hvit-kablene er det jo ikke komponent du bruker, men kompositt (og får da heller ikke HD-bilde). Sjekk tv'ens video (eller video-1 etc)-inngang, så skal du nok få bilde, serru. 8307603[/snapback] Jeg vet de andre ikker er samme kabel. Men når jeg bruker de på samme måte, og etter det jeg har forstått er de laget av akurat det samme, så jeg kan ikke sjønne at det er noe forsjell Kanalen min heter: kompositte Og så har jeg to som heter scart, en som heter hdtv inn (dvi inngangen) og pc som er vga inngangen. 8308279[/snapback] Vil det si at du putter komposittkabelen i komponentinngangen? Lenke til kommentar
mago Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 http://www.xbox.com/en-US/hardware/h/hdavpack/ du må ha en usa(ntsc) box ELLER chippa euro(pal) maskin for å kunne velge component ut, som signal på den chippa pal maskina velg enigma videosvitch programmet i menyen (under apps) velg så NTSC) og restart maskina velg så enable component 480p mode i settings 720p og hvis din tv takler det PS: orginale heter det, ikke orgianle Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 PS: orginale heter det, ikke orgianle 8309060[/snapback] Heter det ikke originale? : Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 http://www.xbox.com/en-US/hardware/h/hdavpack/ du må ha en usa(ntsc) box ELLER chippa euro(pal) maskin for å kunne velge component ut, som signal på den chippa pal maskina velg enigma videosvitch programmet i menyen (under apps) velg så NTSC) og restart maskina velg så enable component 480p mode i settings 720p og hvis din tv takler det PS: orginale heter det, ikke orgianle Du kan fint få komponent ut av en umodifisert PAL Xbox, det er bare å koble til komponent-kabelen og det er ingen innstillinger som må endres. Men du vil kun få 576p. Derimot, skal du ha HD-oppløsning (720p/1080i), er det riktig at du må sette Xboxen i NTSC-modus og endre oppløsning i MS dashboardet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 (endret) http://www.xbox.com/en-US/hardware/h/hdavpack/ du må ha en usa(ntsc) box ELLER chippa euro(pal) maskin for å kunne velge component ut, som signal på den chippa pal maskina velg enigma videosvitch programmet i menyen (under apps) velg så NTSC) og restart maskina velg så enable component 480p mode i settings 720p og hvis din tv takler det PS: orginale heter det, ikke orgianle 8309060[/snapback] skal prøve. Kan virke fornuftig fordi jeg leste ett sted at europa ikke hadde noen hd standard i den tia xboxen lå på tegnebordet på den chippa pal maskina velg enigma videosvitch programmet i menyen (under apps)velg så NTSC) Det hett noe annet men har satt den i ntsc Så hvordan endrer jeg oppløsningen? Får kontakt med komponent utgangen? (jeg har ikke microsoft sin hd-pak) Nå har jeg prøvd. Og jeg er glad for at vi i norge hadde pal,ntsc er ræva delux. Men tilbake til saken. samme som skjer nå også. Eneste forsjell er at skjermen blinker svart flere ganger... men ellers akurat det samme Edit: Som amrikanerne sa en gang i tiden NTSC = Newer the same colour velg så enable component 480p mode i settings 720p og hvis din tv takler det Hvor velger jeg det? Endret 4. april 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
mago Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) HDgaming faq http://144.92.43.200/hdg/?submit=ShowFAQ Du kan fint få komponent ut av en umodifisert PAL Xbox, det er bare å koble til komponent-kabelen og det er ingen innstillinger som må endres. Men du vil kun få 576p. Man får bilde med component på pal xbox, men kun 576i (interlaced) på pal maskina/bios altså samme kvalitet som en RGB scart kabel gir pal interlaced bilde viser bare annen hver linje på skjermen (bildet dradd ut) alså 288 ekte bilde linjer mens et 480p (progressivt) bilde viser 480 hele linjer hvis eg velger pal bios og starter opp Halo, så ser eg tydelig att halvparten av linjene ikke er i bruk på 50 tommers tv'en min velger eg NTSC bios og kjører samme spillet er alle linjene i bruk og tekst + grafikken er mye tydligere/glattere (med component cabel og 480p mode) De fleste spill er optimalisert(produsert) for NTSC regionen, mens pal nasjonen er en fille utkant på verdens navle, og vi har blitt diskriminert i mange år. Det skyldas mest at europa ikke hadde en stor bruker masse som hadde hardware til å takle progressive signal Men heldigvis blir vi likestilt nå når HD generasjon consolla er ute nå. QUOTE velg så enable component 480p mode i settings 720p og hvis din tv takler det VikinGz Hvor velger jeg det? Du velger det i dashboard/settings/video Men denne valg muligheten får du kun hvis du har valgt NTSC bios(epprom) eller en orginal usa box Et 480i interlaced bilde er verre en 576i, mens et 480p progressivt bildet er bedre enn 576i Endret 5. april 2007 av mago Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Jeg har ennda ikke fått bilde fra komponent utgangen og til tven, men regner med at de kablene jeg bruker ikke greier å overføre de signalene jeg trenger altså bruker de orginale gule, røde og hvite kabler istede for de grønne,blå og rød kabelene. Tenkte kanskje det gikk men bildet vill ikke dukke opp. Skal bestille meg noen kabler og se om det blir bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå