Gå til innhold

XP2400+ @ 333mhz fsb? hvordan?

venomzorg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du MÅ sette FSB til 166mhz for å få 333mhz effektiv hastighet. (pga DDR)

Det er veldig lite trolig at du klarer dette uten å justere multiplier på din CPU. Da må du høyst sannsylig "låse opp" CPU'en for å få lov til dette.

Dette gjøres ved å kortslutte to av pinnene??

Nåja, det kan du lese om på www :smile:

Lenke til kommentar

Jepp, du må låse den opp.

XP2400+ går orginalt på 15x133MHz=2HGz Det blir litt mye å overklokke den til 166MHz FSB uten å endre multiplier. (15x166=2,5GHz)

Lås opp multiplieren og sett den litt lavere f.eks 14x166MHz=2333MHz. Det er ca cå langt CPU'en er villig til å overklokkes.

PS. hviklet hovedkort har du? Støtter det 166MHz FSB?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-16 14:25, skrev venomzorg:

hva må jeg ha multipler på for å få xp2400@3000 (33mhz fsb) forresten tror dere dette går med luftkjøling? se sign

Hva i svarte er det du spør om? du får nok ikke en XP2400 opp til 3ghz, ihvertfall ikke med 33mhz systembuss :wink:

Skal sikkert være 333mhz fsb, men det går nok ikke likevel gitt. Det går ikke med vapochill en gang tenker jeg....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-16 13:54, skrev mad_arab:

Alle NForce2 kortene unlocker t-bred b cpu'ene automatisk.

Hvor står det i review'en?

Uansett, jeg fikk faktisk bytta multiplier (prøvde med med 10,5 for å ikke stresse den med en gang)(fsb:166)på en xp2200+, men under bios postinga, stod det at mem kjørte på 100 selv om jeg kjørte på sync (og i bios under sync valget stod det at det resulterte i 166). Den detekterte også cpu HELT feil... kom med noe xp1350+ eller hva det var...

Når jeg satte tilbake multiplier til "auto" og fsb til 133, ble cpu detekter riktig, og hastighet på mem ble detktert riktig... Skjønte ikke helt det der...

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-12-16 13:54, skrev mad_arab:

Alle NForce2 kortene unlocker t-bred b cpu'ene automatisk. Disse klarer også 400mhz fsb, bare sjekk A7N8X review'en til

Hvis du ser på siste side like over konklusjonen står det en oppdatering som spesifiserer at han har låst opp prosessoren selv vha. det vanlige "blyant-trikset". Det er altså ikke noe hovedkortet gjør av seg selv.
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-16 15:36, skrev ahpadt:

Må vell ha nitrogen-kjøling for å få til det
:lol:
:lol:

*Intel Pentium 4 2,4Ghz 533FSB*

...

Ser du er intel-gutt...

AMD-folk trenger derimot ikke å klokke opp til 3GHz for å få topp ytelse. Det holder å overklokke en XP2400+ opp på 2,3GHz for å få noe ca tilsvarende. I tillegg vil XP'en utvikle mindre varme i overklokket tilstand enn en orginal Pentium 4 på 3,06GHz. På toppen av det hele så er CPU'ene fra AMD langt billigere.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-16 19:18, skrev Kamerat:

Men det er da positivt at AMD begynner å nærme seg 3GHz med "normal kjøling",
.

Han sier ikke så mye om kjølingen annet enn at "han vet ikke temperaturen fordi bios ikke viser temperaturer under 0C" og at han måler 6C ved socketen.

Jeg vil ikke akkurat kalle det "normal kjøling".

Får bare håpe den nye Tbred C-kjernen (ID:682)overklokker bedre enn Tbred B (ID:681)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...