Gå til innhold

Radeon 9700 PRO og 2D-kvalitet

Dep2k

Anbefalte innlegg

Fikk for en uke siden mitt nye Radeon 9700 PRO-skjermkort, og som alle tester skulle tilsi er jeg meget meget godt fornøyd med hastighet og kvalitet i 3D.

Men "sjokket" var nesten like stort i 2D.

Jeg har en 2 år gammel, 21" DELL-monitor, som jeg har vært sånn passelig fornøyd med. Har hatt store problemer med "skygger" på skjermen i både WIN2k og WIN XP, da det har sett ut som om fontene har hatt en slags skygge bak seg. Veldig slitsom å se på i lengden, i og med at skjermen har vært litt ute av fokus. Dessuten har jeg vært veldig overrasket over hvor dårlige kontraster det har vært på skjermen sammenlignet med min 17" Panasonic-skjerm, som står like ved her.

Men det rareste har skjedd. Etter at jeg installerte det nye Radeon-kortet mitt, har skjermen blitt krystallklar. Det finnes ikke antydning til skygger eller uskarpheter lenger. Kontrastene og fargene er bedre enn noensinne. Det er nesten som om jeg har fått ny skjerm også.

Helt utrolig... og en bonus ved siden av kortets rå 3D-ytelse.

Hilsen en meget fornøyd Radeon 9700 PRO-eier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres veldig kjent ut. Har brukt Radeon siden 7200 var ny. Alle maskiner med GeForce som jeg har testa opplever jeg som grumsete og utydelig i 2d. Har også prøvd noen maskiner med Nvidia på samme skjerm som jeg bruker til 9700pro kortet mitt. Selv min kamerats Ti4600 fra Creative set grumsete ut i 2d. Mulig Nvidia har vært for opptatt av å lage kort som vinner tester slik at de faktisk glemmer å ta hensyn til hvordan det skal se ut også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...