RoosterX Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Vil gi en rask mini-review av EK FC8800GTS heldekkende vannkjølingsblokk for nvidia 8800gts series. Skal monteres sammen med mitt gamle Asetek KT12A-12VX med bare push koblinger(som også er kjøpt til EK FC8800GTS blokka for enkelhets skyld. For øvrig er det maskinen i signatur. Fakta hentet rett fra http://tinyurl.com/yqnacc (ek's hjemmeside): ----------------------------------- High performance VGA water block for GeForce 8800 GTS series graphic cards. Base is made of electrolytic copper. Top is made of quality acrylic glass. The sealing is preformed by quality rubber washer. Aluminium part is made for cooling the mosfets of 8800 GTS series. Block is mounted with enclosed M2 and M2,5 screws. Fittings are included in price! Prepared for SLI means, that fittings can be used on both side of the block (up anddown)! Technical data: - dimensions of copper base: 143 × 118 × 9mm - dimensions of acrylic top: 120 × 118 × 8mm - threads: 4 × G1/4 - fittings: optional - weight: 690 g ------------------------------------ Blokken var kjøpt fra http://www.coolerkit.dk/ og ankom i dag 3. April, desverre tenkte jeg ikke på ta bilde av selve esken, men det var ikke så mye se da den inneholdt, blokka + 11 skruer i varierende diameter/lengde(for hver sin plass i blokka), PVC brikker(mot print) og stål brikker for ha ovenpå PVC brikkene, og igjen skruene igjennom disse og i selve blokka. Spenningsregulator (svart på bildene nedenfor) var ikke montert, men var bare litt kjølepasta + 3 skruer så satt den. Selve blokka sett underifra(siden som skal mot GPU, minner, shader unit) uten montert spenningsregulator kjøler. Her er ovenfra og ned, mitt CM Stacker's bunn(lettere modifisert), Asus EN8800GTS orginal kjøler sett underifra, selve grafikk kortet med rengjort minnebrikker, GPU, Shader unit, og spennings regulatorer, og sist men ikke minst vannblokka. Et nærbilde av orginal kjøler og GFX Hovedkortet nesten klar for montering, desverre fikk jeg ikke plass til min NB kjøler Blokka sett fra siden og ovenfra og med spenningsregulator kjølingen, som er gjort av aluminium, desverre viste det seg kjølingen til spenningsregulatoren ikke fikk kontakt, var faktisk så mye som 1-1,5mm luft mellom, så fikk bruke deler(det overflødige av kjøle-pads som bygger litt) fra orginalkjøleren, som pr. nå virker som fungerer ok. Alle andre fikk kontakt etter litt 'luring' med skruene. GFX har fått kjølepasta, bruker AS5 på selve GPU og vanlig ceramic til alle andre komponenter da sistnevnte ikke leder strøm så bra som AS5, og den dag vann-blokka skal av igjen blir det garantert griseri.. Montert i kabinettet og klart til bruk, tett og fungerer som jeg kan se Temperaturer på en std kjøler lå normalt idle på rundt 50-60 grader avhengi av hvor kraftig jeg kjørte viftene til min radiator, load har jeg sett over 85 grader, men nå etter vannkjølingen og minimalt med testing idle på ca 41(cpu 25-28), load rundt 54-55 grader. Alt i alt virker det som et solid produkt med unntak av at spennings regulator kjølingen ikke passet(kanskje EN8800GTS som ikke er 100% etter nvidia's spesifikasjoner?!), om det er verdt prisen vet jeg ikke helt om jeg mener, men enn så lenge gjør det jo nytten sin. EDIT: Korrigert små detaljer i txt. Endret 4. april 2007 av RoosterX Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) bra bra synd den ikke passet 100% da og den har bli mye kaldere og så det er vel verdt det Endret 4. april 2007 av froZZo Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 bra bra synd den ikke passet 100% da og den har bli mye kaldere og så det er vel verdt det 8305161[/snapback] Joda man skal vel ikke klage, glemte jo legge til at temp. med orginal kjøler var stock speed(512/1200/800), og med vannkjølingen var det 597, 1407 og 875MHz. Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Blokka sett fra siden og ovenfra og med spenningsregulator kjølingen, som er gjort av aluminium, desverre viste det seg kjølingen til spenningsregulatoren ikke fikk kontakt, var faktisk så mye som 1-1,5mm luft mellom, så fikk bruke deler(det overflødige av kjøle-pads som bygger litt) fra orginalkjøleren, som pr. nå virker som fungerer ok. Alle andre fikk kontakt etter litt 'luring' med skruene. Har selv 8800GTX utgaven av denne blokka, og da fulgte det med nye pads. Sikker på at de ikke ligger nedi eska? Kjøpte min direkte fra Eddy, ikke gjennom forhandler. Kan også nevne at jeg fikk med feil bruksanvisning, men det ligger bruksanvisninger på hjemmesiden til Eddy Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Blokka sett fra siden og ovenfra og med spenningsregulator kjølingen, som er gjort av aluminium, desverre viste det seg kjølingen til spenningsregulatoren ikke fikk kontakt, var faktisk så mye som 1-1,5mm luft mellom, så fikk bruke deler(det overflødige av kjøle-pads som bygger litt) fra orginalkjøleren, som pr. nå virker som fungerer ok. Alle andre fikk kontakt etter litt 'luring' med skruene. Har selv 8800GTX utgaven av denne blokka, og da fulgte det med nye pads. Sikker på at de ikke ligger nedi eska? Kjøpte min direkte fra Eddy, ikke gjennom forhandler. Kan også nevne at jeg fikk med feil bruksanvisning, men det ligger bruksanvisninger på hjemmesiden til Eddy 8319984[/snapback] Du har faktisk rett, det fulgte med, bare jeg som ikke tenkte på det som hva det var.. får se kanskje jeg for sikkerhets skyld legger dem på istedenfor, men ser ikke ut som om det lim på dem? Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 (endret) Joda, det er et sånn plastbelegg du må rive av først. (om det er de samme som jeg fikk) Edit: Når jeg tenker meg om var det vel egentlig ikke så mye lim, men mer bare litt klebete av seg. De skal jo uansett holdes på plass av blokka. Endret 6. april 2007 av kakarlsen Lenke til kommentar
Ninvec Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Har lenge vurdert å bestilt meg en sånn blokk, men siden det er ingen webshopper i Norge som selger vannblokken, så er jeg usikker på hva prisen er etter toll osv Noen som vet prisen på vannblokka + frakt + toll, hvis du bestiller fra Eddy? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Har lenge vurdert å bestilt meg en sånn blokk, men siden det er ingen webshopper i Norge som selger vannblokken, så er jeg usikker på hva prisen er etter toll osv Noen som vet prisen på vannblokka + frakt + toll, hvis du bestiller fra Eddy? 8340100[/snapback] Jeg kjøpte min fra www.ekwaterblocks.com Der står prisene + 25% moms/toll. Eller finnes det noe enda mer direkte? 8800gtx 38 idle og 42 load Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå