Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fine kjøreruter til sommerværet!


Anbefalte innlegg

Som alle (håper jeg... Duh?) vet, er sommeren snart her, og jeg vil gjerne prøve å dele det jeg vet om fine kjøreruter som er flotte.

 

Jeg kan komme med noen personlige erfaringer først, og oppdaterer gjerne første post sortert etter fylke (om det passer best?).

 

Kan starte med Vestfold, der jeg bor. Oppdaterer etterhvert som mer kommer (gidder ikke ha f.eks. Hordaland hvis det viser seg at ingen har ruter til området);

 

Før vi starter, vil jeg minne om Google Map så du har lettere for å finne frem (skriv inn f.eks. Himberg).

 

Vestfold

- Sandefjord/Larvik, området nærme Jåberg og ut mot holms og deretter mot Larvik. Helt rått hvor nydelig det er å kjøre her, spesielt fra Himberg og ut.

 

- Sandefjord/Tønsberg (++), Feenveien, Råstadveien, gjennom Melsomvik og videre mot Tønsberg. Innebærer også Storevarveien.

 

Nord-Rogaland/Sunn-Hordaland

 

Kjør RV 47 fra Karmøy nord mot Haugesund. Kjør gjennom byen ut mot Sveio. Når du kommer til Haukås-krysset, tar du til høyre på E39. Følg veien til du kommer til krysset på E134. Der må du velge om du vil hjem, eller om du vil fortsette mot vakre Vindafjord og Suldal. Kanskje ikke de beste veiene innover, men absolutt en flott natur.

 

 

 

 

 

 

Kommer definitivt mer etterhvert, men er litt sent nå, og det er jo en start ;).

Endret av barely_amused
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nord-Rogaland/Sunn-Hordaland:

 

Kjør RV 47 fra Karmøy nord mot Haugesund. Kjør gjennom byen ut mot Sveio. Når du kommer til Haukås-krysset, tar du til høyre på E39. Følg veien til du kommer til krysset på E134. Der må du velge om du vil hjem, eller om du vil fortsette mot vakre Vindafjord og Suldal. Kanskje ikke de beste veiene innover, men absolutt en flott natur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...