miceagol Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Satte passiv kjøling på et eldre Geforce 2 GTS-kort, men kortet ser ut til å ha en eller annen sperre som gjør at den ikke starter opp når vifta ikke er koblet til. Er det noen måte å deaktivere denne funksjonen på? Jumpere? BIOS? Akkurat nå henger og slenger vifta tilkoblet, mens den passive kjølingen er montert på GPU'en. Fungerer helt fint, så det er tydelig at det har noe med viftetilkobling å gjøre. Endret 16. april 2007 av miceagol Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Sånn er det på HK mitt også. Det må være koblet til på CUP viften og på PWR vifen. Så jeg har bare koblet til andre ting der. Vannkjøling og strøm til en LED i blokken til cpuen. Går sikkert ann å deaktivere det i BIOS men har ikke funnet/lett enda. Vet ikke om det bare holder å koble til selve "Festet" uten at det går noe ledning videre, men mulig det går. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Tror du misforsto bittelitt. Det er viftetilkoblingen på selve grafikkortet jeg tenker på. HK'et har også denne funksjonen, men den koblet jeg enkelt ut gjennom BIOS. Men idéen med å bruke LED hørtes lurt ut. Er det nok bare man har en krets tilkoblet, eller må det være et visst antall volt tilkoblet? Hvor får jeg tak i slike LED med tilkoblingen man har for vifte på grafikkort. Den er annerledes enn det som er vanlig på hovedkort. Edit: Trykkulf Endret 4. april 2007 av miceagol Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hehe, jeg mente at det kanskje var samme opplegg på skjermkortet ditt som det er på HK mitt Det er vel en ganske liten tilkobling til viften på skjermkortet? Tror ikke det finnes noe overgang. Men kunne jo prøvd å ta av den man kobler til. Ta den av ledningen og prøve å koble den på. vet ikke om det må gå noe strøm igjenom, eller om den da vil fungere som en jumper. Men kan jo bare prøve. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Hehe, jeg mente at det kanskje var samme opplegg på skjermkortet ditt som det er på HK mitt 8305632[/snapback] Ok, da så. Det er vel en ganske liten tilkobling til viften på skjermkortet? 8305632[/snapback] Det er en mini-variant, mindre enn de som er på HK. Skal poste et bilde om jeg finner det. Tror ikke det finnes noe overgang.Men kunne jo prøvd å ta av den man kobler til. Ta den av ledningen og prøve å koble den på. vet ikke om det må gå noe strøm igjenom, eller om den da vil fungere som en jumper. Men kan jo bare prøve. 8305632[/snapback] Hmm, det kan jo hende. Men jeg tror jeg skal gjøre dette som en siste utvei, for jeg kommer til å slite litt med å få vifta igang igjen om det ikke funker. Endret 4. april 2007 av miceagol Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Ja tenkte på det jeg også. Litt dumt å øderlegge den ja. Er vel samme tilkobling som på mitt kort vil jeg tro. (geforce 6800GT) Kan jo sjekke på siden til de som har laget kortet. Ringe de eller sende en mail. Det er nok det beste og høre om de vet hva som skal til. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Dette løste seg forresten. Andre gangen jeg dro av vifta, funket plutselig maskinen. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 neh så bra. Rart med sånne ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå