Laughing Madcap Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jackson 5 og mye 70 talls disco har innflytelse fra Gospel. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Angående slash sine følelser til sweet child o'mine.. I begynnelsen (da han ikke likte sangen) drakk han seg sanseløs så han ikke kunne spille, bare for å slippe den sangen.. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Mange musikere som har dette. Vet ikke om jeg vil kalle det en mental sykdom, mer en egenskap(som sikkert kan være både positiv og negativ.) Dessuten, hvis jeg ikke tar feil så er det vel ganske så vanlig å ha en svak variant av det? Jeg det såvidt selv, og kjenner noen som har det(riktignok i svak grad). Altså er det ingen her som har følt at musikken de har hørt på har vært litt en farge? Eller at den er varm eller kald? Eller at den har en bestemt visuell form? Ang. dette så er det litt interessant at det spekuleres i om sangen "Purple Haze" rett og slett er en sang som handler om en akkord(som brukes flittig i sangen) som Jimi Hendrix rett og slett "så/følte" var fiolett(purple). Jeg forbinder alltid lead lyder på keyboard og synth med blå pulserende lys, eller bare blått. jeg ser også for meg tinga hvis tekstene handler om spesielle episoder osv. Aner ikke om det har noe med dette å gjøre. Ikke så veldig ukjent men Nicko McBrain trommisen i Iron Maiden klarte å spille feil under en konsert, siden de andre ikke var klar over dette så spilte han tromme riffet en gang før de andre ble med, han sier selv at han fikk spilt seg ut av den episoden. Endret 6. desember 2007 av Polemos_Theos Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Har ikke kilde på dette, men snakket med en et vitne. En gang motörhead soilte i trondhjem, ble lemmy med på nachspiel på leiligheten til noen studenter. Han stekte til og med egg og serverte frokost. Kult hvis dette er sant! Lenke til kommentar
REALERBRASELLOUTERDÅRLIG Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Der synger Axl om niggers- Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Guess I neededSometime to get away I needed some peace of mind Some peace of mind that'll stay So I thumbed it Down to sixth and L.A. Maybe your greyhound Could be my way Police and niggers That's right Get out of my way Don't need to buy none of your Goldchains today I don't need no bracelets Clamped in front of my back Just need my ticket till then Won't you cut me some slack Chorus: You're one in a million Yeah, that's what you are You're one in a million, babe You are a shooting star Maybe someday we'll see you Before you make us cry You know we tried to reach you But you were much to high Much to high Much to high Much to high Immigrants and faggots They make no sense to me They come to our country And think they'll do as they please Like start some mini Iran Or spread some fucking disease They talk so many goddamn ways It's all greek to me Well some say I'm lazy And others say that's just me Some say I'm crazy I guess I'll always be But it's been such a long time Since I knew right from wrong It's all the means to an end, I, I keep on movin' along Chorus Radicals and racists Don't point your finger at me I'm a small town white boy Just tryin' to make ends meet Don't need your religion Don't watch that much TV Just makin' my livin', baby, Well that's enough for me Chorus I Paradise City har det vært snakk om at de tenkte på noe ala det! Wait, what? Slash er jo halvt svart. Lenke til kommentar
-Jp- Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) noen av rockens gudfedre døde samme år: 1980 Keith Moon (spilte trommer i The Who) Han døde av overdose. John Bonham (spilte trommer i Led Zeppelin, førte til at dem la opp) Druknet i sitt eget spy. Bon Scott (vokalist i AC-DC) Som Bonzo skal han ha druknet i sitt eget spy. John Lennon (vokalist i Beatles) Ble skutt.. R.I.P. Coinsedent? ... I THINK NOT! Endret 8. desember 2007 av -Jp- Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Mark Wahlberg, den kjente skuespilleren, var før en rapper under navnet Marky Mark Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Bruce Dickinson fikk tilbud om bli med på det olympiske laget i fekting men måtte melde avbrudd pga turne med bandet. Lenke til kommentar
oleboo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 i følge aphex twin selv ble låten didjeridoo laget for å bli kvitt noen hippier som aldri gitt fra nattklubben han drev. Dessvere digget de låta og ble. Teksten fra sangen hans "come to daddy" skal visst og stamme fra et fan brev han fikk. I spectogramet til windowlicker er det og mulig å se et fjes Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Beatles sin "Norwegian Wood" har ingen ting med Norge å gjøre. Sangen het egentlig "Knowing She Wood" men det ble for sterkt for plateselskapet. Der vil jeg ha kilde ettersom det er i stikk i strid med lyrikken. Han måtte jo sove på badet. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 I følgje Vår Daglege Beatles vart songen kalla Norwegian Wood pga møblane er av norsk tre. Når ho gjekk på jobb om morgonen tok han møblane hennar og fyrte i peisen med fordi han er sur for å ha måtte sove på badet, slik har no eg forstått det. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) fun fact: Før han ble med i Iron Maiden, så måtte Bruce Dickinson hente lønninga under navnet "Bruce Bruce" da han var med i Samson noe som gjorde det utorlig vanskelig å få ut lønna During his time in Samson, Dickinson was billed as "Bruce Bruce" (derived from Monty Python's Bruces sketch about the Australian philosophers), a nickname that was forced upon him by their management. They insisted on making all the cheques out to "Bruce Bruce" which had the effect that Dickinson had to go through enormous trouble to cash them in. Ikke for å beskylde deg personlig for noe. Men dette høres litt ut som et forsøk på å starte en urban legende. Eller jug, på godt norsk. Ellers, for å bidra litt, Pink Floyd - Teh Wall ble skrevet etter at Roger Waters følte han mistet helt kontakten med publikummet sitt og egentlig ikke hadde lyst å ha noe med dem å gjøre - det var en vegg imellom dem på konsertene. Endret 11. desember 2007 av Onkel Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 fun fact: Før han ble med i Iron Maiden, så måtte Bruce Dickinson hente lønninga under navnet "Bruce Bruce" da han var med i Samson noe som gjorde det utorlig vanskelig å få ut lønna During his time in Samson, Dickinson was billed as "Bruce Bruce" (derived from Monty Python's Bruces sketch about the Australian philosophers), a nickname that was forced upon him by their management. They insisted on making all the cheques out to "Bruce Bruce" which had the effect that Dickinson had to go through enormous trouble to cash them in. Ikke for å beskylde deg personlig for noe. Men dette høres litt ut som et forsøk på å starte en urban legende. Eller jug, på godt norsk. Så vidt jeg vet, så stemmer det at Dickinson fikk lønnssjekkene sine utstedt til Bruce Bruce (navnet er for øvrig tatt fra en gammel Monty Python-sketsj), noe som gjorde at han ofte hadde problemer med å få ut pengene sine. Tror det er nevnt i den offisielle biografien til Maiden, om jeg ikke husker feil (nå er det noen år siden jeg leste den da..). Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 For all del, er det en pålitelig kilde bak er det et av de kuleste funfactene jeg har vært borti. Det bare høres litt for snodig og ut av det blå ut til å ta helt på face value. Hvorfor skulle de gjøre noe sånt mener jeg? Igjen, ikke for å trekke deg i tvil, men Maiden er et ganske sagnomsust band, og da er det neppe alle anekdoter som er helt god fisk... Men når det er sagt - Bruce ER den eneste i sin alder jeg har sett hoppe over et trommesett på scenen samt klatre opp i lysriggen 20m over bakken MENS han sang og moonet publikum deroppefra. Og han fløy jo også fans til konserten personlig. Så terskelen ligger høyt, ingen tvil om det. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Bandet Steely Dan har tatt navnet sitt fra en dildo. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 For all del, er det en pålitelig kilde bak er det et av de kuleste funfactene jeg har vært borti. Det bare høres litt for snodig og ut av det blå ut til å ta helt på face value. Hvorfor skulle de gjøre noe sånt mener jeg? Igjen, ikke for å trekke deg i tvil, men Maiden er et ganske sagnomsust band, og da er det neppe alle anekdoter som er helt god fisk... Men når det er sagt - Bruce ER den eneste i sin alder jeg har sett hoppe over et trommesett på scenen samt klatre opp i lysriggen 20m over bakken MENS han sang og moonet publikum deroppefra. Og han fløy jo også fans til konserten personlig. Så terskelen ligger høyt, ingen tvil om det. Egentlig tror jeg managementet til Samson gjorde det mest på jævel, i og med at Bruce kalte seg selv Bruce Bruce på den tiden. Så dermed skrev de ut sjekkene til Bruce Bruce bare på pur faen :!: Det er en del smått morsomme anekdoter forbundet med Maiden. F.eks. var Nikki Sixx og hadde seg med dama til Bruce en gang på 80-tallet; http://www.ironmaidenforum.com/archive/ind...hp/t-35674.html , og Nicko ble vel stoppet i tollen i et eller annet Europeisk land fordi han hadde med seg hasj, om jeg ikke husker feil. Og så har man selvfølgelig Mission from 'Arry B-siden til Maiden :!: Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 I følgje Vår Daglege Beatles vart songen kalla Norwegian Wood pga møblane er av norsk tre. Når ho gjekk på jobb om morgonen tok han møblane hennar og fyrte i peisen med fordi han er sur for å ha måtte sove på badet, slik har no eg forstått det. Norwegian wood = treverk av dritkvalitet. :----D Han eller hun (blir vel ikke fortalt i sangen kjønn på sangeren(?).var snakk om at det var en lesbesang, men..tenker bare Paul jeg.) som blir med jenta får ikke hun på kroken. Løsningen blir da å sove på badet. Dagen derpå blir huset påtent i 'hevn'. Så jeg går for hus, men det kan godt være møbler. Konklusjonen er vel at 'Knowing she Would' er på kanten til helt feil. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 At Derek Sherinian er med på Ayreon's nye plate. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) veit ikke om dette er sagt: men alexi laiho (vokalisten i children of bodom) starta med å spille fiolin. og keyboardisten i children of bodom (janne warman) spillte jazz ogblues når han ble med i bandet i 97 og stillte opp i hvit skjorte og med kort krølla hår når han skulle prøvespille, dette så de andre på som latterlig og teit. og de tenkte at han ikke dugde og at de måtte lete mer. men de tok feil og det er jeg gla for Endret 13. desember 2007 av weebl Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 men alexi laiho (vokalisten og lead-gitarist i children of bodom) starta med å spille fiolin. fixed ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå