Gå til innhold

Rare ting du ikke visste innen musikk

ZenCo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Venom's første skive, første spor hører man masse bråk før sangen starter. Dette er en motorsag som blir kjørt gjennom studiodøra. Et symbol på at de er veeeeldig skumle :!:

Kilde: Bookleten til Venom - Black metal, sangen black metal... mye black metal her :p

Lenke til kommentar
Det er for øvrig den første "tappe-soloen" som ble innspilt på plate!

Halen snudde seg med ryggen til publikum når han tappa, så ingen skulle sjå korleis han gjorde det.  Det sybnes jeg er litt gøy. Jeg ler. Litt.

8332749[/snapback]

VH var vel den som gjorde tapping populært, men han var ikke den første...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Med og med, han hadde vel et "rop" der en gang ja.

Det var faktisk Tom Morello som introduserte Maynard for Adam Jones. De to bandene startet forøvrig ganske samtidig.

Bakgrunnen for navnet på Tool-plata 10.000 Days er at mora til overnevnte vokalist, Maynard James Keenan, fikk et slag for 27 år siden, eller ca. 10 000 dager før hun døde. I tittelsporet synher han forresten "Ten thousand days in the fire is long enough,

you're going home." Man kan på en måte si at plata er dedikert til mora, Judth Marie.

8909204[/snapback]

hvis man tar Viginti Tres, Wings For Marie og 10,000 days fra 10.000 days albumet

og spiller dem sammtidig får man en "ny" låt, de passer perfect sammen.

Lenke til kommentar
hvis man tar Viginti Tres, Wings For Marie og 10,000 days fra 10.000 days albumet

og spiller dem sammtidig får man en "ny" låt, de passer perfect sammen.

9020017[/snapback]

Jeg vet det, men ikke hvordan det gjøres. Det er forøvrig en god del artige fakta hvis man liker/er interessert i Tool.
Lenke til kommentar

og spiller dem samtidig får man en "ny" låt, de passer perfect sammen.

9020017[/snapback]

Jeg vet det, men ikke hvordan det gjøres. Det er forøvrig en god del artige fakta hvis man liker/er interessert i Tool.

9020497[/snapback]

Det må jeg prøve! Finnes sikkert et program som klarer å starte tre låter samtidig.

Det er mye sært å finne ut om Tool ja. En del historier bak de "tullelåtete" dems (som "Message to Harry Manback") tror jeg.

Historie hørt på Nrk P3:

Assistenten til Bob Marley sitter i studio og klipper en av de største låtene til Marley (tror det var "No woman, no cry"). Han sitter altså og klipper og styrer med sånn gammeldags lydbånd (som båndet i kassetter, bare bredere). Mens han gjør dette tar han seg en liten joint i ekte regae-stil. Men han klarer selvfølgelig å miste jointen på båndet, og brenner vekk noen sekunder! Midt i låta! Dette klarer han heldigvis å fikse ved å klippe inn et opptak fra et annet "take". Tror det var slik at han ikke sa noe om det før maaange år senere. Det skal vist være mulig å høre det på CDen (ikke på LPen heldigvis).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...