Gå til innhold

Rare ting du ikke visste innen musikk

ZenCo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norges største kulturelle eksportvare er Satanic Deathmetal.

8304799[/snapback]

Satanic Deathmetal? Ny sjanger?

8304846[/snapback]

Det finnes sikkert, Deicide går vel grovt inn i dette? :p

Bah, da roter jeg sikkert. Døgning er ikke bra for planeten. *prøve å huske hva det egentlig var*

8304857[/snapback]

Black metal er nok det det er snakk om. Black metal er norges største kultureksport og selger mer enn fks. Edvard Grieg. Fascinerende.

Lenke til kommentar
i Italia så er det populert å lære seg norsk, for å synge norsk i metal sanger. :)

8304763[/snapback]

Kilde?    14-teikn

8304764[/snapback]

kan backe han opp på det!

*edit; må kanskje komme med en jeg og!

Da Guns N' Roses gav ut Appetite for Destruction brukte den et år før den nådde toppen av hitlistene.

I tiden mellom utgivelse og berømmelse ble bandet booket til flere klubbscener, blant annet Folken i Stavanger.

Men da konserten skulle holdes, var bandet blitt så stort at konserten ble avlyst.

Tilsvarende skal også ha skjedd med Nirvana.

Kilde? nei, kun historier fra gamle travere i musikkmiljøet. som jeg anser som habile!

Det som derimot er fakta er at introen til Sweet Child of Mine opprinnelig var ment som en spøk! Sangen ble en av bandets største hiter!

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar
Keith Moon, trommis i The Who, hadde en forkjærlighet for å stappe hotelltoalettene fulle med fyrverkeri og trekke ned!

Festlig for han, kjedelig for han som satt på rammen ti etasjer under!

8306311[/snapback]

Noen som ser det for seg her! :!:

Lenke til kommentar
fun fact: Før han ble med i Iron Maiden, så måtte Bruce Dickinson hente lønninga under navnet "Bruce Bruce" da han var med i Samson noe som gjorde det utorlig vanskelig å få ut lønna

During his time in Samson, Dickinson was billed as "Bruce Bruce" (derived from Monty Python's Bruces sketch about the Australian philosophers), a nickname that was forced upon him by their management. They insisted on making all the cheques out to "Bruce Bruce" which had the effect that Dickinson had to go through enormous trouble to cash them in.

8304864[/snapback]

Ikke noe stort, men er nok ikke alle som vet at Bruce faktisk heter Paul Bruce Dickinson.

Lenke til kommentar
Hei!

To fra meg:

Vokalisten i Foo Fighters var trommisen i Nirvana!

Johnny Cash har ikke laga "Hurt". Det er Nine Inch Nales som står bak...

Vokalisten i Foo Fighters(Dave Grohl) Spiller og trommer i Tenacious D. Meget talentfull mann

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...