Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

neon som blinker etter musikk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du mulighet for å dra til Sverige? Der er det flere butikker som selger det. F.eks Tv-boden og BRL-.

8309022[/snapback]

vet at bilextra har neon rør som du kan stille etter musikken,har 1 sånn og skal kjøpe meg 1 til men de kobles jo bare i sigarett tenneren da:P

Lenke til kommentar

Men jøsses! Om en bruker effekten fra forsterkern til å drive annet enn elementene så blir det så som så med lyden!

Think you a little about! :wallbash::lol:

Det finnes dog utstyr for å få en slik effekt, jorn89 nevner noe lignende som dette.

Tror det er en bedre idè, hehe ;)

Lenke til kommentar

Ikke at jeg er den som har mest peiling på elektro, men jeg personlig ville ikke puttet noe som krever strøm inn på en høyttalerledning. Man er jo avhengig av et signal som er korrekt og ikke forstyrres på veien fra CD-spiller/forsterker til høyttaler.

Lenke til kommentar
Hvordan blir det så som så med lyden hvis man bruker effekten fra forsterkeren til å drive noe annet en elementene?

8315706[/snapback]

Du kødder nå håper jeg :p

Om ikke, google litt etter info om hvordan ting funker, det er både nyttig, lærerikt og interessant ;)

Lenke til kommentar

Nei, alvor. Og jeg trenger ikke google for å vite hvordan en forsterker og en høyttaler fungerer. Forsterker har jeg faktisk bygd, det samme med høyttalere. Mange ganger. Det at man bruker noe av effekten fra en forsterker til å drive noe annet enn elementer- hvordan vi det påvirke lyden?

Lenke til kommentar

hehe... mange forslag ja.... lyder blir påvirket da høytalleren er en "dynamisk motstand" som variere med frekvensen, og så fort en annen last kobles i parallel vil påvirke frekvens responsen pga en annen impedans/motstand (motstand som endres med frekvensen) og som regel vil låte DÅRLIGERE...

og om du skal drive lyspærer med en forsterker så vil de lyse men de vil IKKE blinke noe særlig da frekvensen er for høye og filamenten på pærene sløkner ikke fort nok for å vise "pulserende ritmer".... frekvenser over 40-50Hertz vil øye oppfate som "konstant på" -tekniken brukes på tv bildet 50/60Hz til å friske opp bildet på tvn- desuten er ikke nødvendig med symetrisk spenning til lyspærer så da burde den være likeretter da du vil "halvere" utgangs frekvensen.... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...