Falkthorn Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Heisann Jeg har en stund hatt 2gb ram installert, men tenkte at jeg skulle oppgradere til 4gb. Jeg kjørte Windows Vista 32bit og trodde dette var grunnen for at maskinen ikke "ville se" mer enn 2815 ram. Men så installerte jeg Xp 64bit istedenfor i håp om at pcn til slutt skulle innse at jeg hadde 4gb, men den gang ei. Men bruker jeg visse programmer inne i windows (husker desverre ikke navnet) så står det at jeg har 4gb. Så det vil vel bevise at ikke noe av rammen er ødelagt. Noen som har noe løsningsforslag? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Sorry for litt offtopic men må spørre. Hadde du noen som helst problemer med 4gb + xp bortsett fra at den ikke registerer mer enn 3gb? Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Les manualen til hovedkortet. 'Memory Remapping Feature' må være enablet i BIOS for at hovedkortet skal vise/støtte 4GB på en fornuftig måte. Bruk i tillegg siste BIOS. Deretter skulle nok Vista x64 kunne bruke 4Gb. |2mmy| Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Sorry for litt offtopic men må spørre. Hadde du noen som helst problemer med 4gb + xp bortsett fra at den ikke registerer mer enn 3gb? 8304716[/snapback] x64 støtter opptill 16gbyte minne.. Du refererer til 32-bits Gjør som han oppfor meg skriver. Tror det funker. x64 oss MS Address space 64-bit Windows 32-bit Windows Virtual memory 16 terabytes 4 GB Paging file 512 terabytes 16 terabytes Paged pool 128 GB 470 MB Non-paged pool 128 GB 256 MB System cache 1 terabyte 1 GB PS: Jeg har bare 2Gbyte på min x64 Endret 4. april 2007 av narutofan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå