Gå til innhold

Ulver - albumguide og diskusjon


Cuneax

Hvilket verk av Ulver liker du best?  

115 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Vargnatt
      2
    • Bergtatt
      39
    • Kveldssanger
      8
    • Nattens Madrigal
      10
    • Themes from William Blake's The Marriage of Heaven and Hell
      14
    • Metamorphosis
      0
    • Perdition City
      23
    • Silence Teaches You How to Sing
      1
    • Silencing the Singing
      0
    • Lychantropen Themes
      1
    • 1993-2003 - 1st Decade in the Machines
      1
    • A Quick Fix of Melancholy
      0
    • Svidd Neger
      1
    • Uno (blant flere artister)
      0
    • Blood Inside
      3
    • Shadows of the Sun
      12


Anbefalte innlegg

Jeg tror du vil like spesielt A Quick Fix of Melancholy og Svidd Neger, samt det de lagde for Uno. Kanskje du også vil like Silencing the Singing (nå kun tilgjengelig i Teachings in Silence, som er den nevnte EP-en og Silence Teaches You How to Sing i samme pakke).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
W00t, 5/10 til Bergtatt? Et av de beste BM albumene noensinne. Jaja, hooray for subjektivitet.

 

Synes Shadows of the Sun var er litt over gjennomsnittsutgivelse. Ville gitt det 6/10 selv.

Bergtatt er et langt gjesp, så en middelmådig karakter er rimelig OK. Lurer på om Shadows of the Sun burde bli skrudd ned til 7/10, men det har et par veldig sterke låter som trekker den generelle og mørkbehagelige stemningen opp. I tillegg er jeg livredd for å endre førsteinnlegget pga frykt for sletting av avstemningsresultatene :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Da har jeg endelig, etter mye snakk og anbefalinger fra en kamerat, tatt meg tiden til å "komme meg inn" i Ulver-verdenen. For ja, dette er virkelig en egen verden innen musikken.

 

Jeg har ikke hørt alt enda, men av det jeg har hørt er William Blake-albumet definitivt best. Jeg simpelten elsker stemningen og bruken av sinnsykt fete groove-lyder og samples. Både her og på Perdition City er det mye fantastisk vokalt. Veldig orginalt og kul stemmebruk, nærmest fengslende for lytteren. Nowhere/Catastrophe var første låten jeg hørte, og den er fortsatt blant favorittene, fantastisk! Så langt er jeg veldig enig i Cun's karakterer. Noen som fikk tak i en av de 200 Shadows of the Sun-flaskene? Håper virkelig de kjører enda et opplag på de!

 

Ulver :thumbup:

Endret av Speik
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...