Gå til innhold

Ulver - albumguide og diskusjon

Cuneax

Hvilket verk av Ulver liker du best?  

115 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Vargnatt
      2
    • Bergtatt
      39
    • Kveldssanger
      8
    • Nattens Madrigal
      10
    • Themes from William Blake's The Marriage of Heaven and Hell
      14
    • Metamorphosis
      0
    • Perdition City
      23
    • Silence Teaches You How to Sing
      1
    • Silencing the Singing
      0
    • Lychantropen Themes
      1
    • 1993-2003 - 1st Decade in the Machines
      1
    • A Quick Fix of Melancholy
      0
    • Svidd Neger
      1
    • Uno (blant flere artister)
      0
    • Blood Inside
      3
    • Shadows of the Sun
      12

Anbefalte innlegg

Jeg tror du vil like spesielt A Quick Fix of Melancholy og Svidd Neger, samt det de lagde for Uno. Kanskje du også vil like Silencing the Singing (nå kun tilgjengelig i Teachings in Silence, som er den nevnte EP-en og Silence Teaches You How to Sing i samme pakke).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kjedeligste svaret er vel at Ulver må gå den veien de føler er mest naturlig.

Personlig håper jeg på mer melankoli med strykere og mer à la "Dressed in Black"

Jeg stiller meg skeptisk til psykedeliaopplegget som er de siste ryktene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
W00t, 5/10 til Bergtatt? Et av de beste BM albumene noensinne. Jaja, hooray for subjektivitet.

Synes Shadows of the Sun var er litt over gjennomsnittsutgivelse. Ville gitt det 6/10 selv.

Bergtatt er et langt gjesp, så en middelmådig karakter er rimelig OK. Lurer på om Shadows of the Sun burde bli skrudd ned til 7/10, men det har et par veldig sterke låter som trekker den generelle og mørkbehagelige stemningen opp. I tillegg er jeg livredd for å endre førsteinnlegget pga frykt for sletting av avstemningsresultatene :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Da har jeg endelig, etter mye snakk og anbefalinger fra en kamerat, tatt meg tiden til å "komme meg inn" i Ulver-verdenen. For ja, dette er virkelig en egen verden innen musikken.

Jeg har ikke hørt alt enda, men av det jeg har hørt er William Blake-albumet definitivt best. Jeg simpelten elsker stemningen og bruken av sinnsykt fete groove-lyder og samples. Både her og på Perdition City er det mye fantastisk vokalt. Veldig orginalt og kul stemmebruk, nærmest fengslende for lytteren. Nowhere/Catastrophe var første låten jeg hørte, og den er fortsatt blant favorittene, fantastisk! Så langt er jeg veldig enig i Cun's karakterer. Noen som fikk tak i en av de 200 Shadows of the Sun-flaskene? Håper virkelig de kjører enda et opplag på de!

Ulver :thumbup:

Endret av Speik
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...