Gå til innhold

Ulver - albumguide og diskusjon


Cuneax

Hvilket verk av Ulver liker du best?  

115 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Vargnatt
      2
    • Bergtatt
      39
    • Kveldssanger
      8
    • Nattens Madrigal
      10
    • Themes from William Blake's The Marriage of Heaven and Hell
      14
    • Metamorphosis
      0
    • Perdition City
      23
    • Silence Teaches You How to Sing
      1
    • Silencing the Singing
      0
    • Lychantropen Themes
      1
    • 1993-2003 - 1st Decade in the Machines
      1
    • A Quick Fix of Melancholy
      0
    • Svidd Neger
      1
    • Uno (blant flere artister)
      0
    • Blood Inside
      3
    • Shadows of the Sun
      12


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt til noen videoer i første innlegg:

 

Vargnatt (Live '93)

Jfo3trHRCRc

 

Tragediens Trone (Live '93)

YAecD0_FTug

 

Limbo Central

ZYn5x2SySxY

 

Lost in Moments (Upland Remix)

GUcH2dMrhJU

 

It is not Sound

nwSjaf3aa2M

 

Blinded by Blood (H.R. Giger)

0rs_NRyNs4o

 

Dressed in Black

HFdcf_XUAKM

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Først og fremst takk! Jeg vet ikke hvilken film det var snakk om og har ikke hørt eller lest noe mer angående det. Når det gjelder et nytt studioalbum, dukket følgende melding opp på hjemmesiden deres for et par måneder siden:

 

The wolves gather ...

 

Det tyder jo bra :)

 

Jeg fant forresten noe interessant lesing her.

 

Ylvisaker er også involvert i et helt annet filmprosjekt i disse dager. Den amerikanske filmen "Lords of Chaos" blir nå endelig en realitet, etter år med utsettelser. Den omhandler det norske black metal-miljøet på 90-tallet, en epoke som involverer aktiviteter som kirkebrenning og drap. Regien er ved Hans Fjellestad (Moog, Frontier Life) og filmen er basert på boken av samme navn (skrevet av Michael Moynihan og Didrik Søderlind).

 

- Jeg har lest synopsis, og det ser ganske bra ut, enten blir filmen dødskul eller så blir den helt på trynet, sier Ylvisaker, som er opptatt av det som skjedde på den tiden, og mener at dramatikken i denne delen av norsk historie er som skapt for å filmatiseres.

 

Har du stilt deg spørsmål om dette er et prosjekt du ønsker å involvere deg i?

 

- Du mener av moralsk, etisk art, smiler Ylvisaker. - Nei, for meg handler dette kun om musikk. Man kan også knytte Wagner til Hitler, men musikken er like fet uansett. Musikken overkjører alt. Jeg har aldri vært en del av dette miljøet selv, men jeg kjenner mange som har vært det, og vet jo ikke hvor kult de synes det er å få rippet opp ungdomstiden sin.

 

[...]

 

I august drar Ulver ved Ylvisaker og Kristoffer Rygg til Los Angeles for å gjøre ferdig musikken til denne filmen. Innen den tid skal en ny Ulver-plate ut på markedet. Ylvisaker kan fortelle at denne vil bli ganske nedtonet, med spor av kammermusikk i både preg og besetning. Den driftige musiker har tatt ett år fri for å studere de store komponistene og lese komposisjonsteknikk. - Det er slående at det faktisk ikke er så mye som er virkelig bra, sier han, men trekker frem Stravinskys Firebird som en av sine favoritter.

 

[...]

 

- Ulver holder også på med en nyinnspilling av "Nattens Madrigal", et prosjekt som aldri blir ferdig, humrer Ylvisaker. - Det er et uoverkommelig arbeid der vi har med noen fra Oslofilharmonien for å gjøre den på ny. Den høres jo helt jævlig ut, og det var akkurat slik den skulle være dengang, forteller Ylvisaker.

 

Dette høres jo umåtelig spennende ut! Fant ingen ting om Lords of Chaos på IMDb, men...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Many of you have been waiting for sound, and we are sorry for the silence. We needed to be alone, without the hustle and bustle of the living. We are uncomfortable with the world, the industry and our place. We have been working, sluggishly, well aware we could end up with nothing. Nonetheless we believe we have succeeded in giving our fears some kind of form. SHADOWS OF THE SUN, our 7th full-length album, is finished and will be released October 1st. We feel it is our most personal record to date. Low-key, dark, and tragic. As we are.

 

ULVER, Oslo, July 13 2007.

 

http://www.jester-records.com/ulver/

Lenke til kommentar
Many of you have been waiting for sound, and we are sorry for the silence. We needed to be alone, without the hustle and bustle of the living. We are uncomfortable with the world, the industry and our place. We have been working, sluggishly, well aware we could end up with nothing. Nonetheless we believe we have succeeded in giving our fears some kind of form. SHADOWS OF THE SUN, our 7th full-length album, is finished and will be released October 1st. We feel it is our most personal record to date. Low-key, dark, and tragic. As we are.

 

ULVER, Oslo, July 13 2007.

 

http://www.jester-records.com/ulver/

9074516[/snapback]

 

Gode nyheter :) Lurer på åssen dette krumspringet blir.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Releaseparty til Shadows of the Sun i New York (!) den 20. september.

 

 

 

ULVER members to DJ exclusive CD release party in New York on Sept. 20th

 

GARM aka TRICKSTER G (Ulver vocalist Kristoffer Rygg) and Tore Ylwizaker (programmer/keyboardist) are DJing the ULVER "Shadows of the Sun" record release show on Thursday, Sept 20th. The album isn't out until October 2nd, so this is your chance to get it early, see some good live music, and check out their DJing skills.

 

Experimental rock group The Austerity Program and stoner rock/metal duo Lapdog of Satan (members of Priestbird/Tarantula AD) will both be playing live. I've heard their shows are awesome, but I'm excited to find out for myself.

 

Some important information:

 

@ EUROPA NIGHT CLUB

98-104 Meserole Ave.

Brooklyn, NY 11222

$6 / 18+ to attend / Doors @ 7pm / Lots of giveaways!

 

http://www.europaclub.com/

 

http://blog.myspace.com/index.cfm?fuseacti...logID=305215395

http://www.ticketweb.com/t3/sale/SaleEvent...&eventId=207566

 

My lord, skulle ha dratt dit!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De brukte han på den fantastiske progmetal-skiva

Themes from William Blake's The Marriage of Heaven & Hell så det er da ingen problem tror jeg.

 

Men jeg må nok innrømme at jeg holder meg mest til Bergtatt-trilogien..falt litt av når de begynte med soundtracks. Altså etter 1998 cirka. Men det er jo det som er morsomt med Ulver, de fornyer seg hele tiden. Tror ikke Garm & Co kunne tenke seg å lage en til Bergtatt-skive nå, akkurat som at Metallica aldri lager en ny Master of Puppets.

 

Perdition City har mye bra, da. Men jeg hører heller på Mortiis hvis jeg vil ha den typen gothic EBM. L'ame Imortelle har også mye glimrende i den genren goth/Darkwave.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
De brukte han på den fantastiske progmetal-skiva

Themes from William Blake's The Marriage of Heaven & Hell så det er da ingen problem tror jeg.

 

Men jeg må nok innrømme at jeg holder meg mest til Bergtatt-trilogien..falt litt av når de begynte med soundtracks. Altså etter 1998 cirka. Men det er jo det som er morsomt med Ulver, de fornyer seg hele tiden. Tror ikke Garm & Co kunne tenke seg å lage en til Bergtatt-skive nå, akkurat som at Metallica aldri lager en ny Master of Puppets.

 

Perdition City har mye bra, da. Men jeg hører heller på Mortiis hvis jeg vil ha den typen gothic EBM. L'ame Imortelle har også mye glimrende i den genren goth/Darkwave.

9493028[/snapback]

 

Hehe, den Metallica sammenligningen synes jeg ble litt snodig da Metallica tross alt har holdt seg innenfor rock og metall. Men selvfølgelig kommer de ikke til å lage en ny Bergtatt.

 

Såvidt jeg vet har ikke Mortiis noe med EBM å gjøre i det hele tatt, men det sier jeg med ett visst forbehold da jeg ikke har hørt så mye på han. Og Perdition City har da aldeles ingenting med gothic EBM å gjøre?! Greit nok at du heller hører på Mortiis, men det virker ikke som en naturlig sammenligning...

Lenke til kommentar

Vel, det er sånn mørk elektronisk musikk, tror nok mye av goth-crowden plukker det opp.

 

Og de første Mortiis-platene er ren EBM. Så gikk han over i mere metal-basert elektronika. Liker Mortiis ja, har sett han live flere ganger, skikkelig hyper-energisk kar på scenen. Har hørt på MYYYYE musikk i den genren siden jeg hadde en kjæreste som var helt EBM-freak. Gjerne elektronisk musikk med skikkelig distorted vokal og et gitarriff her og der. Deilig.

 

Eksempel:

(L'ame Immortelle-Bitterkeit Live) Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...