JPTvete Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Har vært ute og luftet mitt 29år gamle Canon A-1 og fikk da fanget et portrett på filmen: Hva synes dere? Lenke til kommentar
WexFury Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Slett ikke dårlig for et så gammelt kamera veldig bra portrett bilde. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Slett ikke dårlig for et så gammelt kamera veldig bra portrett bilde. 8305081[/snapback] Nei det er jo ikke det. Faktisk så tar det gamle kamera bedre bilder enn 1Ds'en, tro det eller ei.. Film er film.... Ståle Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Og kvaliteten på film i dag er noe helt annet enn det var for 30 år siden. Uheldigvis. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Og kvaliteten på film i dag er noe helt annet enn det var for 30 år siden. Uheldigvis. 8305910[/snapback] Bedre eller dårligere? Filmverden er ny for meg, men den har overbevist meg om hva som gir best farger... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Filmen i dag er så utrolig mye bedre. Jeg sitter på haugevis av materiale mine foreldre tok på 70 og 80 tallet. Dias (lysbildene) er bra, utskiftene er bra, men negativene er helt fullstendig ødelagt. Så når jeg prøver å redde noen av mine barndomsbilder som ikke er tatt på dias blir jeg faktisk nødt for å scanne utskriftene for negativene er helt ubrukelige (motsatt av hva man skulle tro). Utskriftene er bare litt falmet, mens negativene har store fargefeil. Noen bilder er f. eks. bare i grønntoner på høyreside og rødtoner på venstre. Eller det kan være en stor rød flekk midt på bildet. Noen av bildene er helt blå, osv. osv. De er rett og slett ubrukelige. Forresten. Jeg har hørt det bli sagt av entusiaster at canon A1 er det beste kameraet canon har produsert noen sinne. Så ikke bli kvitt det Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg har samme kamera som deg. Likte bildet veldig godt, analoge speilreflekser er fantastiske ting, de Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Fint bilde, fin jente, fin positur. Men syntes bakrunnen ble litt for lys. Men ikke dårlig bakrunn. Nei det er jo ikke det. Faktisk så tar det gamle kamera bedre bilder enn 1Ds'en, tro det eller ei.. Film er film.... Men det har jeg vanskelig å tro! Endret 4. april 2007 av Litejk Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg er også enig i litt for lys bakgrunn, kanskje akkuart til høyre ved hodet hennes der (den "stripa"). Ellers var det fint,syns jeg. Men det var kanskje litt langt? Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Filmen i dag er så utrolig mye bedre. Jeg sitter på haugevis av materiale mine foreldre tok på 70 og 80 tallet. Dias (lysbildene) er bra, utskiftene er bra, men negativene er helt fullstendig ødelagt. Så når jeg prøver å redde noen av mine barndomsbilder som ikke er tatt på dias blir jeg faktisk nødt for å scanne utskriftene for negativene er helt ubrukelige (motsatt av hva man skulle tro). Utskriftene er bare litt falmet, mens negativene har store fargefeil. Noen bilder er f. eks. bare i grønntoner på høyreside og rødtoner på venstre. Eller det kan være en stor rød flekk midt på bildet. Noen av bildene er helt blå, osv. osv. De er rett og slett ubrukelige. 8306240[/snapback] Takk for nyttig info. Dette var nytt for meg. Ser for meg hvor omfattende jobb jeg vil få etter mine foreldre. Trodde liksom negativer hadde nesten uendelig holdbarhet jeg... Forresten. Jeg har hørt det bli sagt av entusiaster at canon A1 er det beste kameraet canon har produsert noen sinne. Så ikke bli kvitt det 8306240[/snapback] Ja det tviler jeg ikke på. Det er meget solid bygget og tar knallgode bilder så sant den manuelle fokuseringen treffer :-) Fikk kjøpt dette eksemplaret av A-1 samt 28mm, 50mm, 100mm & 300mm for en rimelig penge og har overhalt det. Så blir ikke noe salg av dette i nær fremtid :-) Jeg har samme kamera som deg. Likte bildet veldig godt, analoge speilreflekser er fantastiske ting, de 8306503[/snapback] Takk for det :-) Ja de er utrolig fantastiske, har lyst på å skaffe meg et analogt EOS også, så jeg får prøvd L-optikken på film kamera. Fint bilde, fin jente, fin positur. Men syntes bakrunnen ble litt for lys. Men ikke dårlig bakrunn. Nei det er jo ikke det. Faktisk så tar det gamle kamera bedre bilder enn 1Ds'en, tro det eller ei.. Film er film.... Men det har jeg vanskelig å tro! 8309040[/snapback] Takk for kommentar :-) At du har vanskelig for å tro det spiller ingen rolle. Det er en kjensgjerning at film har et mye bredere dynamisk omfang enn digitalt. Ta en titt på histogrammet ditt og se selv, med film fyller man stort sett ut alltid. Jeg er også enig i litt for lys bakgrunn, kanskje akkuart til høyre ved hodet hennes der (den "stripa"). Ellers var det fint,syns jeg. Men det var kanskje litt langt? 8310224[/snapback] Takk for kommentar :-) Legger ut et annet utsnitt: Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Veldig bra bilde, du er en flink fotograf. Enkelt og greitt. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Veldig bra bilde, du er en flink fotograf.Enkelt og greitt. 8313218[/snapback] Takk for det Toska :-) Lenke til kommentar
charlotten Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Likte det siste utsnittet veldig godt. Fint uttrykk hun har forresten! Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Veldig bra bilde, du er en flink fotograf.Enkelt og greitt. 8313218[/snapback] Takk for det Toska :-) 8314533[/snapback] Men så var jo hun på bildet ganske søt og da, det må jeg si. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) Det nye utsnittet var mye bedre, likte bildet bedre nå! Jeg tror jammen jeg skal skaffe meg en diasfilm og putte inn i det gamle Cosina kamera til min mor, og knipse litt med den råbra 50mm som sitter på. Så etterpå får jeg det framkalt, samt at jeg fotograferer det på en måte så gjør at jeg får det inn på datamaskinen, med macroobjektivet Endret 5. april 2007 av Litejk Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 hmm, det siste utsnittet var pent, men hun ser ikke i kamera? Det syns jeg hun skulle. Pent uansett. ! Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Ganske enkelt, de nye kameraene er bedre enn de gamle, men artig at du prøver portrett med eit så gammelt kamera! Likte det 2. utsnittet bedre enn det første! Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 hmm, det siste utsnittet var pent, men hun ser ikke i kamera? Det syns jeg hun skulle. Pent uansett. ! 8317633[/snapback] Takk. Men du må da se at hun ser i kamera?? Hun ser i kamera 100% sikkert. Ganske enkelt, de nye kameraene er bedre enn de gamle, men artig at du prøver portrett med eit så gammelt kamera! Likte det 2. utsnittet bedre enn det første! 8318397[/snapback] Ja de nye er bedre enn de gamle på mange måter, men ikke når det gjelder det dynamiske omfanget. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Ganske enkelt, de nye kameraene er bedre enn de gamle, men artig at du prøver portrett med eit så gammelt kamera! Likte det 2. utsnittet bedre enn det første! 8318397[/snapback] Er vel endel folk som vil være uenige med deg der. At nye kameraer har mange flere funksjoner, bra automatikk og sånn betyr ikke nødvendigvis at optikken og resten av hardware er bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå