OndeOlav Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Heisann, har fått vapochillen min nå, og driver å tyner vettet ut av min xp1800. Den har forøvrig stoppet nå på 1800mhz, fordi jeg får ikke mer juice inn på cpu. Den står på 1,85v vcore uansett hva jeg gjør. Manualen og artikler på nettet skryter av en jumper som heter overvolt, som gjør at man får 2,05 som en option, og den jumperen har jeg stilt på. Det er i bios problemet ligger. Jeg har på vcore på manual, men den står på 1,850v, ignenting å gjøre med det. Etter litt nærmere undersøking har jeg funnet ut at det går bare an å endre på denne dersom hovedkortet står i jumper-free mode, men det skal det jo gjøre, for hvis det ikke hadde gjort det hadde jeg ikke fått stilt på multiplieren heller, noe jeg har gjort! Dette problemet driver meg til vanvidd snart, og jeg håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Når du enabler over_volt1 jumpere har du fremdeles de samme inns. >1,85v, men kikk i hw-monitor i bios. Der leses den riktige v=2,05. Dvs. valgene blir de samme, men faktisk = ca 0,2v høyere. Hilsen @c-Cobr@ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå