Gå til innhold

fra videokamera til tv! hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Håper det er noen som kan hjelpe meg med en midlertidig løsning. Er ganske fersk når det gjelder kamera. Har nettopp kjøpt meg et Sony HDD kamera. Følgte ikke med vanlig A/V kabel, og jeg har ikke fått den nye Hd tv, så hdmi kabel får jeg ikke brukt. Har heller ikke komponent kabel inngang.(men har kabel)

Kan jeg bruke en overgang av noe slag? Sony skulle ha 500 kr for en A/v kabel. Synes det er litt drøyt da jeg snart får den nye tvèn og bruker hdmi kabel isteden..

Tips?

Og et spørsmål til... sikkert dumt spørsmål, får spilt av HD kvalitet på en vanlig tv?? Blir den bare vist i vanlig SD kvalitet? Skal på fisketur i påsken og ønsker å filme endel, og bli kjent med kamera. Da er det vel ingen grunn til å ikke filme i HD framfor Dv,(som kan velges)?

Setter stor pris på hvis noen kan hjelpe:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen!

Håper det er noen som kan hjelpe meg med en midlertidig løsning. Er ganske fersk når det gjelder kamera. Har nettopp kjøpt meg et Sony HDD kamera. Følgte ikke med vanlig A/V kabel, og jeg har ikke fått den nye Hd tv, så hdmi kabel får jeg ikke brukt. Har heller ikke komponent kabel inngang.(men har kabel)

Kan jeg bruke en overgang av noe slag? Sony skulle ha 500 kr for en A/v kabel. Synes det er litt drøyt da jeg snart får den nye tvèn og bruker hdmi kabel isteden..

Tips?

Og et spørsmål til... sikkert dumt spørsmål, får spilt av HD kvalitet på en vanlig tv?? Blir den bare vist i vanlig SD kvalitet? Skal på fisketur i påsken og ønsker å filme endel, og bli kjent med kamera. Da er det vel ingen grunn til å ikke filme i HD framfor Dv,(som kan velges)?

Setter stor pris på hvis noen kan hjelpe:)

8303859[/snapback]

Jeg regner med at det står noe om tilkoblingsalternativer i bruksanvisningen til kameraet ditt. Det er jo ofte en S-video-utgang på videokameraer, og dersom du har S-video inn på TV-en din burde du kunne se filmen i SD kvalitet på den måten.

Litt vanskelig å vite siden du ikke sier noe om hvilken TV du har eller hvilket kamera du har. :)

Lenke til kommentar
Da er det vel ingen grunn til å ikke filme i HD framfor Dv,(som kan velges)?

Antar at det er HDV-formatet du snakker om å filme i, siden det er et Sony-kamera. Det er ingen grunn til å ikke ta opp i HDV, nei, antar at kameraet ditt kan nedskalere innholdet til vanlig DV mens du overfører til PC-en om det er ønskelig. HD er jo helt klart fremtiden, så hvorfor ikke når du har muligheten!? Et annet godt argument er at den høye oppløsningen sørger for at farger og lys registreres mye bedre visstnok, så det er bare å kjøre på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...