Gå til innhold

Styr unna Fastslr.com - SVINDEL

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg lurer på om noen har kjøpt noe fra www.fastslr.com ? Prisen på et Canon EOS 5D DSLR Body ($1,950 USD) og Canon EF 24-105mm F/4L Image Stabilizer USM ($804 USD)! Dette kan ikke være sant!! Ca. Kr 27.788,- hos fotovideo og bare Kr. 16.900,- i Sverige!! :no:

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei  ! Jeg lurer på om noen har kjøpt noe fra www.fastslr.com ? Prisen på et Canon EOS 5D DSLR Body  ($1,950 USD)  og Canon EF 24-105mm F/4L Image Stabilizer USM ($804 USD)! Dette kan ikke  være sant!! Ca. Kr 27.788,- hos fotovideo og  bare  Kr. 16.900,- i  Sverige!! :no:

8303766[/snapback]

Nesten slik at man kunne kjørt over å kjøpt utstyr.

Er kanskje priser uten mva??

Lenke til kommentar

You must be fucking with me!

5.600,-!

Mulig dette er for godt til å være sant.

Edit:

Nikon SB-800 AF TTL SPEEDLIGHT - $216 USD = 1.350 NOK (DNB Bank)

Nikon 50mm F/1.4D AF FS=52 Nikkor Lens - $209 USD = 1.310 NOK(DNB Bank)

Nikon 17-55mm F/2.8G ED-IFAF-S DX Zoom Lens - $825 USD = 5.170 NOK (DNB Bank)

Kan noen bekrefte om dette er seriøst?

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar

Det er mange slike websjapper i junaiten som er for gode til å være ekte.

Mange er kjent for ting som:

- Lave priser men det gjelder et spesialkit eller kun ett eksemplar, og de kommer ikke på lager før om tre måneder. I mellomtiden forsøker de å selge deg alle mulige andre (og dyrere) kombinasjoner.

- Trekke mer fra kortet enn de har lov til.

- Sende andre varer enn man faktisk har bestilt, eller brukte varer når man har bestilt nye.

Jeg vet ikke om dette gjelder akkurat dette firmaet, men alarmene mine går, og regelen om at om det høres for godt ut til å være sant, så er det det, kommer nok til anvendelse her.

Lenke til kommentar

Hei,

jeg ville vært svært skeptisk til denne butikken.

De sier selv de er en "liten" butikk i sverige, men har meget gode kontakter til industrien. Syns det er litt selvmotsigende.

Men det var litt utenfor poenget :

De tar IKKE VISA, MasterCard, Diner o.l. Alt må betales kontant eller bankoverføres.

SKulle jeg ha kjøpt noe av de, så ville jeg absolutt ha møtt opp i butikken deres og hatt varen i hånden og kunne sjekket den før jeg hadde betalt.

Dette med at de ikke tar VISA o.l. er en STOR ulempe, siden VISA o.l. erstatter det du måtte tape dersom du blir utsatt for en svindel over nettet (ikke mottar varen osv.)

Derfor, skal du handle slike steder på nettet, bruk alltid kredittkort.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Domenet er registrert på en

Alexey Borg

Sergels Torg 12, level 10, Suite 54

Stockholm,Stockholm,SE 101 25

Er litt skeptisk i og med at domenet er registrert via en side fra Romania: http://www.slavhost.ru og ikke lengre siden enn 19 februar i år.

Titt her for domeneinfo: http://whois.domaintools.com/fastslr.com

Og her for en "user review": http://www.aboutus.org/Fastslr.com

("The company does not exist. The address given on their web page is fake. I was there. Do not send funds via MoneyGram. You will not receive goods!")

EDIT: De påstår også at besøksadressen deres står på "Contact Us"-siden, men det gjør den ikke. I det hele tatt er det lite ved dette firmaet som ikke får alarmklokkene mine til å ringe.

Lenke til kommentar

Hei igjen...i går fikk jeg e-mail av www.fastslr.com og de skrev at alt er med MVA inkludert !! Jeg vurderer å be om hjelp av en venn som bor i Stockholm ...Han kunne kanskje gå dit for å sjekke om de virkelig selger dem på sånne rimelige priser!! :thumbup:

Endret av betoinorge
Lenke til kommentar
Hei igjen...i går fikk jeg  e-mail av  www.fastslr.com  og de skrev at  alt er  med MVA inkludert !! Jeg vurderer å be om hjelp av en venn som bor i Stockholm ...Han kunne kanskje gå dit for å sjekke om de  virkelig selger dem på sånne rimelige priser!! :thumbup:

8306190[/snapback]

Husk å ikke betale noe som helst på forhånd, og gi oss her tilbakemelding om hva resultatet ble!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei igjen...i går fikk jeg  e-mail av  www.fastslr.com  og de skrev at  alt er  med MVA inkludert !! Jeg vurderer å be om hjelp av en venn som bor i Stockholm ...Han kunne kanskje gå dit for å sjekke om de  virkelig selger dem på sånne rimelige priser!! :thumbup:

8306190[/snapback]

Gjør det klart at han kan tjene noen kroner om han tar opp bestilling fra oss på forumet da, slev om jeg tviler på at de faktisk eksisterer.

Jeg betaler han gjerne noen kroner for å kjøpe utstyr, men som sagt, litt tvilende til at det er seriøst.

Lenke til kommentar
EDIT: De påstår også at besøksadressen deres står på "Contact Us"-siden, men det gjør den ikke. I det hele tatt er det lite ved dette firmaet som ikke får alarmklokkene mine til å ringe.

8304600[/snapback]

Joda, det står der faktisk.. Grått på blått mellom "Contact us" og skjemaet. Men, jeg hadde heller ikke våget å legge igjen 5 øre i den nettbutikken der.

M.

Lenke til kommentar

8304600[/snapback]

Joda, det står der faktisk.. Grått på blått mellom "Contact us" og skjemaet. Men, jeg hadde heller ikke våget å legge igjen 5 øre i den nettbutikken der.

M.

8308585[/snapback]

Javisst gjorde det det! Jeg er fargeblind, så jeg så det ikke til å begynne med. Ganske så amatørmessig webside, forresten.

Lenke til kommentar
Canon EF 24-70mm F2.8 L USM Lens - $797 USD / €602

Halve prisen mot i Norge

8313049[/snapback]

Alle prisene var 1/2 av norske priser.

8315187[/snapback]

Ja, jeg vet, men er litt k*t på dette objektivet. Men ikke så gærn at jeg går over til Canon, det kan dere bare glemme

Lenke til kommentar

Web Shop Scams :thumbdown:

Webshops that has pretended to sell expensive electronics and photographic equipment at prices too good to be true.

The scam goes like this: They advertise expensive items for sale through what looks like a regular webshop. What distinguishes the scammers from other operators is that the only means of payment is an untraceable and unrecoverable method, such as wire transfer (e.g. MoneyGram, Western Union), E-Gold or direct bank transfer. Some variations of this scam display credit card emblems and list credit cards as a payment option, but if you go through the motions, you either end up with an error message (claiming that payment by credit card is temporarily unavailable), or a hi-jacked checkout page belonging to an e-commerce provider with lax security (e.g. WorldPay).

To stop Western Union from warning you about known scammers, they instruct you to wire the money to some individual (not the company).

They pick up your money minutes after it has been wired, don’t send you anything, and start ignoring your emails. There is nobody you can sue. Their web site is registered in the name of some victim of identity theft, and their physical contact address is bogus. They often operate in concert with fraudulent escrow services, or non-existent buyer protection programs, to create a false sense of security. Their main form of advertising is through search engines (e.g. Froogle), price comparison websites and banner ads. Unfortunately, Froogle, Adsense and the most other promotion services disclaim responsibility and refuse to act when they are informed about their service being used to advertise a scam.

Note that if you use your credit card to pay for wire transfer or E-Gold, you are not protected by your credit card’s, or any other, buyer protection program.

Known perpetrators of this scam (all offline now) have used the following names: FineTronics.com, DigiBest.com, SunLightics.com, CameraPot.com, AllDigitalDreams.com, NewCameraShop.com, ElSider.com, ChemBiotin.com, OnixStyle.com, AxusDigital.com, KelloCity.com, ElectroDomi.com, Digitals365.com, Cherry-Computers.com, Net­Consumer­Electronics.com, wxComputers.com, MobileInc.co.uk, KeyDigital.co.uk, DexDigital.co.uk, Gonex.co.uk, MobiTeh.co.uk, EastElectronics.co.uk, AnviDirect.co.uk, cxMusic.co.uk, DJOnLineStore.co.uk, Aigars.co.uk, OrvisInc.co.uk, StarkDigital.co.uk, DrumTeh.co.uk, DigitalSys.co.uk, Inteh.co.uk, Nexton.co.uk, Xdigi.co.uk, PCDale.co.uk, and DigitalDale.co.uk.

The most recent variations are: PactElect.co.uk, FastSLR.com, ShopBestElectronics.com, ComPCWorkshop.com, ComputerUnix.com, GearXS.us.com, sa-electronic.com, WizMusic.co.uk, wLogic.co.uk, and Instrum.co.uk. Buyer beware.

Names of these outfits keep changing, so don’t pay too much attention to the name. The telltale sign is their insistence on insecure payment methods (wire transfer or E-Gold), as well as the use of a bogus physical addresses. For more general advice on how to spot online fraud, please see my page on web scams.

Artists against 419 runs the fake website database, where you can search for the name of a suspect company to check whether they are a known scammer. Please report new incarnations of these webshops to the artists as soon as you see them. If you know how to trace an IP-address, you should also report perpetrators to their ISP hosting company.

I urge those defrauded by this type of scam to report the perpetrator to the local police and the cybercrime authorities in the relevant country. For the US, this is the Internet Crime Complaint Center.

Please help spread the word about the dangers of insecure payment methods by blogging it - but don’t link to the websites themselves. Linking to a website boosts its pagerank in Google and many other web search engines, which is not what we want. Mention their name, but don’t link. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...