Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med pc som slår seg av

Anbefalte innlegg

Jeg har en snart 2 år gammel Fujutsu Simens maskin her som i noen uker nå bare har slått seg av uten at det er noe grunn for det.

Maskinen brukes til helt enkle ting som å lese nyheter og e-post. Det er aldri spillt spill på denne, og det er aldri lastet ned annet enn oppdateringer heller. Den inneholder kun helt enkle program som ikke krever så veldig mye.

Maskinen er på 80 GB, der 10 GB er brukt. Altså mye plass ledig. Den har også 512 MB RAM som skulle holde greit til denne bruken.

Er det noen som har ideer om hva det kan være som skaper problemer?

Maskinen går altså ikke i vente/dvalemodus. Den slår seg helt av helt plutselig.

På forhånd takk for svar!

Edit: Glemte å si at det er installert xp på maskinen

Endret av swj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!!

Dette er en bærbar maskin som står på stuebordet 99% av tiden uten noe rundt eller over seg, så den får godt med luft i alle fall. Jeg har ikke åpnet den, men jeg har blåst litt bak for å se om jeg får ut litt støv. Har lyst til å drøye med å åpne den i tilfelle maskinen må leveres inn der vi kjøpte den pga garanti. Er usikker på hvordan reglene er da om jeg åpner den selv her hjemme.

Skal sjekke resten av tipsene. Takk skal dere ha! Håper flere også har innspill :-)

Lenke til kommentar

Ta gjerne en 'spyware'-sjekk (tidligere nevnte link)

Du kan ta backup av viktige data og deretter reinstallere windows (for å utelukke at dette er et software-problem). Om pc'n fortsatt slår seg av, ville jeg nok ha levert inn pc'n på garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...