Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

fjerne Røyklukt i bilen..


Footy

Anbefalte innlegg

Skal låne bil i påsken, minuset er at personen jeg skal låne av røyer/røkte...

 

Hva er den mest effektive og beste løsningen for en "sivil" som meg for å fjerne lukten fra bilen?

Fra dashbord og andre overflater er det vel bare å vaske? men hva med andre pverflater?

 

Legger til at jeg hater røyklukt, og det finnes ikke noe værre enn røyklukt på klærne mine når jeg ikke røyker selv...

 

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ren salmiakk trekker til seg røyklukt.

Sett 4 kopper med størt mulig overflate med ~2cm ren salmiakk i på hver sin gulvmatte i 24 timer.

 

Dette brukes mye i forkant av boligsalg/visning , skulle virke tilsvarende i en bilkupe' .

8304395[/snapback]

 

 

den har jeg ikke hørt før. er dette midertidlig eller permanent?

 

Interiør rens, og en rensemaskin (støvsuger som suger vann)

Spray på seter og teppe, og breuk en børste forsiktig på det, sug det deretter opp ;)

8304364[/snapback]

 

har ingen slikt tilgjengelig

Endret av Footy
Lenke til kommentar
Ren salmiakk trekker til seg røyklukt.

Sett 4 kopper med størt mulig overflate med ~2cm ren salmiakk i på hver sin gulvmatte i 24 timer.

 

Dette brukes mye i forkant av boligsalg/visning , skulle virke tilsvarende i en bilkupe' .

8304395[/snapback]

Hmm :hmm:

 

Sikker på at det ikke er eddik du mener a? Har altid hørt at eddik brukes som "luktfjerner".

Lenke til kommentar
Ren salmiakk trekker til seg røyklukt.

Sett 4 kopper med størt mulig overflate med ~2cm ren salmiakk i på hver sin gulvmatte i 24 timer.

 

Dette brukes mye i forkant av boligsalg/visning , skulle virke tilsvarende i en bilkupe' .

8304395[/snapback]

Hmm :hmm:

 

Sikker på at det ikke er eddik du mener a? Har altid hørt at eddik brukes som "luktfjerner".

8307654[/snapback]

 

Var nok sterk eddik kanskje ja ...

Lenke til kommentar
Ren salmiakk trekker til seg røyklukt.

Sett 4 kopper med størt mulig overflate med ~2cm ren salmiakk i på hver sin gulvmatte i 24 timer.

 

Dette brukes mye i forkant av boligsalg/visning , skulle virke tilsvarende i en bilkupe' .

8304395[/snapback]

Hmm :hmm:

 

Sikker på at det ikke er eddik du mener a? Har altid hørt at eddik brukes som "luktfjerner".

8307654[/snapback]

 

Var nok sterk eddik kanskje ja ...

8308659[/snapback]

 

Hva? detta sier du nå? Bilen står parkert nede i gata med 4 glass salmiakk!

haha, da skal dere få høre om det funker med salmiakk i morra

Endret av Footy
Lenke til kommentar
funka dårligt, skikkeligt dårligt. fikk salmiakk problemer i stedet..

8320377[/snapback]

 

UNNSKYLD at jeg ler, men :!: :dribble::dribble: :!: :dribble: denne tråden var som tatt ut av en episode av "skjult kamera" eller noe slikt.

 

Det er ikke DEG jeg ler av, men situasjonen og ansiktsutrykket du sannsynligvis fikk når du leste at det var eddik og ikke salmiakk som blir brukt.

 

Eddik VET jeg av personlig erfaring at fungere mot røyklukt i stuen, så dermed burde det fungere i bil også. Bare ikke bruk den som er konsentrert, for da lukter det SURT som f... istedenfor......

Lenke til kommentar

Holdt på å grine av latter da jeg leste dette, no offence :) Slet litt med røyklukt i min forrige bil da jeg kjøpte den, og brukte selv eddik + oppskårte eplebåter som noen fortalte meg skulle fungere. Kan ikke si det ga så veldig stor effekt, egentlig. Endte med at jeg kjøpte wunderbaum som hang i speilet mens jeg IKKE kjørte bilen ;)

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg eddik (7%) på t-skjortekrager o.l. som har fått sur lukt i seg fordi de f.eks har tatt for lang tid å tørke. Lar dette virke en time før jeg vasker dem i vaskemaskin som vanlig. Funker bra.

 

Vil tro at å vaske seter etc. med mild eddikløsning vil ha god effekt på lukt. Ellers finnes det jo eget renseskum for stoffseter, det selger de bla på Biltema.

Lenke til kommentar

Den aller beste metoden for å få bukt med dette er nok ugjenkallelig å få rensa interiøret ditt med en dyprensmaskin, som cossiemk1 allerede har nevnt. (Les: støvsuger som både spyler og suger vann). Grunnen til dette er at du kan sette alskens mulige luktfjernere inn i bilen din, men ingen av dem vil ha noen særlig effekt såfremt du ikke har fjerna luktkilden.

 

Røyklukt setter seg mest i tak, da spesielt foran ettersom det er der det som regel blir hyppigst røkt, og også i seter.

 

Nå veit jeg at dette gjaldt en bil du skulle låne i påska, men følte likevel at det var verdt å nevne til en eventuell seinere anledning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...