PsychoDevil98 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hei Jeg kjøpte meg den 26. februar et headset til min SE w810i. Nå har imidlertid den ene pluggen blitt defekt, nærmere bestemt at den leverer svakere lyd. Jeg vet ikke hva som har skjedd, bare at jeg har brukt headettet helt vanlig. Så, hvordan står jeg i denne saken? Jeg spurte kassadamen om dette da jeg kjøpte varen, da jeg allerede hadde sett liknende problem tidligere. Hun sa at jeg kunne levere den inn etter 3 måneder hvis varen hadde en mangel, som den jo har nå. Hva sier dere? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Et slikt headset er billig for en butikk... de burde ikke krangle over en slik filleting. Lever tilbake, og krev et nytt. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Det kostet 400kr, det er penger det også. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hva mente hun med 3 måneder? Du trenger ikke vente 3 måneder med å levere den inn. Ta den med til butikken, og snakk med en selger (ikke kassadamen..). Forklar at den er defekt, og be om å få byttet. Eventuelt prøvd først med en annen, så du vet det ikke er telefonen. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Ok, skal prøve å se hva som skjer. Rekker det ikke noe før påske Takker for svar Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Det kostet 400kr, det er penger det også. 8302645[/snapback] Ja, for DEG er det penger. Men butikken har en helt annen innkjøpspris... Jeg har selv jobbet på en slik butikk, så jeg vet hva ting koster. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Eg kjøpte ifjor eit slikt walkman headset på telebutikken. Etter ca 2 måneders bruk vart lyden dårligere og dårligere. Eg leverte de inn og etter ca 2 uker eg melding om at eg kunne komme å hente de. De fikk var nye i innpakning. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Hva måtte du levere inn? Alt som var med i pakken, eller kun headsettet? Jeg har ikke de putene som var med, men jeg har den orginale innpakningen. Holder det? Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Eg leverte kun inn headsetet. Ingen puter eller rester av innpakning. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Jeg spurte kassadamen om dette da jeg kjøpte varen, da jeg allerede hadde sett liknende problem tidligere. Hun sa at jeg kunne levere den inn etter 3 måneder hvis varen hadde en mangel, som den jo har nå.Den blonde jenta i kassa mente nok å si at det er tre måneder garanti på tilbehør som batteri, lader og øreplugger. Så, hvordan står jeg i denne saken?Så lenge ledningene til øreproppene ikke er slitt rett av (brukerfeil) står du veldig sterkt. Øreproppene kom defekte til butikken og du har i tre måneder etter kjøpsdato krav på nye. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hvis det var tilbehør med telefonen når du kjøpte det kan det hende de må sende det inn for å få nye. Det for at utgifter for butikken blir stor i forhold til å kun gi deg nye med en gang. (for da sitter de med et headset uten emballasje som ikke kan selges. Er det kjøpt løst har de fleste ordninger med leverandører så det kan testes i butikk og så gis ut nytt. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 6. april 2007 Forfatter Del Skrevet 6. april 2007 Ok, jeg har kjøpt det løst, men forseglingen er naturlig nok litt ødelagt siden jeg faktisk har åpnet den. Så dere mener jeg burde få en helt ny en, og det i butikken etter jeg har levert den inn? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Ok, jeg har kjøpt det løst, men forseglingen er naturlig nok litt ødelagt siden jeg faktisk har åpnet den. Så dere mener jeg burde få en helt ny en, og det i butikken etter jeg har levert den inn? 8322679[/snapback] Du trenger ikke ta med noe annet enn selve varen, ingen kan kreve emballasje. Ta med kvittering (veldig viktig!) og headsettet så ordner det seg sikkert. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Ok, jeg har kjøpt det løst, men forseglingen er naturlig nok litt ødelagt siden jeg faktisk har åpnet den. Så dere mener jeg burde få en helt ny en, og det i butikken etter jeg har levert den inn? 8322679[/snapback] Du trenger ikke ta med noe annet enn selve varen, ingen kan kreve emballasje. Ta med kvittering (veldig viktig!) og headsettet så ordner det seg sikkert. 8323284[/snapback] Har han emballasjen, bør han ta med emballasjen. Jo mer jo bedre. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har akkurat vært ned på elkjøp. De sa at de skulle sende settet inn for å undersøke det, og de skulle kontakte meg når de fikk det tilbake. Jeg skulle få et nytt sett hvis det ikke var fuktskader på det. Skal jeg være fornøyd ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har akkurat vært ned på elkjøp. De sa at de skulle sende settet inn for å undersøke det, og de skulle kontakte meg når de fikk det tilbake. Jeg skulle få et nytt sett hvis det ikke var fuktskader på det. Skal jeg være fornøyd ? 8414322[/snapback] De har lov til å sende det inn ifølge forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg fikk beskjed på Spaceworld om at øreplugger er veldig utsatt for å bli ødelagt, og at det i praksis ikke var mer enn noen uker/måneders garanti på slikt. Dog anbefalte han meg å prøve, dersom de ellers så pent behandlete ut, noe de gjorde. Fikk et par nye av butikken etter en stund (de var da nesten et år gamle, og dermed ingen tvil om at det var jeg som hadde forårsaket bruddet i ledningen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå