HoaXed Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hei, Jeg bruker tables i mitt nye design men sliter med at tablesene mine ikke vil nå helt opp på toppen av siden men heller gir ett lite gløtt mellom toppen og selve designet. Noen som vet hvordan dette kan gjøres, divs ? Lenke til kommentar
rønning Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Du skal IKKE bruke tables til layout.... Men for å svare på spørmsålet, legg dette inn i .css-filen: * { margin: 0; padding: 0; } Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Du skal IKKE bruke tables til layout....Men for å svare på spørmsålet, legg dette inn i .css-filen: * { margin: 0; padding: 0; } 8302720[/snapback] Takk. Det fungerte glimrende. Hvorfor skal man ikke bruke tables til layout? Har det ikke vært mye diskusjoner om det, link? Vil gjerne gjøre det som er "riktig" Takk igjen.. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 "Det er bare sånn" Enkleste måten å si det på. Tables skal kun brukes til tabulært innhold... f.eks. hvis man skal sette opp tippeliga-tabellen... Til layout skal man bruke de elementene som passer best til hver enkelt ting. f.eks: lister til meny hx til overskrifter divs til å "pakke inn" ting med Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 http://www.herlig.net/arkiv/2005/01/22/kast-tabellane Og denne artikkelen er fra 2005 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå