ptroinks Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hei! Kjøpte meg en del komponenter, og har nå satt sammen følgende PC: Hovedkort: Asus P5n-E SLI Intel C2D 6400+ 2,13Ghz Skjermkort: GeForce 8800 GTS 2x Samsung Spinpoint 320GB på RAID 0 SoundBlaster Audigy SE 2GB dual channel-RAM Lite-On DVD-leser/brenner Og sist, men ikke minst: Hiper 580W strømforsyning Nå har jeg tenkt å bruke en av IDE-diskene fra den gamle PCen til backup, og har støtt på et par problemer. IDE-disken og DVD-ROMen står koblet til IDE-kanal 2, men hverken Windows (Vista, btw.) eller BIOS ser IDE-disken. DVD-ROMen funker som bare det. Kan det være at jeg trenger en kraftigere strømforsyning, altså, at den jeg har nå ikke klarer å levere nok slik at IDE-disken min får det den trenger? Eventuelt, hvis det bare er litt omkobling som skal til for at alle komponentene får det de skal ha, er det noen som enkelt kan forklare hvordan jeg bør koble molex-kablene rundt til de forskjellige komponentene? Håper noen vet ! Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 sett harddisken som slave? viss begge står som master vil kun den som er først på kabelen virke. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Eller bruk Cable Select, noe som er det absolutt greieste i moderne pcer. Jeg ville nok sett etter andre syndebukker enn PSUen først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå