ocvmelbye Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hei! Hvis jeg kjøper 10 bokser med snus på buysnus.com for ca 200 kr, hva må jeg betale for å fa dette inn i landet? Fra denne siden blir det kun sendt fem og fem bokser av gangen hvis det har noe å si Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hei! Hvis jeg kjøper 10 bokser med snus på buysnus.com for ca 200 kr, hva må jeg betale for å fa dette inn i landet? Fra denne siden blir det kun sendt fem og fem bokser av gangen hvis det har noe å si 8302070[/snapback] Om dem sender 5 og 5 bokser så setter dem vel verdien deretter på pakkene også. Med andre ord tror du vil komme under grensa og dermed slippe toll. Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Hei! Hvis jeg kjøper 10 bokser med snus på buysnus.com for ca 200 kr, hva må jeg betale for å fa dette inn i landet? Fra denne siden blir det kun sendt fem og fem bokser av gangen hvis det har noe å si 8302070[/snapback] Om dem sender 5 og 5 bokser så setter dem vel verdien deretter på pakkene også. Med andre ord tror du vil komme under grensa og dermed slippe toll. 8302171[/snapback] hva er grensa da? ;p Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Tror tobakk går under andre bestemmelser. Rett og slett at det ikke er mulig å innføre tobakk/snus selv, foruten om du har vært i utlandet i mer enn 24 timer da du får kvoten. Er det en ny plass som selger, så går det nok igjennom uten toll, hvis ikke blir den nok stoppet til fortolling om selgeren er kjent for posten, og da blir det fortollet og avgiftsbelagt som tobakk. Men prøv, uansett tror jeg det blir vanskelig å betale mer for det enn hva du gjør i butikken! Lenke til kommentar
christersam Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hei! Hvis jeg kjøper 10 bokser med snus på buysnus.com for ca 200 kr, hva må jeg betale for å fa dette inn i landet? Fra denne siden blir det kun sendt fem og fem bokser av gangen hvis det har noe å si 8302070[/snapback] send dem en mail å spør hvordan andre norske kunder har gjort det? hvis dem har hatt norske kunder da. har du sett på "frakt" prisene ? Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Hei! Hvis jeg kjøper 10 bokser med snus på buysnus.com for ca 200 kr, hva må jeg betale for å fa dette inn i landet? Fra denne siden blir det kun sendt fem og fem bokser av gangen hvis det har noe å si 8302070[/snapback] send dem en mail å spør hvordan andre norske kunder har gjort det? hvis dem har hatt norske kunder da. har du sett på "frakt" prisene ? 8305111[/snapback] frakten er på 30kr elns.. så jeg har bestillt 3 bokser for å teste så vi får se;p Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg mailet rett og slett tollvesenet - der sa de at det er som privatperson *ikke* lov å importere snus(altså mtp. å bestille fra en utenlandsk nettbutikk og få tilsendt). Kan quote eposten: Hallo.Når det gjelder avgifter for tobakksvarer er satsene å finne på vår nettside www.toll.no avgifter-særavgift-tobakksvare-årsrundskriv for 2007 (avgift på tobakksvarer for 2007). Når det gjelder spørsmål om privat innførsel av tobakksvarer er det ikke tillatt å innføre tobakksvarer til privat personer. Det er Sosial- og helsedirektoratet som eventuelt gir tillatelse til import. Når det gjelder annen innførsel av tobakksvarer, er det tillatt å ta inn i landet som reisende eller som gave inntil 400 sigaretter, eller inntil 500 gram tobakksvarer eller inntil 500 gram snus. Som gave er satsen for sigaretter nok 1,87 pr. stk., for tobakksvarer nok 1,87 pr. gram og for snus nok 0,60 pr. gram. Som reisende er satsen for sigaretter nok 210,- pr. 100 stk. og for tobakksvarer nok 210,- pr. 100 gram. Som reisende er satsen for snus nok 70,- pr. 100 gram. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 har du fått de 3 boksene? skal bestille 2 nå for å se Lenke til kommentar
ToMaTsSuPpA Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg bestilte 10 bokser porsjon. Slik endte det: De sender dem i pakker, 5 og 5... Den første pakken fikk jeg i posten 3 dager etter bestillingen:) MEN Den andre har ikke kommet, men jeg fikk et brev fra posten i dag om at jeg måtte tolle dem + betale tollstasjonen for lagring å arbeid bla bla bla.... Så regnet ut at d blir for dyrt, så lar være å betale for de siste 5. Men går sikkert an å be butikkene sende snusen som gave eller noe slik.. På pakken jeg mottok stod det med stor skrift utpå: SNUS hehe=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå