Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny moped, help...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sett litt på disse

 

Trykk

8311966[/snapback]

 

 

den der ser veldig bra ut . men du må huske på at den er trimma :p og dermed blir det 4200,- i bot vist du blir tatt. den kan selfølgelig gjørest orginal igjen om det fyller med orginale deler .

8312003[/snapback]

Ettersom han sier han skal kjøre i skogen tror jeg ikke trim blir noe problem. :)

Lenke til kommentar
Har sett litt på disse

 

Trykk

8311966[/snapback]

 

 

den der ser veldig bra ut . men du må huske på at den er trimma :p og dermed blir det 4200,- i bot vist du blir tatt. den kan selfølgelig gjørest orginal igjen om det fyller med orginale deler .

8312003[/snapback]

Ettersom han sier han skal kjøre i skogen tror jeg ikke trim blir noe problem. :)

8313033[/snapback]

Nei, men kjøring i utmark er ulovlig. Og blir han anmeldt, og tatt da, kan han vente seg en langt værre straff... :p

Lenke til kommentar
Budsjett? Ny eller brukt? Trimmet eller utrimmet?

 

Hvis du skal kjøre utrimma vil jeg anbefale Derbi Senda SM X-Race. Denne har i motsetning til de andre syklene på markedet, et stort 65 tenners bakdrev, noe som gjør den mye sterkere i oppoverbakker og akselrasjonen er mye bedre enn de andre med 48/52 tenner.

8302233[/snapback]

 

Mange derbier har like bakdrev. Og at den blir mye sterkere og at den går fortere med andre bakdrev/framdrev ? tull og tøys, det er at utvekslingen i girkassa er anderledes enn andre maskiner.

 

kjøp deg MT5

8307030[/snapback]

Den mopeden jeg snakker om har det ja! Og det har ikke noe med utvekslingen i girkassa å gjøre. Det har noe med om den er høyt eller lavt giret å gjøre! Lite drev foran og stort bak = lavt giret -> bedre aks og sterkere. Større drev foran, og mindre bak = høyt giret -> dårlig aks, svakere, orker ikke å dra på de høyere girene i oppoverbakker.

 

Men hvorfor ikke MT-X istedenfor MT-5? Det er jo crossutgaven av MT-5. Og til prisen av 6k, så må du ikke regne med å få all verden heller.. Legg på to lapper til, og du kan få en mye bedre og nyere moped.. :)

8307466[/snapback]

 

hold deg unna mtx.

har hatt det selv det er bare no dritt.

bare 4 gir er det på den og.

vanskelig er den og trimme og.

skal du trimme den så MÅ du bytte ut alt orginalt=gasser sylinder potte.

trimmer du den helt så går den heller ikke no bra.

kjenner en som hadde en trimma mtx,min var orginal :blush:

den gikk i ca 80-85 når den var blodtrimma :!:

 

 

nå har han tsx og den går med rett dreving 110 i neroverbakken

 

han kjørte i ca 2år uten store proplemer med tsx.

og den var blodtrimma

 

jeg ville uten tvil gått for tsx.

syns den mopeden er fin jeg.

skjønner meg ikke på folk som syns derbi er fin :no:

Endret av froZZo
Lenke til kommentar
Kjøp derbi eller suzuki. bra kvalitet. Am6 motorer sug å har dårlig kvalitet.

8313730[/snapback]

Han skal bruke ca 6k og til den prisen får han ingen god Derbi eller noe nyere Suzuki. Og det du sier om at AM6 har dårlig kvalitet er bare tull. Det er gode motorer.

Lenke til kommentar
Kjøp derbi eller suzuki. bra kvalitet. Am6 motorer sug å har dårlig kvalitet.

8313730[/snapback]

Han skal bruke ca 6k og til den prisen får han ingen god Derbi eller noe nyere Suzuki. Og det du sier om at AM6 har dårlig kvalitet er bare tull. Det er gode motorer.

8314662[/snapback]

Ytelsen på min Derbi motor er mye større enn en AM6 fra samme år. Godt over 1 KW større ytelse..

 

Men det ser vel ut som det står mellom TS-X og MT-5 her. Hva med Yamaha DT da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...