Haelas Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Har konfirmasjon om ca 1 måne og da har jeg tenkt til og kjøpe meg en moped! Men jeg lurer litt på hva man skal se etter og om det er mye lureri ute på "markedet"? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 prisklasse ? , R-sykkel , super motard , crosser ? sant ej veldig greit å vite ellers kan du se på merker som , derbi, aprilia , rieju , yamaha og andre kjente merker. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Budsjett? Ny eller brukt? Trimmet eller utrimmet? Hvis du skal kjøre utrimma vil jeg anbefale Derbi Senda SM X-Race. Denne har i motsetning til de andre syklene på markedet, et stort 65 tenners bakdrev, noe som gjør den mye sterkere i oppoverbakker og akselrasjonen er mye bedre enn de andre med 48/52 tenner. Denne har også lett for å gå 50-60 km/t orginalt Om man så sjeldent skulle bli stoppet får man beskjed om å ta den med tilbake til forhandler, slik at de kan plombere den ned, eller noe lignende. Noe som de nok ikke gjør.. Denne sykkelen koster ca 21-22 000 kr. Kjøper du ny så si at du vil ha med hjelm, hansker (to par kanskje? Sommer + høst/vinter) og kanskje en skivelås i prisen, om ikke du får det vil du ha et tilbud på det. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Hvor mye har du tenkt å bruke på mopeden? Lenke til kommentar
Haelas Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 HAr tenkt til og bruke ca 6000kr Skal være en moped jeg skal på hytta og grise kjøre på grusvei og i skog med Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 HAr tenkt til og bruke ca 6000krSkal være en moped jeg skal på hytta og grise kjøre på grusvei og i skog med 8304109[/snapback] eneste brukbare da må være en Honda Mt5 ja Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Blir nok MT5 eller TSX det. Begge to er herjemopeder som tåler alt. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Blir nok MT5 eller TSX det. Begge to er herjemopeder som tåler alt. 8306083[/snapback] min erfaring er at MT5 tåler litt mer en TSX Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Blir nok MT5 eller TSX det. Begge to er herjemopeder som tåler alt. 8306083[/snapback] min erfaring er at MT5 tåler litt mer en TSX 8306347[/snapback] fordi MT-5 er mye mindre og kompakt.. MT-5 er geniale herjemopeder men de ser ikke ut da Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Blir nok MT5 eller TSX det. Begge to er herjemopeder som tåler alt. 8306083[/snapback] min erfaring er at MT5 tåler litt mer en TSX 8306347[/snapback] fordi MT-5 er mye mindre og kompakt.. MT-5 er geniale herjemopeder men de ser ikke ut da 8306474[/snapback] og det gjør TSX ? :!: Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 eller kjøp en suzuki rm 80 crosser ellerno Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Blir nok MT5 eller TSX det. Begge to er herjemopeder som tåler alt. 8306083[/snapback] min erfaring er at MT5 tåler litt mer en TSX 8306347[/snapback] fordi MT-5 er mye mindre og kompakt.. MT-5 er geniale herjemopeder men de ser ikke ut da 8306474[/snapback] og det gjør TSX ? :!: 8306487[/snapback] nei faen!. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 eller kjøp en suzuki rm 80 crosser ellerno 8306507[/snapback] jeg antar han vel vil ha en moped med skilter? Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 han sier han vil ha moped.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Budsjett? Ny eller brukt? Trimmet eller utrimmet? Hvis du skal kjøre utrimma vil jeg anbefale Derbi Senda SM X-Race. Denne har i motsetning til de andre syklene på markedet, et stort 65 tenners bakdrev, noe som gjør den mye sterkere i oppoverbakker og akselrasjonen er mye bedre enn de andre med 48/52 tenner. 8302233[/snapback] Mange derbier har like bakdrev. Og at den blir mye sterkere og at den går fortere med andre bakdrev/framdrev ? tull og tøys, det er at utvekslingen i girkassa er anderledes enn andre maskiner. kjøp deg MT5 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Budsjett? Ny eller brukt? Trimmet eller utrimmet? Hvis du skal kjøre utrimma vil jeg anbefale Derbi Senda SM X-Race. Denne har i motsetning til de andre syklene på markedet, et stort 65 tenners bakdrev, noe som gjør den mye sterkere i oppoverbakker og akselrasjonen er mye bedre enn de andre med 48/52 tenner. 8302233[/snapback] Mange derbier har like bakdrev. Og at den blir mye sterkere og at den går fortere med andre bakdrev/framdrev ? tull og tøys, det er at utvekslingen i girkassa er anderledes enn andre maskiner. kjøp deg MT5 8307030[/snapback] Den mopeden jeg snakker om har det ja! Og det har ikke noe med utvekslingen i girkassa å gjøre. Det har noe med om den er høyt eller lavt giret å gjøre! Lite drev foran og stort bak = lavt giret -> bedre aks og sterkere. Større drev foran, og mindre bak = høyt giret -> dårlig aks, svakere, orker ikke å dra på de høyere girene i oppoverbakker. Men hvorfor ikke MT-X istedenfor MT-5? Det er jo crossutgaven av MT-5. Og til prisen av 6k, så må du ikke regne med å få all verden heller.. Legg på to lapper til, og du kan få en mye bedre og nyere moped.. Endret 4. april 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Budsjett? Ny eller brukt? Trimmet eller utrimmet? Hvis du skal kjøre utrimma vil jeg anbefale Derbi Senda SM X-Race. Denne har i motsetning til de andre syklene på markedet, et stort 65 tenners bakdrev, noe som gjør den mye sterkere i oppoverbakker og akselrasjonen er mye bedre enn de andre med 48/52 tenner. 8302233[/snapback] Mange derbier har like bakdrev. Og at den blir mye sterkere og at den går fortere med andre bakdrev/framdrev ? tull og tøys, det er at utvekslingen i girkassa er anderledes enn andre maskiner. kjøp deg MT5 8307030[/snapback] Den mopeden jeg snakker om har det ja! Og det har ikke noe med utvekslingen i girkassa å gjøre. Det har noe med om den er høyt eller lavt giret å gjøre! Lite drev foran og stort bak = lavt giret -> bedre aks og sterkere. Større drev foran, og mindre bak = høyt giret -> dårlig aks, svakere, orker ikke å dra på de høyere girene i oppoverbakker. Men hvorfor ikke MT-X istedenfor MT-5? Det er jo crossutgaven av MT-5. Og til prisen av 6k, så må du ikke regne med å få all verden heller.. Legg på to lapper til, og du kan få en mye bedre og nyere moped.. 8307466[/snapback] finst MR-X i 50 cc utgave ?? Lenke til kommentar
thrml Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Budsjett? Ny eller brukt? Trimmet eller utrimmet? Hvis du skal kjøre utrimma vil jeg anbefale Derbi Senda SM X-Race. Denne har i motsetning til de andre syklene på markedet, et stort 65 tenners bakdrev, noe som gjør den mye sterkere i oppoverbakker og akselrasjonen er mye bedre enn de andre med 48/52 tenner. 8302233[/snapback] Mange derbier har like bakdrev. Og at den blir mye sterkere og at den går fortere med andre bakdrev/framdrev ? tull og tøys, det er at utvekslingen i girkassa er anderledes enn andre maskiner. kjøp deg MT5 8307030[/snapback] Den mopeden jeg snakker om har det ja! Og det har ikke noe med utvekslingen i girkassa å gjøre. Det har noe med om den er høyt eller lavt giret å gjøre! Lite drev foran og stort bak = lavt giret -> bedre aks og sterkere. Større drev foran, og mindre bak = høyt giret -> dårlig aks, svakere, orker ikke å dra på de høyere girene i oppoverbakker. Men hvorfor ikke MT-X istedenfor MT-5? Det er jo crossutgaven av MT-5. Og til prisen av 6k, så må du ikke regne med å få all verden heller.. Legg på to lapper til, og du kan få en mye bedre og nyere moped.. 8307466[/snapback] Riktig som Jonas sier her, lavt gira, gjør 60 på flatmark og gjør 55 - 60 oppover bakker, i motsetning til f eks en Suzuki RMX som går 45 orginalt og 30 oppover? med en Derbi f eks kan du kjøre i skauen, den har både bunndrag og toppdrag ikke store greiene men drar jævlig bra hele veien orginal.. med 12 / 65 dreva.. Endret 4. april 2007 av Stian_Pa Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Riktig som Jonas sier her, lavt gira, gjør 60 på flatmark og gjør 55 - 60 oppover bakker, i motsetning til f eks en Suzuki RMX som går 45 orginalt og 30 oppover?med en Derbi f eks kan du kjøre i skauen, den har både bunndrag og toppdrag ikke store greiene men drar jævlig bra hele veien orginal.. med 12 / 65 dreva.. 8307498[/snapback] Godt å høre det er noe som har peiling her. Hurt: Det er en grunn til at mange drever om mopeden veit du! Spesielt de med trim.. finst MR-X i 50 cc utgave ?? 8307491[/snapback] Hvem har pratet om MR-X? Hvis det er MT-X du mener så finnes den i 50 ccm ja. Trudde ikke den fantes i 125 ccm jeg? Den er jo i utgangspunktet en MT-5 med mere cross-skjermer og orginalt mer cross dekk. Endret 4. april 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Haelas Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Har sett litt på disse Trykk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå