Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny moped, help...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Budsjett? Ny eller brukt? Trimmet eller utrimmet?

Hvis du skal kjøre utrimma vil jeg anbefale Derbi Senda SM X-Race. Denne har i motsetning til de andre syklene på markedet, et stort 65 tenners bakdrev, noe som gjør den mye sterkere i oppoverbakker og akselrasjonen er mye bedre enn de andre med 48/52 tenner. Denne har også lett for å gå 50-60 km/t orginalt :) Om man så sjeldent skulle bli stoppet får man beskjed om å ta den med tilbake til forhandler, slik at de kan plombere den ned, eller noe lignende. Noe som de nok ikke gjør.. :p

Denne sykkelen koster ca 21-22 000 kr.

Kjøper du ny så si at du vil ha med hjelm, hansker (to par kanskje? Sommer + høst/vinter) og kanskje en skivelås i prisen, om ikke du får det vil du ha et tilbud på det.

Lenke til kommentar
Blir nok MT5 eller TSX det. Begge to er herjemopeder som tåler alt. :)

8306083[/snapback]

min erfaring er at MT5 tåler litt mer en TSX :p

8306347[/snapback]

fordi MT-5 er mye mindre og kompakt.. MT-5 er geniale herjemopeder :)

men de ser ikke ut da

Lenke til kommentar

8306083[/snapback]

8306347[/snapback]

men de ser ikke ut da

8306474[/snapback]

og det gjør TSX ? :!:

Lenke til kommentar

8306083[/snapback]

8306347[/snapback]

men de ser ikke ut da

8306474[/snapback]

og det gjør TSX ? :!:

8306487[/snapback]

nei faen!. :p

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøre utrimma vil jeg anbefale Derbi Senda SM X-Race. Denne har i motsetning til de andre syklene på markedet, et stort 65 tenners bakdrev, noe som gjør den mye sterkere i oppoverbakker og akselrasjonen er mye bedre enn de andre med 48/52 tenner.

8302233[/snapback]

Mange derbier har like bakdrev. Og at den blir mye sterkere og at den går fortere med andre bakdrev/framdrev ? tull og tøys, det er at utvekslingen i girkassa er anderledes enn andre maskiner.

kjøp deg MT5

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøre utrimma vil jeg anbefale Derbi Senda SM X-Race. Denne har i motsetning til de andre syklene på markedet, et stort 65 tenners bakdrev, noe som gjør den mye sterkere i oppoverbakker og akselrasjonen er mye bedre enn de andre med 48/52 tenner.

8302233[/snapback]

Mange derbier har like bakdrev. Og at den blir mye sterkere og at den går fortere med andre bakdrev/framdrev ? tull og tøys, det er at utvekslingen i girkassa er anderledes enn andre maskiner.

kjøp deg MT5

8307030[/snapback]

Den mopeden jeg snakker om har det ja! Og det har ikke noe med utvekslingen i girkassa å gjøre. Det har noe med om den er høyt eller lavt giret å gjøre! Lite drev foran og stort bak = lavt giret -> bedre aks og sterkere. Større drev foran, og mindre bak = høyt giret -> dårlig aks, svakere, orker ikke å dra på de høyere girene i oppoverbakker.

Men hvorfor ikke MT-X istedenfor MT-5? Det er jo crossutgaven av MT-5. Og til prisen av 6k, så må du ikke regne med å få all verden heller.. Legg på to lapper til, og du kan få en mye bedre og nyere moped.. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

8302233[/snapback]

kjøp deg MT5

8307030[/snapback]

Den mopeden jeg snakker om har det ja! Og det har ikke noe med utvekslingen i girkassa å gjøre. Det har noe med om den er høyt eller lavt giret å gjøre! Lite drev foran og stort bak = lavt giret -> bedre aks og sterkere. Større drev foran, og mindre bak = høyt giret -> dårlig aks, svakere, orker ikke å dra på de høyere girene i oppoverbakker.

Men hvorfor ikke MT-X istedenfor MT-5? Det er jo crossutgaven av MT-5. Og til prisen av 6k, så må du ikke regne med å få all verden heller.. Legg på to lapper til, og du kan få en mye bedre og nyere moped.. :)

8307466[/snapback]

finst MR-X i 50 cc utgave ?? :hmm:

Lenke til kommentar

8302233[/snapback]

kjøp deg MT5

8307030[/snapback]

8307466[/snapback]

Riktig som Jonas sier her, lavt gira, gjør 60 på flatmark og gjør 55 - 60 oppover bakker, i motsetning til f eks en Suzuki RMX som går 45 orginalt og 30 oppover?

med en Derbi f eks kan du kjøre i skauen, den har både bunndrag og toppdrag ikke store greiene men drar jævlig bra hele veien orginal.. med 12 / 65 dreva..

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar
Riktig som Jonas sier her, lavt gira, gjør 60 på flatmark og gjør 55 - 60 oppover bakker, i motsetning til f eks  en Suzuki RMX som går 45 orginalt og 30 oppover?

med en Derbi f eks kan du kjøre i skauen, den har både bunndrag og toppdrag ikke store greiene men drar jævlig bra hele veien orginal.. med 12 / 65 dreva..

8307498[/snapback]

Godt å høre det er noe som har peiling her. :)

Hurt: Det er en grunn til at mange drever om mopeden veit du! Spesielt de med trim..

finst MR-X i 50 cc utgave ?? :hmm:

8307491[/snapback]

Hvem har pratet om MR-X? Hvis det er MT-X du mener så finnes den i 50 ccm ja. Trudde ikke den fantes i 125 ccm jeg? Den er jo i utgangspunktet en MT-5 med mere cross-skjermer og orginalt mer cross dekk.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...