skaarj. Skrevet 16. desember 2002 Del Skrevet 16. desember 2002 Jeg har en Duron 800 prosessor, og kjøpte meg en Artic Supersilent pro for max nedkjøling... problemet er at prosessoren kjører på ca 50 g, og det er jeg ikke glad for :sad: Pakken sier den kan kjøre duron 1,7 ghz, og athlon xp 2200+ mens siden ( http://www.globalcool.no ) sier den kan kjøre athlon xp 2600+ og en høy duron (tror det var 2200 mhz) hva er galt? Jeg har festet den riktig, og tatt på medfølgende kjølepasta... :sad: Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Hvilket program bruker du til å lese av temperaturen ? Programmet kan lyve av og til, den mest sikre metoden til å lese av tempen er å bruke BIOS. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 JEg bruker BIOS, og et annet program i windows... begge sier at det er 50 g så ikke noe problem der... :sad: Lenke til kommentar
Bach Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Enten har du ille dårlig gjennomtrekk eller så har du slomsa med goopet. Med den kjøleren skal du jobbe hardt og intensivt _lenge_ for i det hele tatt å nærme deg 40C. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 skal du overklokke ? hvis ikke skjønner jeg ikke vitsen med å streve for lavere temp selv om den er stabil (?) såklart er det kjipt, du skulle hatt lavere temp syns jeg Lenke til kommentar
Bach Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Gi én god grunn for IKKE å overklokke en Duron800! :wink: Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Quote: Den 2002-12-17 15:08, skrev Bach:Gi én god grunn for IKKE å overklokke en Duron800! :wink: hmm, man vil ha garanti ? nei, det var rævva, man får jo ikke ny cpu uansett nesten.. jeg veit ikke jeg, men det er jo noen "annerledes" personer :smile: Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 en god grunn til å ikke overklokke duron 800? ehem, at den er på 50 grader! (den var dyp) Back to bisnisse, Jeg har nettop montert in to 60 mm vifter bak på kabinettet, bak kjøleribba, og en 60 mm under grafikk kortet, en 80 mm over strømforsyninga og en 80 mm under powerkanppen ett sted... Jeg har enda ikke testa tempen, men jeg har en anesles om at den burde (eller bli knust i fillebiter og så fly over innmarksvidda i smådeler) være litt kjøligire der inne... Jeg har tatt på goopen på helt OK, det var artic silver 3 og jeg smurte den nydelig (om jeg må si det selv) jevnt å fint over DIE... så nå skal jeg bare starte opp herket og rapporterer straX om tempen er forbedret... brb as they say ... _________________ En lamer som pinger er verre enn et rovdyr som springer - skaarj [ Denne Melding var redigert av: .skaarj på 2002-12-18 13:44 ] Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 vell, jeg startet opp rubbelet og startup tempen var på småfine 16 g... hehe, det KAN jo ha noe med at den har stått på et kaldt rom det siste to døgnene... men man blir jo alltids glad nå CPU tempen er lavere en motherboard tempen! :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2002-12-16 11:59, skrev skaarj:800 duron på 50 g 50 gram.. Det hørtes litt mye ut. Jeg trodde ikke Socket-CPU'er veier mer enn rundt 10 gram. PS. Temperatur måles som regel i grader celsius. Skriv gjerne 'C eller bare C. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 50 grader er ikke så dårlig da. Ser ikke så mye poeng i å overklokke en Duron 800. Jeg hadde en 800 som jeg klarte å få opp til 1 GHz, det er ikke så mye bedre liksom. Jeg klokket den ned igjen, så kunne jeg bruke en HSF som bråket enda mindre. Nå kjører jeg med en XP1800+, koster nesten ingenting. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 hehe, hvis den koster så lite, hvorfor ikke kjøpe en til meg da? Altså det jeg lurer på er hvorfor den kjører på 50 `C ???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå