haakka Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg tenker på å kjøpe meg en skrumaskin fra eBay som koster $144 (864NOK). Hvis jeg får selgeren til å merke varen med GIFT, slipper jeg da unna toll og MVA? Jeg har prøvd å søke masse på forumet, men jeg ble ikke mye klokere, så hvis noen har peiling, så "lay it on me" Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Kommer ann på tollerne det. Men firmaer har ikke lov til å sende som gave. Det er bare mellom privatpersoner. Regner med det står firmanavn på pakken.. Du kan i verste fall regne med at pakken blir returnert av tollerne.. Fordi det er forsøk på svindel. Enkelte utenlandske firmaer har fått store advarsler og begynt å få pakkene i retur.. Så det er bare tilfeldigheter om den ikke blir kontrollert.. Og de kan be deg om dokumentasjon. (Noen folk får leverandøren til å sette lavere verdi på produktene, slik at det blir mindre moms.) Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Såfremst tolasummen (inkludert frakt) kommer under 1000.- nok, så går det "gratis" som gift. hvis ikke så blir det summen 864.- +frakt x 1.25(mva) Ett par hint : IKKE kjøp denne fra USA. Husk at de har 120volt der borte, det har du ikke i Norge, her har vi 230v dvs : den funker ikke uten omformer, bestiller du fra england/tyskland via ebay, så kan du uansett sende den poste restante til Sverige for så å dra over å hente varen. (Det er tollfritt innad i EU) Endret 4. april 2007 av lock-aze Lenke til kommentar
haakka Skrevet 5. april 2007 Forfatter Del Skrevet 5. april 2007 Den laderen som følger med fungerer på 230V, da det er bare å flytte på en lask inne i laderen. Men hva om jeg får selgeren til å merke pakken med "SAMPLE", og sette prisen på selve pakken til $50? da må jeg bare betale 25% av $50? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Nei, du må da betale 25% av $50+porto. Moms betales på beløpet varen koster pluss portoen, eneste gangen porto ikke skal medregnes er når varens verdi er under 200 nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå