Gå til innhold

[Loest]Unsupported major.minor version 50.0

Anbefalte innlegg

Faar kompilert mine .java filer, men ikke kjort de da dette gir feilmeldingen "Unsupported major.minor version 50.0"

Noen steder eg kan kontrollere hvilken versjon eg bruker til aa kompilere med, og versjon eg bruker for aa kjore?

Endret av Mahler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk miljøvariablene under min datamaskin

8301837[/snapback]

No har eg satt brukervariablen til:

C:\Programfiler\Java\jdk1.5.0_11\bin\;C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_11\bin

Systemvariabel til det samme.

No faar eg derimot unsupported major.minor version 49.0, no som tyder paa at eg kompilerer med versjon 1.5.0_11, men den prover aa kjore i en eldre versjon.

Hvordan setter eg JRE som korrekt miljovariabel? Gaar ut i fra at det er det som er problemet no.

Paa forhaand takk :]

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg ville gått på legg til/fjern programmer og fjernet alt som har med java å gjøre (JRE og JDK (evnt. netbeans om du har det)) og lastet ned JDK 1.6 etterpå. Da er du sikker på at du ikke har flere versjoner på en gang. :)

Lenke til kommentar
Noen steder eg kan kontrollere hvilken versjon eg bruker til aa kompilere med, og versjon eg bruker for aa kjore?

8301815[/snapback]

Hvis programmet ikke bruker nyere klasser/metoder enn introdusert i en versjon 1.x, kan du under kompilering sette den versjonen ved:

javac -target 1.x <kilde>.java

Klassefilene skal da kunne kjøres på JRE 1.x og senere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Feilen var at i min path var oracle sin jre versjon 1.3.1_01, og denne stod tidligere i pathen enn jre1.6 versjonen, etter eg fjernet oracle sin fra path fungerte alt helt fint.

Takk for hjelpen, kommandoen din hjelpte veldig Gunnard, fant ut at javac brukte versjon 1.6 mens java kommandoen brukte 1.3.1. Skrev deretter path i cmd og fant at det var flere jre i den, fjernet den ene og vollah, alt virker :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...