Gå til innhold

Vasking av klær

Tafsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt alt jeg har av klessplagg på 40'C hele tiden, og egentlig ikke fulgt vaskeanvisningene for plaggene noe særlig... så jeg ble litt overrasket her om dagen da jeg så hvor mange klær jeg egentlig hadde vaska feil. :)

Lenke til kommentar
Jeg legger mine skittne klær i skittentøysdunken og etter noen dager ligger de ferdig vasker og brettet i skapet mitt. Flott system.

Nei, mamma vasker ikke klærene mine, samboeren gjør det.

8303511[/snapback]

Jepp! Flott system, ledet av mamma! ;)

Høres mest logisk ut det som KimNK sier.

Lenke til kommentar

vell de fleste kler tåler mere en hva lappen sier , men produsentene er forsiktige med klassifiseringen for og unngå klager , er kjent sak dette

8308037[/snapback]

Ikke alltid. Noen klær som vaskes på lavere grad, kan også bli ødelagt. :s

Lenke til kommentar

Hmm. Arbeidsbukser på 50grader, finbukser og skjorter på 40 grader, undertøy på 60 grader, sengetøy på 60-90 grader avhengig av kvaliteten på dem, ullgensere på 30 grader eller mindre i ullprogram, silke også under en kald vask, samme med lin også hvis jeg husker korrekt.

Skiller hvitt, farget og ekstremfarget. Vasker normalt sett ikke vinrøde skjorter med andre sterkt fargete skjorter.

Hvis det er mulig bør trøyet vaskes på redusert sentrifuge (for å ta vare på tøyet, og skjorter blir mindre rynkete av å være litt småvåte når du henger dem opp). En annen ting er å bruke tørketrommel minst mulig. Det sliter veldig på tøyet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...