Dr.Gonzo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 hei jeg starta pcen i dag med bare cpuen i pcen uten vifte å kjøleribbe, brukte noen time rpå å rette ut alt på cpuen men, men jeg restarta det å det ser ut som det funker bra, men jeg kom bare inn til skrivebiordet å da skrudde den seg av, sikkert fordi cpuen blei for varm, kjente på den å den var glo varm, så skal hente kjølepasta snart å sette det på så da håper jeg det funker bra:D 8307757[/snapback] Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg bøyde et par rekker med pinner på en Sokkel 754 3400+ en gang. Fant en nål som jammen meg var akkurat så tykk som avstanden mellom pinnene. Så det var bare å føre nålen gjennom hver pinne-rekke på prosessoren, så ble de rettet ut perfekt. Tok ikke lange tiden. 8307010[/snapback] Eller du kan bruke bankkortet ditt Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Eller du kan bruke bankkortet ditt 8308538[/snapback] Hmm, kjipt for de som ikke har bankkort Satt et par timer med min Opteron p.g.a 3 pinner, SINNSYKT irriterende Faren min klarte og miste den i fanget på meg, trur u jeg ble sur? ^^ Lenke til kommentar
gokart8 Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 Eller du kan bruke bankkortet ditt 8308538[/snapback] Hmm, kjipt for de som ikke har bankkort Satt et par timer med min Opteron p.g.a 3 pinner, SINNSYKT irriterende Faren min klarte og miste den i fanget på meg, trur u jeg ble sur? ^^ 8308818[/snapback] jess nå har jeg fått fiksa prossesoren, alt ser ut til å funke bra, ligge rpå 30grader nå Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Bra og høre at du har fått løst det Men, hvis du skal oppgradere, så anbefaler jeg Opteron 170 (x10 i multiplier), min 165 har 9 i MP, noe jeg syns er litt lite, veit den kan yte mer, men hovedkortet gir opp Lenke til kommentar
gokart8 Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 off, funka fint i 8tmer så restarta jeg den også ko, GTGina.ddl mangler elelr er ødelagt, så nå prøver jeg å formatere den også instalere windows:S men da mister jeg alle proggrammene som jeg hadde da:@ Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Litt OT dette her, men åssen i alle dager kan man knekke/bøye pinner når man tar ut en CPU? Jeg har aldri tenkt noe over det, tar den bare ut og that's it - ingenting ødelagt. Må vel ha gjort det der en 10 ganger nå. Driver ikke og henger ut trådstarter, men lurer bare på hvilken "ta-ut måte" som faktisk skader pinnene. Lenke til kommentar
gokart8 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Litt OT dette her, men åssen i alle dager kan man knekke/bøye pinner når man tar ut en CPU? Jeg har aldri tenkt noe over det, tar den bare ut og that's it - ingenting ødelagt. Må vel ha gjort det der en 10 ganger nå. Driver ikke og henger ut trådstarter, men lurer bare på hvilken "ta-ut måte" som faktisk skader pinnene. 8315566[/snapback] jeg ødla ikke pinnene mens jeg tokk cpuen ut, men jeg tokk den ut så tenkte jeg at den er nok overklokka så da blei den bare slengt rundt, men etterhvert så tenkte jeg at den kansje funka bare jeg restarta hket mitt å derfor måtte jeg rette dem ut.. Lenke til kommentar
GreatSuccess Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Jeg trodde prosessorer blei overopphetet MEGET fort og blir ødelagt når man ikke har på kjøler. Tar jeg feil? Endret 7. april 2007 av GreatSuccess Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg trodde prosessorer blei overopphetet MEGET fort og blir ødelagt når man ikke har på kjøler. Tar jeg feil? 8329317[/snapback] Om du ikke belaster de nyeste modellene er ikke det så ille, dessuten har de fleste en shutdown temperatur på 80-90grader Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg trodde prosessorer blei overopphetet MEGET fort og blir ødelagt når man ikke har på kjøler. Tar jeg feil? 8329317[/snapback] Amd K8 har jo en funksjon at de klokker seg ned når de blir varme, slik at du redder prosessoren fra den sikre død. (Noe intel forsåvidt hadde lenge før AMD kom med sin variant av dette, intel hadde det på plass fra socket 370) K7 (socket a) manglet dette, så hvis han hadde gjort dette på en K7, så kan jeg garantere at CPUen hadde dødd. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Min 1,3 GHz K7 tok kvelden etter bare 3 sek uten kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå