Gå til innhold

Hvilken cpu til socket 939? Haster!

Anbefalte innlegg

passer denne prossesoren AMD Athlon 64 4000+

Socket 939, 2400MHz, Enkelkjerne, San Diego i detta hoved kortet? må ha ny prossesor nå for den forige blei ødelgat pga klokking,

msi k8n neo4-f, nforce4,socket-939,atx raid, lyd,4x4sata,gblan, pci-ex16??

noen andre forslag til prossesorer som passer? maks pris 1200kr... cpu gikk i stykker da jeg klokka den for mye! bare svart skjerm!

EDIT: Emnetittel redigert av moderator.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å resette bios før du kjøper ny CPU.. Tviler sterkt på at det er CPU som har tatt kvelden, om det er noe som er ødelagt i det hele tatt.

8302112[/snapback]

Enig

8302388[/snapback]

ossen reseter jeg bios viss jeg ikke kommer inn på pcen? det kommer ikk opp bilde på skjermen engang.

Lenke til kommentar
Du tar inn og ut batteriet av HK'et. Eller du kan endre jumperstilling i noen sekunder. Se uansett i manualen for Hk'et ditt, og spesielt "clear CMOS". Håper det hjelper :wee:

8302438[/snapback]

men alle dem prikkene på cpuen, viss en av dem er brekkik av kjør det noe? fordi dettte ghar skjedd etter vi tokk dne ut:(

Lenke til kommentar

i nærheten av sata kontaktene er det en rød gummi knapp hold den inne noen sekunder, trenger ikke stresse med batteriet for og resettte det kortet

jeg ville helt klart kjøpt meg en dualcore hvis jeg skulle oppgradert, klokke kan du jo så frekvens er ikke så nøye

post-70872-1175628529_thumb.jpg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Du tar inn og ut batteriet av HK'et. Eller du kan endre jumperstilling i noen sekunder. Se uansett i manualen for Hk'et ditt, og spesielt "clear CMOS". Håper det hjelper :wee:

8302438[/snapback]

men alle dem prikkene på cpuen, viss en av dem er brekkik av kjør det noe? fordi dettte ghar skjedd etter vi tokk dne ut:(

8302531[/snapback]

Om en av pinnene på CPU-en har knekt av, gjør det ganske mye ja. Du burde nok ha oppsøkt dette forumet før du begynte feilsøkingen selv, for jeg har all grunn til å tro at alt fungerte som det skulle, og at maskinen kun var en CMOS-clearing unna 100% funksjonalitet.

Nå er iallefall CPU-en garantert ødelagt, slik at det er sikkert, men da vil du møte problemer senere om det viser seg at det egentlig var hovedkortet som fikk en knekk i klokkingen. Jeg tviler på at det har skjedd, dog, men tror det er mer trolig enn at CPU-en har dødd...

Lenke til kommentar

hei jeg starta pcen i dag med bare cpuen i pcen uten vifte å kjøleribbe, brukte noen time rpå å rette ut alt på cpuen men, men jeg restarta det å det ser ut som det funker bra, men jeg kom bare inn til skrivebiordet å da skrudde den seg av, sikkert fordi cpuen blei for varm, kjente på den å den var glo varm, så skal hente kjølepasta snart å sette det på så da håper jeg det funker bra:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...