gokart8 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) passer denne prossesoren AMD Athlon 64 4000+ Socket 939, 2400MHz, Enkelkjerne, San Diego i detta hoved kortet? må ha ny prossesor nå for den forige blei ødelgat pga klokking, msi k8n neo4-f, nforce4,socket-939,atx raid, lyd,4x4sata,gblan, pci-ex16?? noen andre forslag til prossesorer som passer? maks pris 1200kr... cpu gikk i stykker da jeg klokka den for mye! bare svart skjerm! EDIT: Emnetittel redigert av moderator. Endret 3. april 2007 av Aetius Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Socket 939 begge to, så ja, det funker helt fint. Lenke til kommentar
gokart8 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 ja, men hva er forskjelen på disse 2 prossesorene da? se bak på bilde, vil liksom begge 2 passe da eller? https://prisguiden.no/product.php?productId=33572 https://prisguiden.no/product.php?productId=35726 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 ja, men hva er forskjelen på disse 2 prossesorene da? se bak på bilde, vil liksom begge 2 passe da eller? https://prisguiden.no/product.php?productId=33572 https://prisguiden.no/product.php?productId=35726 8301826[/snapback] Ikke bry deg om bildet, det stemmer ikke nødvendigvis. Står det s939 på begge, så passer begge i samme sokkel. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Prøv å resette bios før du kjøper ny CPU.. Tviler sterkt på at det er CPU som har tatt kvelden, om det er noe som er ødelagt i det hele tatt. Lenke til kommentar
gokart8 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 (endret) kommer ikke inn i biosen, bare svart skjerm med engang, det komemr ikek opp noe, har prøvd å bytte ram å skjermkort, prossesoren jobber ikke i det hele tatt... Endret 3. april 2007 av gokart8 Lenke til kommentar
gokart8 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 (endret) så denne prossesoren passer rett inn i mitt hoved kort? viss ja så kjøper jeg den nå. har msi k8n neo4-f, nforce4,socket-939,atx raid, lyd,4x4sata,gblan, pci-ex1g HOVED KORT! https://prisguiden.no/product.php?productId=36856 Endret 3. april 2007 av gokart8 Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Prøv å resette bios før du kjøper ny CPU.. Tviler sterkt på at det er CPU som har tatt kvelden, om det er noe som er ødelagt i det hele tatt. 8302112[/snapback] Enig Lenke til kommentar
gokart8 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Prøv å resette bios før du kjøper ny CPU.. Tviler sterkt på at det er CPU som har tatt kvelden, om det er noe som er ødelagt i det hele tatt. 8302112[/snapback] Enig 8302388[/snapback] ossen reseter jeg bios viss jeg ikke kommer inn på pcen? det kommer ikk opp bilde på skjermen engang. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Du tar inn og ut batteriet av HK'et. Eller du kan endre jumperstilling i noen sekunder. Se uansett i manualen for Hk'et ditt, og spesielt "clear CMOS". Håper det hjelper Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Tror du også bør lese denne tråden: Hovedkortinfo. Lenke til kommentar
gokart8 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Del Skrevet 3. april 2007 Du tar inn og ut batteriet av HK'et. Eller du kan endre jumperstilling i noen sekunder. Se uansett i manualen for Hk'et ditt, og spesielt "clear CMOS". Håper det hjelper 8302438[/snapback] men alle dem prikkene på cpuen, viss en av dem er brekkik av kjør det noe? fordi dettte ghar skjedd etter vi tokk dne ut:( Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) i nærheten av sata kontaktene er det en rød gummi knapp hold den inne noen sekunder, trenger ikke stresse med batteriet for og resettte det kortet jeg ville helt klart kjøpt meg en dualcore hvis jeg skulle oppgradert, klokke kan du jo så frekvens er ikke så nøye Endret 3. april 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
owike Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Kjøpte meg nettop en Opteron 170 for 1500,-, du kan kjøpe en Opteron 165 for litt mindre om du absolutt skal ha deg en ny CPU. Kjempe stabil, og fin overklokker! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Kjøpte meg nettop en Opteron 170 for 1500,-, du kan kjøpe en Opteron 165 for litt mindre om du absolutt skal ha deg en ny CPU. Kjempe stabil, og fin overklokker! 8302818[/snapback] Enig Opteron FTW EDIT: den koster rundt 1200-1300kr Endret 3. april 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 JEg ville forresten trodd at hvis noe ble ødelagt, så var det HKet Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Du tar inn og ut batteriet av HK'et. Eller du kan endre jumperstilling i noen sekunder. Se uansett i manualen for Hk'et ditt, og spesielt "clear CMOS". Håper det hjelper 8302438[/snapback] men alle dem prikkene på cpuen, viss en av dem er brekkik av kjør det noe? fordi dettte ghar skjedd etter vi tokk dne ut:( 8302531[/snapback] Om en av pinnene på CPU-en har knekt av, gjør det ganske mye ja. Du burde nok ha oppsøkt dette forumet før du begynte feilsøkingen selv, for jeg har all grunn til å tro at alt fungerte som det skulle, og at maskinen kun var en CMOS-clearing unna 100% funksjonalitet. Nå er iallefall CPU-en garantert ødelagt, slik at det er sikkert, men da vil du møte problemer senere om det viser seg at det egentlig var hovedkortet som fikk en knekk i klokkingen. Jeg tviler på at det har skjedd, dog, men tror det er mer trolig enn at CPU-en har dødd... Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Så lenge pinnene ikke er helt brekt over, kan man jo alltids fikse den:) Med vanlig smørekniv og 30 minutter med finjustering fikset jeg min socket 939 3200+ som jeg tilfeldigvis trødde på da jeg skulle bygge pc:) Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg bøyde et par rekker med pinner på en Sokkel 754 3400+ en gang. Fant en nål som jammen meg var akkurat så tykk som avstanden mellom pinnene. Så det var bare å føre nålen gjennom hver pinne-rekke på prosessoren, så ble de rettet ut perfekt. Tok ikke lange tiden. Lenke til kommentar
gokart8 Skrevet 4. april 2007 Forfatter Del Skrevet 4. april 2007 hei jeg starta pcen i dag med bare cpuen i pcen uten vifte å kjøleribbe, brukte noen time rpå å rette ut alt på cpuen men, men jeg restarta det å det ser ut som det funker bra, men jeg kom bare inn til skrivebiordet å da skrudde den seg av, sikkert fordi cpuen blei for varm, kjente på den å den var glo varm, så skal hente kjølepasta snart å sette det på så da håper jeg det funker bra:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå