eilert Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 hvilke instillinger skal være på et nytt prosjekt for hd-film (Sony HDR-HC3) Program - adobe premiere pro 2. Hadde ikke problemer med mini - dv. Brukte da 4:3 format PAL som er norsk standard for fjernsyn. Vil bruke norsk- standard også for HD-video. Noen som har noen tips? j-ep Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Om du filmer i HDV, so reknar eg med prosjektet skal vere HDV 1080i 25fps, eller noko slikt. Bruk det kameraet bruker. Lenke til kommentar
odinikus Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei, det felles europeiske standaren for HD er for øyeblikket 720p50, men det er det få eller ingen kameraet som tar opp dette i HDV formatet. Sony har ingen kameraer som gjør det, det eneste kamera produsentene jeg vet om som lager det er JVC og fil-formatet for sendenette er vel ikke bestemt ennå. Odinkus Lenke til kommentar
chma Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hei, det felles europeiske standaren for HD er for øyeblikket 720p50, men det er det få eller ingen kameraet som tar opp dette i HDV formatet. Sony har ingen kameraer som gjør det, det eneste kamera produsentene jeg vet om som lager det er JVC og fil-formatet for sendenette er vel ikke bestemt ennå. 8351202[/snapback] HVX200 fra Panasonic kan skyte 720p50. Kompresjonen man heller mot i Norge er MPEG4, som med sin bedre kompresjon gir plass til flere kanaler i nettet mot feks. om man brukte MPEG2. Men til hdv saken her, det er vel mer 1080i50 som er prosjekt instillingene?(mulig jeg blander litt, er vant til avid, men det er 1080i50 kameraet tar opp i) Lenke til kommentar
stkmydla Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg har selv et Sony HDV-kamera som tar opp i 1080i50, og det nok helt sikkert det i ditt tilfelle også. Det tilsvarende formatet i USA er 1080i60, så du bør velge den første. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå